چهار حمام استان کرمان مرمت و بازسازی می گردد

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمود وفایی با اعلام خبر فوق گفت: به منظور آماده سازی حمام های تاریخی کرمان و پیوستن به پرونده زنجیره ای ثبت جهانی حمام ایرانی، حمام های شیخ الاسلام، لله، میرزا اسماعیل وزیر و ابراهیم خان ظهیر الدوله مرمت و بازسازی می شوند.

چهار حمام استان کرمان مرمت و بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی و نوسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی گفت: حمام های مذکور با مشارکت میراث فرهنگی، اوقاف و شهرداری مرمت و در قالب کاربری مرتبط و مناسب احیاء و به بهره برداری خواهند رسید.

وفایی در ادامه از ساماندهی و مرمت باغ تاریخی بیرم آباد اطلاع داد و توضیح داد: تصمیم گیریهای خوبی با متولین این باغ (آستان قدس رضوی) در مورد این طرح اجرا شده است به این صورت که طرح و نظارت برعهده میراث و اجرا نیز توسط آستان قدس رضوی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: قدمت این باغ تاریخی بسیار زیبا به دوره صفویه برمی شود و جذابیتهای خاصی در جذب گردشگران دارد.

وفایی درادامه همکاری مالکین اماکن تاریخی را یکی از مهمترین ابعاد احیا و بهره برداری از این اماکن دانست و اضافه نمود: این افراد با تغییر کاربری و مرمت این بناها، علاوه بر اینکه به سود مالی می رسند از آثار تاریخی ارزشمند نیز حفاظت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 112

به "چهار حمام استان کرمان مرمت و بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار حمام استان کرمان مرمت و بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید