مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون درخاک در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی شد

به گزارش اوج باور، محققان دانشگاه صنعتی اصفهان برای اولین بار پیروز شدند دستگاه مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون در خاک را طراحی نموده و بسازند.

مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون درخاک در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی شد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه صنعتی اصفهان برای اولین بار پیروز شدند دستگاه مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون در خاک را طراحی نموده و بسازند.

این دستگاه به منظور پیش بینی پاسخ این سازه ها در ابعاد تمام مقیاس و پیش از اجرای عملیات عمرانی طراحی و ساخته شده است.

مبتکر این دستگاه، دانش آموخته دکتری مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان است که این دستگاه را برای سنجش مطابق متغیر هایی مانند نیرو، جابه جایی و شتاب با واقعیت ساخته است.

این دستگاه امکان آنالیز رفتار و پاسخ دینامیکی سازه های مدفون در خاک مانند شمع های بتنی و فولادی را به طور فیزیکی و منطبق بر سازه واقعی فراهم می نماید.

محفظه مخروطی شکل این دستگاه قادر است در یک ناحیه کنترلی مرکز مخروط، میدان تنشی ایجاد کند که در آن تنش از مقدار صفر در سطح خاک تا مقدار مورد نظر در عمق معین به صورت خطی افزایش می یابد که این امر با آنچه در واقعیت اتفاق می افتد هم خوانی دارد.

توانایی آنالیز رفتار سازه های مختلف با توجه به ابعاد بالای دستگاه و توانایی مدل سازی در شرایط خشک و اشباع، دو ویژگی ممتاز دیگر این دستگاه ابداعی است.

لازم به ذکر است، دستگاه مدل سازی فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون در خاک برگرفته از نتیاج رساله دکتری حمید مرتضوی بک بوده و در دانشگاه صنعتی اصفهان مراحل طراحی و ساخت آن طی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 546

به "مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون درخاک در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل ساز فیزیکی رفتار دینامیکی سازه های مدفون درخاک در دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید