نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی، تهران و خراسان رضوی در صدر

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با انتشار جزئیات شکایت کاربران از خدمات ارتباطی بیان کرد: میانگین زمان انتظار در مرکز تماس 195در سال گذشته 24 ثانیه بود که باعث رضایت 85 درصدی تماس گیرندگان شده است.

نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی، تهران و خراسان رضوی در صدر

در گزارشی که از شرایط شکایات ثبتی سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در سال های 1400 و 1401 منتشر شده، مجموع شکایات ثبت شده در سال 1400، 183 هزار و 366 مورد بوده که در سال 1401 به 198 هزار و 15 مورد افزایش پیدا نموده و به عبارتی شکایات 7/99 درصد افزایش یافته است.

در همین حال در سال 1400 به 183 هزار و 103 مورد شکایت رسیدگی شده و در سال 1401 نیز 195 هزار و 86 شکایت رسیدگی شده است. بعلاوه مقدار شکایات در حال رسیدگی در سال 1400، 263 مورد بوده و در سال 1401 2 هزار و 929 مورد اعلام شده است.

در جدول زیر تعداد شکایات ثبت شده سامانه 195 به تفکیک استان معین شده که 5 استان تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و مازندران بیشترین شکایات ثبت شده را داشته اند. درصد تعداد شکایات در استان تهران در سال 1400، 26.17 درصد بوده که در سال 1401، به 25.20 درصد کاهش یافته است.

درصد شکایت در خراسان رضوی در سال 1400، 14.36 درصد و در سال 1402، 13.61 درصد بوده و در استان خوزستان در سال 1400، 8.21 درصد و در سال 1402 با قدری افزایش به 11.70 درصد رسیده است.

تعداد و سهم شکایات ثبت شده سامانه 195 به تفکیک نوع پروانه در جدول زیر نیز قابل مشاهده است که براساس آن تعداد شکایات در خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده ها (شرکت مخابرات ایران) در سال 1400، 91 هزار و 801 مورد بوده که در سال 1401 به 107 هزار و 993 مورد افزایش پیدا نموده است.

در ارائه خدمات تلفن همراه نیز در سال 1400، 46 هزار و 738 مورد شکایت ثبت شده که در سال 1401 به 49 هزار و 311 شکایت افزایش یافته است. بعلاوه در ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت 27 هزار و 44 شکایت ثبت و در سال 1401 با 3 هزار مورد کاهش شکایت، 24 هزار و 2 مورد ثبت شده است. بعلاوه موضوع ارائه خدمات پستی در رتبه چهارم شکایت ها واقع شده است و در سال 1400، حدود 8 هزار شکایت و در سال 1401، حدود 7 هزار مورد شکایت به ثبت رسیده است.

قطع ارتباط، عدم تضمین کیفیت سرویس، عدم جمع آوری سرویس، قطعی سیم کارت، عدم تامین کابل سرقت شده، عدم آنتن دهی شرکت موبایل، ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب و تاخیر در نصب و راه اندازی بیشترین فراوانی شکایات ثبت شده را به خود اختصاص داده اند؛ بر همین اساس در موضوع قطع ارتباط 36 هزار و 581 مورد شکایت در سال 1400 و 51 هزار و 855 شکایت در سال 1401 ثبت شده که افزایش حدود 15 هزار نفری در سال 1401 نسبت به سال قبل نشان می دهد.

بعلاوه 19 هزار و 546 مورد شکایت در سال 1400 به علت عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده ثبت شده و در سال 1401 نیز 19 هزار و 642 مورد به ثبت رسیده است. همینطور به علت عدم جمع آوری سرویس 16 هزار و 241 شکایت در سال 1400 و در سال 1402، به 15 هزار و 999 مورد افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1572

به "نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی، تهران و خراسان رضوی در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمودار ثبت شکایت از خدمات ارتباطی، تهران و خراسان رضوی در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید