وام ازدواج دو نرخی شد!

به گزارش اوج باور، بلاخره کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تکلیف مبلغ وام ازدواج در لایحه بودجه سال آینده را معین و در اقدامی عجیب وام ازدواجی را دو نرخی کرد.

وام ازدواج دو نرخی شد!

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: براساس مصوبه اعضای کمیسیون در این جلسه در قالب تبصره 16 لایحه بودجه وام ازدواج در سال آینده 70 میلیون تومان و بازپرداخت آن 10 ساله خواهد شد.

او اضافه کرد طبق مصوبه اعضای کمیسیون زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها از یک فروردین 97 به بعد باشد مشمول دریافت وام ازدواج 70 میلیونی می شوند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفته که همچنین براساس این مصوبه زوج هایی که در آقایان سن شان کمتر از 25 سال و در خانم ها سن شان کمتر از 23 سال باشد می توانند از وام 100 میلیون تومانی با بازپرداخت 10 ساله بهر ه مند شوند.

این بخش از مصوبه مجلس عجیب است چرا که نمایانگر نوعی تبعیض میان زوج ها است. معین نیست این سن ها بر چه اساسی در مصوبه مجلس مشخص شده است.

احتمالا نمایندگان با دید تشویق جوانان به ازدواج و پایین آوردن سن ازدواج این تصمیم را گرفته اند اما قطعا تصمیم تبعات دیگری نیز خواهد داشت که لزوما مثبت نیستند.

پیشتر دولت در لایحه بودجه رقم 50 میلیون تومان را برای وام ازدواج در نظر گرفته بود، اما کمیسیون اجتماعی این رقم را به 100میلیون تومان تغییر داد، حالا هم کمیسیون تلفیق وام ازدواج را دو نرخی نموده است.

البته تصمیم کمیسیون تلفیق باید در صحن علنی مجلس نیز مورد آنالیز و تائید قرار گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 789

به "وام ازدواج دو نرخی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام ازدواج دو نرخی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید