مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه با افزایش سن بازنشستگی

به گزارش اوج باور، تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 با اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق با درخواست دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی مستخدمین کشوری و لشگری و تامین اجتماعی گفت با محاسبه پاداش بازنشستگی در تمامی صندوق های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی براساس حقوق 3 سال آخر موافقت نشد.

مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه با افزایش سن بازنشستگی

رحیم زارع در تشریح نشست امروز (شنبه 2 بهمن) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 در جمع خبرنگاران، گفت: پرداخت سهم بیمه کارفرمایان برای کارگاه هایی که حداکثر 5 نفر کارگر دارند و 5 سال یا کمتر از فعالیت آنها می گذرد، مشمول معافیت بیمه 20 درصد می گردد و برای کارگاه هایی که بیش از 5 سال و از 5 کارگر بیشتر در اختیار دارند، 3 درصد کمتر مشمول معافیت بیمه در سال 1401 می شوند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 ادامه داد: وزارت نیرو مکلف شد میانه بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی ، آلومینیوم، مس و فلزات اساسی و کانی های فلزی و واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای میانه نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه های دارای قرارداد تبدیل انرژی محاسبه و دریافت کند.

وی افزود: در رابطه با صندوق کارآفرینی امید که دولت در لایحه به عنوان صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان آن را تغییر نام داده است، 31 واحد تابعه استانی، منابع عایدیی و واحدهای استانی را از محل عایدی ردیف ها و جداول بودجه سنواتی و بعلاوه فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد سهم استان ها، حقوق دولتی معادن 20 درصد از اعتبارات قانون متوازن و بعلاوه قانون هدفمندی یارانه ها در راستای حمایت از فراوری به عنوان یاری های بلاعوض بخش غیردولتی، منابع صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان تامین گردد.

زارع توضیح داد: بعلاوه به روسای دستگاه های ملی، استانداران اجازه داده شد که اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد دولتی خود را که در اختیار دستگاه های دولتی و موسسات تابعه دارند، پس از تایید کارگروه های استانی و مصوبه هیات وزیران به وسیله مزایده عمومی در بورس کالا و به صورت الکترونیک در سامانه به فروش رسانده و منابع را به صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان واریز نمایند. امروز تنها بخش عایدیی صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان را مورد آنالیز قرار دادیم و بخش دیگر یعنی بخش هزینه ای پس از تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: به دولت اجازه داده شد تا سقف 35 هزار میلیارد تومان از سهام و سهم الشرکه خود را در شرکت های دولتی و اموال منقول و غیرمنقول به فروش برساند. این بند برای افزایش سرمایه بانک ها و صندوق کارآفرینی امید یا صندوق پیشرفت عدالت ایرانیان بوده و 3 برابر آن باید به وسیله بانک ها تحت عنوان تسهیلات به حوزه حمایت از فراوری و اشتغال پرداخت گردد.

وی با اشاره به مخالفت کمیسیون تلفیق با درخواست دولت مبنی بر افزایش سن بازنشستگی مستخدمین کشوری و لشگری و تامین اجتماعی گفت: بعلاوه با محاسبه پاداش بازنشستگی در تمامی صندوق های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری و سازمان تامین اجتماعی براساس حقوق 3 سال آخر موافقت نشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 اظهار کرد: به دولت اجازه داده شد با درخواست دستگاه های اجرایی از جمله صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری و سازمان تامین اجتماعی به وسیله شرکت ملی نفت نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده به وسیله دستگاه های اجرایی پس از تایید اشخاص به وسیله وزارت نفت براساس قیمت روز صادراتی اقدام کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1340

به "مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه با افزایش سن بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت کمیسیون تلفیق بودجه با افزایش سن بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید