واگذار شدن بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران به پیمانکار

به گزارش اوج باور، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، واگذار شدن بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران به پیمانکار صورت گرفت.

واگذار شدن بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران به پیمانکار

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جریان چیست؟

پیروز حناچی در نامه ای که در اختیار رسانه ها نهاده شد، در پاسخ به تذکر افشین حبیب زاده نوشت: موضوع بازسازی بنای مورد اشاره به وسیله استعلام قیمت به شرکت مهندسین مشاور نقش آوران توس واگذار شده است که ضمن طی مراحل انعقاد قرارداد پروژه، برداشت های اولیه بنا توسط مشاور در دست انجام است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به شروع فصل بارش های جوی موضوع حفاظت اولیه و اضطراری بنا به پیمانکار واجد صلاحیت واگذار خواهد شد که فرآیند پیشبرد آن در مرحله برگزاری جلسه بازگشایی پاکت ها و استعلام بها است.

حناچی در این نامه تاکید نمود که نتیجه اقدامات متعاقباً به شورای شهر اعلام خواهد شد.

افشین حبیب زاده در مهر گذشته در جلسه علنی شورا در تذکری در مورد عدم بازسازی و استحکام بخشی عمارت وثوق الدوله گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران باید با افتتاح حسابی، درآمدهای حاصل از جریمه قطع درختان و اشجار را صرف خرید باغات شهر تهران می کرد که در این راستا سال گذشته دو باغ وثوق الدوله و عبقری بدلیل کمبود سرانه فضای سبز موجود در مناطق 14 و 17 از بنیاد مستضعفان خریداری شد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه در باغ وثوق الدوله با حفظ درختان قدیمی، بازپیرایی متناسب با سبک باغ ایرانی - اسلامی صورت پذیرفته و امکاناتی نظیر زمین بازی و ورزش، حیاط مراکشی، تاکستان، آب نما و گل گشت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: عمارت وثوق الدوله از آینه کاری و نقاشی های زیبا و منحصر بفرد برخوردار است که اتاقهای آن با تزئینات چوبی ظریف و شیشه های رنگی مزین شده اند. نکته قابل تأمل در این خصوص خرابی های به جا مانده از ساخت سریال شهرزاد است که در دوره تملک بنیاد مستضعفان بر آن عمارت اتفاق افتاده است.

حبیب زاده به تعویق بهره برداری از بوستان وثوق الدوله به دلیل بازسازی و استحکام بخشی عمارت آن اشاره نمود و گفت: اخیرا کارشناسان معاونت نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدهای دوره ای خود از پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای از این باغ بازدید نموده که طبق گزارش آنان، محوطه باغ آماده سازی شده و در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید اما تا به امروز در مورد بازسازی و استحکام بخشی عمارت هیچگونه اقدامی انجام نشده است. وی تاکید نمود: بهره برداری از این بوستان، بدون توجه به زیباسازی نما، بازسازی و استحکام بخشی بنا قابل تأمل است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 744

به "واگذار شدن بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران به پیمانکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذار شدن بازسازی عمارت وثوق الدوله تهران به پیمانکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید