قطار برقی که با جاذبه و شیب زمین خود را شارژ می نماید

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، شرکت فورتسکیو، در کوشش است تا سال 2030 به طور کامل از انرژی های پاک برای حمل و نقل استفاده کند.

قطار برقی که با جاذبه و شیب زمین خود را شارژ می نماید

قطار برقی که بر مبنای این هدف گذاری در حال فراوری است، بی نهایت نام دارد و برای جابجایی انبوه سنگ آهن بدون احتیاج به شارژ قطار مذکور طراحی شده است.

الیزابت گینز، مدیر عامل فورتسکیو معتقد است: قطار بی نهایت ظرفیت این را دارد که کارآمدترین لوکوموتیو الکتریکی مجهز به باتری در دنیا باشد. استفاده از فناوری شارژ با استفاده از نیروی جاذبه احتیاج به نصب زیرساخت های تازه فراوری انرژی تتازه پذیر و شارژ مکرر این قطار را رفع می نماید و باعث می گردد به یک راهکار کارآمد برای حذف گازوئیل و جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای دست یابیم.

بر اساس محاسبات این شرکت در راستا حرکت قطارهای آن به میزان کافی شیب و سراشیبی و فرصت های ترمز و توقف برای بارگیری بار و شارژ مجدد باتری وجود دارد. علاوه بر این، قطار در هنگام تخلیه آنقدر سبک تر می گردد که باتری شارژ شده می تواند آن را تا معدن ببرد و سفر را دوباره بدون احتیاج به شارژ آغاز کند.

این طرح با هدف جایگزینی بعضی یا همه لوکوموتیوهای دیزلی و استفاده از قطارهای الکتریکی که به وسیله ترمز کردن کاملاً شارژ می شوند، اجرا می گردد. البته هنوز تعیین نیست آیا در منطقه ها مرطوب تر و با اصطکاک کمتر نسبت به صحرای غرب استرالیا هم می توان چنین طرحی را اجرا کرد یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1358

به "قطار برقی که با جاذبه و شیب زمین خود را شارژ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار برقی که با جاذبه و شیب زمین خود را شارژ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید