عرب براقی: به اینکه به خاطر فغانی خط خورده ام، فکر کردم، فدراسیون برای من هزینه نموده است تا وارد لیست الیت شوم

به گزارش اوج باور، داور جوان و 28 ساله فوتبال کشورمان می گوید که با هزینه فدراسیون در کلاس های AFC شرکت نموده تا وارد لیست الیت گردد که این مسئله به حواشی گره خورده است.

عرب براقی: به اینکه به خاطر فغانی خط خورده ام، فکر کردم، فدراسیون برای من هزینه نموده است تا وارد لیست الیت شوم

به گزارش خبرنگاران، امیر عرب براقی داور فوتبال کشورمان درباره خارج شدن نامش از لیست داوران الیت ایران به برنامه فوتبال برتر گفت: پس از برنامه هفته گذشته شما، روز سه شنبه برای اصلاح لیست داوران دستور داده شد و روز چهارشنبه اصلاح صورت گرفت. من در کلاس داوری AFC بودم که دوستان مدام با من تماس می گرفتند و متعجب شدم که این همه تماس دارم و سپس مشخص شد که نام من را از لیست خط زده اند و علیرضا فغانی به لیست برگشته است.

وی ادامه داد: هنوز نمی دانم چرا خط خوردم و دنبال دلایل فنی آن هستم، چون خودم هنوز متوجه نشده ام دلیل خط خوردنم چه بود. آیا مشکل فنی قضاوت داشتم، مشکل ندانستن زبان انگلیسی بوده است، در تست ها مسئله ای ایجاد شده بود یا نه، اما پس از چند روز درگیری با این سؤال ها، هنوز به جوابی نرسیدم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

داور جوان فوتبال کشورمان با بیان اینکه از سال 2015 و قضاوت در تاجیکستان در رقابت های فوتبال پایه در بخش بین المللی فوتبال قضاوت می نماید، گفت: از سال 2017 من به کلاس های آموزشگاه داوری AFC رفته ام، با این شرط که بعد از سه سال وارد لیست الیت شوم. اکنون سه سال و نیم از حضورم در آموزشگاه داوری AFC گذشته است و هفته پیش هم آخرین کلاس ما برگزار گردید . در این مدت در 11 کلاس مختلف شرکت کردم و به مالزی و ژاپن سفر داشتم که تمام هزینه ها با فدراسیون فوتبال بود تا وارد لیست الیت شوم، اما کسی جوابی نداد که چرا خط خوردم.

عرب براقی درباره اینکه آیا مومنی جایگزین او در لیست داوران الیت شده است، گفت: آقای مومنی داور جدیدی است که به لیست اضافه شده است و من نمی دانم به جای من او را اضافه نموده اند یا خیر. چیزی که می گویم، درباره خودم است که برای من این همه هزینه شده است و اکنون به این مرحله رسیده ام. سال گذشته جزو پنج داور برتر لیگ برتر بودم و اکنون هزینه ای برای فدراسیون نخواهم داشت . اگر یک نفر جدید بیاید، باز فدراسیون باید حدود 15 هزار دلار هزینه کلاس های فرد جدید کند.

این داور جوان که با علیرضا فغانی نسبت خویشاوندی دارد و در واکنش به این مسئله که گویا خط خوردن او و بازگشت فغانی به لیست داوران یک جور انتقام گیری بوده است، گفت: نمی دانم، هیچ ایده ای ندارم. به این مسئله هم فکر کردم، اما تنها حرف من این است که چنین مسائلی جزو منافع ملی به شمار می آید، چون فدراسیون برای من هزینه نموده است . فصل گذشته من 17، 18 قضاوت داشتم، پلی آف لیگ دسته دوم را سوت زدم، در تیم داوری فینال جام حذفی بودم و سعی کردم همواره بدون حاشیه کار قضاوتم را انجام دهم.

وی در انتها گفت: خوشبختانه امروز آقای نبی که در بوسنی بود، به فدراسیون برگشت و با او و دیگر مسئولان فدراسیون صحبت کردم. به جز آنها هیچکس جوابی به من نداد. امیدوارم که این لیست، اصلاح گردد. در غیر این صورت، تمام هزینه هایی که برای من شده بود، دوباره در این شرایط مالی و تحریمی باید انجام گردد و فکر می کنم دوستان در بخش بین الملل بتوانند با یک استعلام از AFC همه چیز را در این زمینه مشخص نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 660

به "عرب براقی: به اینکه به خاطر فغانی خط خورده ام، فکر کردم، فدراسیون برای من هزینه نموده است تا وارد لیست الیت شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرب براقی: به اینکه به خاطر فغانی خط خورده ام، فکر کردم، فدراسیون برای من هزینه نموده است تا وارد لیست الیت شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید