غفلت در گردشگری استان اردبیل

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در حوزه گردشگری معرفی استان اردبیل دچار غفلت واقع شده بطوری که نقش رسانه ها در این زمینه بخصوص صدا و سیما باید پررنگ تر باشد.

غفلت در گردشگری استان اردبیل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، کریم حاجی زاده با اشاره به عملکرد دولت در چند سال گذشته در جمع خبرنگاران اضافه نمود: بیش از 20 هزار میلیارد ریال طرح در زمینه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تعریف شده بود که همه آن ها تحقق یافته است.

به گفته وی، 1900 میلیارد ریال طرح هم در سال 95 در مشگین شهر سرمایه گذاری شده که این مبلغ بیش از اعتبارات عمرانی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل با یادآوری این که در سطح استان 37 منطقه نمونه گردشگری وجود داشت، افزود: 30 منطقه بدلیل نامناسب بودن مکان مورد نظر برای سرمایه گذاری اجرایی نشده اما هفت مورد آن در دست اجراست.

به گفته وی، با وجود اعتبار اندک همه طرح های حوزه میراث فرهنگی هرچند کند، اما فعال است و مشکل خاصی وجود ندارد.

حاجی زاده با اشاره به ساماندهی بقعه شیخ جبرئیل یادآور شد: تا به امروز برای ساماندهی این بقعه ردیف تعیین اعتباری در نظر گرفته نشده و وظیفه ما در نبود اعتبارات در حال حاضر حفاظت اجتماعی است.

وی اعلام نمود: اولویت اصلی ما برای ساماندهی بقاع تاریخی شیخ صفی طرح محوری تاریخی و فرهنگی اردبیل بود که قرار است با اجرای آن این مجموعه به آدینه مسجد وصل گردد، خوشبختانه ساماندهی لازم در مورد این بقعه صورت گرفته و بصورت مستمر نیز ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط گردشگری استان گفت: سیاست دولت تدبیر و امید احیای گردشگری خارجی است تا با ایجاد ارتباط و تعامل گردشگران فراوری ثروت در استان ها انجام گردد بطوریکه در این زمینه نیازمند زیرساختهای مناسب هستیم و در این راستا بخش خصوصی می تواند نقش کلیدی ایفا نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به شرایط آب های گرم استان اردبیل یادآور شد: در سال های اخیر شاهد سیر صعودی سرمایه گذاری در این بخش بوده ایم، چون استان اردبیل قطب گردشگری و آب های گرم معدنی ایران است که سالانه هزاران نفر را جذب می نماید.

حاجی زاده در مورد سفر اتباع خارجی به استان نیز یادآور شد: عمده مسافرت ها از کشورهای هم جوار به خصوص کشور آذربایجان به اردبیل است که به علت پایین بودن هزینه درمان به این استان سفر می نمایند بطوری که در سال های اخیر افزایش تردد اتباع آذری را به استان شاهد بوده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 117

به "غفلت در گردشگری استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غفلت در گردشگری استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید