وجود بیش از 1700 تعاونی فعال و در دست اجرا در کردستان

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، با اشاره به یک هزار و 777 تعاونی فعال و در دست اجرا در کردستان، گفت: این تعداد تعاونی با بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر عضو، بالغ بر 16 هزار شغل ایجاد نموده است.

وجود بیش از 1700 تعاونی فعال و در دست اجرا در کردستان

برهان صلواتی امروز(12دی) در جلسه شورای اداری این اداره کل که با حضور معاون وزیر کار در سنندج برگزار گردید، استان کردستان را نه استان محروم بلکه سرشار از استعدادهای درخشان، نخبگان و مواهب الهی دانست و اظهار کرد: مجموعه این ظرفیت های بی بدیل می تواند در صورت مدیریت بهینه و ایجاد تعاونی های اشتغال زا و پیروز، کردستان را در ردیف استان های توسعه یافته قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 777 تعاونی فعال و در دست اجرا در کردستان وجود دارد اضافه کرد: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر عضو و بالغ بر 16 هزار شغل به وسیله این تعداد تعاونی شکل گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، میزان صادرات محصولات سوختی و غیر سوختی تعاونی های کردستان را 29 هزار و 950 هزار دلار ذکر و بیان کرد: تا به امروز از 18 هزار و 125 واحد مسکن مهر 15 هزار و 721 واحد به اعضا واگذارشده و بالغ بر 2 هزار و 400 واحد نیز در حال فرایند تکمیل و راه اندازی است.

صلواتی به تفاهم نامه ای منعقدشده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری، بهزیستی، میراث فرهنگی، دانشگاه کردستان، جهاد دانشگاهی، آموزش وپرورش و... اشاره نمود و گفت: هدف از این تفاهم نامه ها تشکیل تعاونی های کارآمد با رویکرد تجاری سازی ایده های مبتنی بر تعاون و مشارکت های مردمی است که در کردستان با فرایند رضایت بخشی آغاز و در حال پیشرفت است.

وی گفت: خوشبختانه با حمایت ها و پشتیبانی های استاندار کردستان تا به امروز 2 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای برطرف مسائل تعاونی های مشکل دار استان اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، با اشاره به اینکه در سایه این حمایت ها، فرآیند تشکیل و راه اندازی تعاونی های کارآمد به ویژه تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی به صورت جد در حال انجام است، اضافه کرد: اولین تعاونی توسعه و عمران در شهرستان بیجار تشکیل شده و به دنبال آن در شهرستان های کامیاران، مریوان، دیواندره و سنندج نیز مقدمات تشکیل این تعاونی ها فرایند خوبی پیداکرده است.

صلواتی همچنین به برگزاری رویداد تعاون، کرسی تعاون و باشگاه تعاون در استان با همکاری بخش دانشگاهی و دستگاه های اجرایی اطلاع داد و اذعان کرد: این مهم با استقبال مردم و تعاون گران همراه شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، تنها در طول کمتر از یک ماه گذشته تا به امروز بیش از 13 هزار نفر ساعت آموزش حضوری و بالغ بر چهار هزار و 800 نفر ساعت دوره آموزشی مجازی برای تعاون گران کردستان برگزارشده است.

وی با اشاره به برنامه های عدالت اقتصاد جمهوری اسلامی، اعلام نمود: این مهم از رهگذر تشکیل تعاونی های کارآمد و اثربخش قابل تحقق است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 86

به "وجود بیش از 1700 تعاونی فعال و در دست اجرا در کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود بیش از 1700 تعاونی فعال و در دست اجرا در کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید