خاتمه کار سامسونگ و ال جی در بازار لوازم خانگی ایران ، تابلوها هم پایین کشیده شدند

به گزارش اوج باور، آخرین تابلوهای دو شرکت مطرح کره ای به دنبال قطع همکاری شرکت های ال جی و سامسونگ کره جنوبی با شرکت های ایرانی در حال جمع آوری از سطح شهر، فروشگاه ها و مغازه هاست و مشتریان و خانواده ها می توانند محصولات جایگزین سام و جی پلاس را استفاده نمایند.

خاتمه کار سامسونگ و ال جی در بازار لوازم خانگی ایران ، تابلوها هم پایین کشیده شدند

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، سیدعلیرضا موسوی مجد رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران به ایرنا گفت: پایین آوردن تابلوهای شرکت کره ای سامسونگ از مغازه ها چند وقتی است شروع شده و در هفته های آینده نخستین محصولات جایگزین سامسونگ با برند سام وارد بازار می گردد.

به گفته این مقام صنفی، اکنون کارهای مقدماتی انجام و فراوریات آزمایشی شروع شده است و تا انتها سال تلویزیون و مانیتور و از سال 99 لباسشویی و یخچال فراوریی این شرکت به بازار عرضه خواهند شد.

موسوی مجد گفت: مشتریان محصولات سامسونگ نگرانی نداشته باشند زیرا خدمت گارانتی را تا 18 ماه پس از تاریخ نصب و خدمات پس از فروش را تا 10 سال پس از خرید دریافت خواهند کرد.

وی بیان داشت: زیرساخت های فراوری محصولات جدید همان زیرساخت هایی است که در زمان همکاری با این شرکت کره ای به ایران آورده شده بود و اکنون حدود 30 درصد نیرویی که در پی تبعیت کره ای ها از تحریم های آمریکایی به ناچار تعدیل یا بیکار شده بودند به تدریج در حال بازگشت به کار هستند.

رئیس هیات مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران گفت: شرکت های ایرانی با همه قدرت در راستای سیاست های کشور در حرکتند تا خلاهای بازار لوازم خانگی پوشش داده گردد.

وی تاکیدکرد: هرچند حرکت کره ای ها خوب نبود، اما برکت آن برای کشور حرکت در جهت خودکفایی و ارتقای داخلی سازی بود و محصولات یاد شده به وسیله منابع تامین خارجی جایگزین با بهترین کیفیت مواد اولیه ساخته می شوند.

سیدمرتضی میری رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان لوازم خانگی ایران نیز در این زمینه گفت: پایین کشیده شدن تابلوهای سامسونگ و ال جی، پیشنهاد این اتحادیه بود که در پی حرکت ناجوانمردانه کره ای ها و تحویل ندادن جنس و مواد اولیه به شرکت های ایرانی رخ داد.

وی یادآورشد: اکنون شرکت سام در حال فراوری آخرین تلویزیون ها با استفاده از پنل های باقی مانده سامسونگ و عرضه آنها به بازار است و به زودی تلویزیون های جدید این شرکت راهی مغازه ها و فروشگاه ها خواهد شد.

میری ادامه داد: یک سالی از قطع همکاری شرکت ایرانی همکار با ال جی کره می گذرد و محصولات فراوریی آن به جی پلاس تغییر نام یافته است، این شرکت نیز از حدود هشت ماه قبل نسبت به نصب تابلوهای جدید و جایگزینی آن با تابلوهای ال جی اقدام نموده بود.

  • تصاویر | جمع آوری تابلوهای سامسونگ از فروشگاه های تهران

آنالیز آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از فراوری 848 هزار و 300 دستگاه یخچال و فریزر از ابتدای سال جاری تا انتها آذرماه و رشد 3.9 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه این آمارها، در این مدت 481 هزار و 300 دستگاه ماشین لباسشویی فراوری شد که رشد 24.2 درصدی در مقایسه با 9 ماهه پارسال داشته است.

همچنین از ابتدای سال جاری تا انتها آذرماه 637 هزار و 700 دستگاه کولر آبی فراوری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 22.7 درصدی نشان می دهد.

علاوه براین فراوری انواع تلویزیون در این مدت با افت 8.8 درصدی همراه شد و به 513 هزار و 100 دستگاه رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 126

به "خاتمه کار سامسونگ و ال جی در بازار لوازم خانگی ایران ، تابلوها هم پایین کشیده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه کار سامسونگ و ال جی در بازار لوازم خانگی ایران ، تابلوها هم پایین کشیده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید