نوسازی ناوگان عمومی ارومیه

به گزارش اوج باور، رییس کمیسیون عمران شورای شهر ارومیه گفت: برای نوسازی ناوگان عمومی ارومیه 55 دستگاه اتوبوس به زودی به سیستم حمل و نقل عمومی این شهر اضافه می گردد.

نوسازی ناوگان عمومی ارومیه

و به زودی به سیستم حمل و نقل عمومی ارومیه اضافه می گردد.

علی مصطفی زاده رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دو مرحله 55 دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر خریداری شده است که در مرحله اول 27 دستگاه اتوبوس و در مرحله دوم نیز 28 دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر از کارخانه های اتوبوس سازی خریداری شد.

وی ادامه داد: 10 اتوبوس بازسازی کامل شده است و 10 اتوبوس دیگر نیز در نوبت بازسازی کامل است که در مجموع 20 اتوبوس بازسازی شده هم به زودی به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه می گردد.

مصطفی زاده در رابطه با اندازه اعتبار هزینه شده برای نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی شهر ارومیه، گفت: معتقدیم هزینه در نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری برای کاهش ترافیک، افزایش آلودگی هوا و بخشیدن چهره ای زیبا به شهر است؛ به همین دلیل نیز حدود 900 میلیارد ریال برای نوسازی این ناوگان هزینه شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه بعلاوه از کوشش برای خرید اتوبوس برقی برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان اطلاع داد.

وی با انتقاد از اینکه در یک دهه گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد بی توجهی واقع شده بود، ادامه داد: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی سبب عدم استقبال شهروندان از این سیستم و استفاده از خودروهای شخصی شده بود که نقش بسزایی در آلودگی هوا و افزایش ترافیک در سطح شهر داشت.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه با قدردانی از کوشش های شهردار ارومیه در نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی، افزود: در حال حاضر شاهد یک هم افزایی در مجموعه مدیریت شهری هستیم که یکی از لازمه های توسعه شهری است؛ اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در کنار نظارت بر مجموعه مدیریت شهری، از هرگونه اقدام سازنده برای ارائه خدمات به شهروندان حمایت می نماید.

خبرنگاران آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1486

به "نوسازی ناوگان عمومی ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی ناوگان عمومی ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید