فولکس واگن گلف R مدل 2022 معرفی گردید

به گزارش اوج باور، قدرتمندترین نسخه استاندارد از فولکس واگن گلف، سال 2022 فراوری می گردد. گلف R نو، 315 اسب بخار قدرت دارد و 4/7 ثانیه بعد از آغاز حرکت به سرعت 100 کیلومتربرساعت می رسد.

فولکس واگن گلف R مدل 2022 معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، سال جاری جشن تولد 46 سالگی فولکس واگن گلف برگزار گردید. نسل اول این مدل، اردیبهشت ماه سال 1353 به نمایش عایدی. تا امروز، معمولا گلف در صدر جدول پرفروش ترین خودروهای هاچبک جهان بوده است. نسل هشتم این محصول، در سال 2019 رونمایی شد و نمای ظاهری گلف را دگرگون کرد. پیش از این، نسخه های پایه، GTi و GTD دیزلی و GTE پلاگین هیبرید معرفی شده بودند.

گلف R، قدرتمندترین نمونه استاندارد از این خودرو آلمانی است. و فراتر از GTI با قیمت نزدیک به دو برابر مقرون به صرفه ترین نمونه گلف فروخته می گردد. در برخی کشورها مثل آمریکا و کانادا، گلف با پیشرانه پایه حضور ندارد و صرفا مدل های GTI و R قابل خرید هستند.

مدل تازه گلف R، حدود یک سال با فراوری انبوه فاصله دارد. پیشرانه دو لیتر توربوشارژ برای این خودرو، 315 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید تا قدرتمندترین نسخه گلف در تاریخ خودروسازی فولکس واگن عرضه گردد. این مدل، 27 اسب بخار قوی تر شده است و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به نسخه قبلی دارد.

گلف R تازه می تواند در زمان 4/7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد و نهایت سرعت 250 کیلومتربرساعت داشته باشد که آماری بسیار خوب برای یک هاچبک میزان میانه است. اگزوزهای آکراپوویچ، جعبه دنده دستی 6 سرعته و اتوماتیک 7 سرعته هم، آپشن های انتخابی هستند.

دیگر نکته جالب برای گلف R آینده، نصب سیستم دو دیفرانسیل 4Motion در نسخه پایه است. فولکس واگن ادعا می نماید، فناوری چهار چرخ فعال را برای گلف R ارتقا داده است تا تقسیم گشتاور بین محورهای جلو و عقب، بهتر گردد. بعلاوه، امکان استفاده از خودرو به صورت تک دیفرانسیل با ارسال 100درصد گشتاور به چرخ های عقب وجود دارد و می توان گلف R را در حالت دریفت قرار داد.

مهم ترین تفاوت گلف R نسبت به دیگر مدل های این خودرو، سپر اسپرت با برآمدگی در پایین است. برای این خودرو، مه شکن های چهارگانه از طرفین سپر حذف شده اند و رینگ های اسپرت 19 اینچ با تایرهای مناسب پیست در تمامی نسخه ها وجود دارند. سیستم تعلیق گلف R تازه، دو سانتی متر کاهش ارتفاع فراهم می نماید که همراه فنربندی سخت تر، حس اسپرت خودرو را افزایش می دهد.

در فضای داخلی، نمایشگر 10 اینچ لمسی وجود دارد. پنل دیجیتال پشت فرمان و تاچ پد با کلیدهای لمسی روی فرمان هم ارائه می شوند. حرف R به نشانه لوگو تجاری این مدل از گلف، در قسمت های مختلف کابین مثل فرمان، جایگاه و رکاب، استفاده شده است. جایگاه های این خودرو، اسپرت و متفاوت از نسخه استاندارد خواهد بود درحالی که چرم گران قیمت ناپا هم برای پوشش فرمان، تودری و جایگاه ها قابل سفارش است.

گلف R مدل 2022، اواخر سال 2021 فراوری می گردد. قیمت نهایی این خودرو هنوز معین نیست اما احتمالا، اندکی گران تر از مدل فعلی با قیمت 40 هزار دلار خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1103

به "فولکس واگن گلف R مدل 2022 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فولکس واگن گلف R مدل 2022 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید