ژاپن به پرتاب موشک های کره شمالی اعتراض کرد

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، نوبو کیشی وزیر دفاع ژاپن در جمع خبرنگاران گفت که توکیو مراتب اعتراض خود را نسبت به پرتاب موشک بالستیک امروز دوشنبه کره شمالی، به پیونگ یانگ اعلام نموده است.

ژاپن به پرتاب موشک های کره شمالی اعتراض کرد

وی در این باره اضافه نمود: ما اعتراض خود را به وسیله کانال های دیپلماتیک ابراز کردیم. این گونه پرتاب ها مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای امنیت کشور و منطقه ما است.

گارد ساحلی ژاپن بامداد امروز دوشنبه بیان کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش نموده است.

پیشتر رسانه ها اعلام نموده بودند که پیونگ یانگ روز آدینه نیز یک پرتاب آزمایشی را به وسیله هنگ موشکی راه آهن انجام داده است و این خبر یک روز بعد از سوی تلویزیون دولتی کره شمالی نیز تائید شد.

پرتاب روز آدینه، سومین پرتاب موشکی کره شمالی طی دو هفته گذشته بوده است و اکنون پرتاب بامداد امروز دوشنبه چهارمین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در سال میلادی نو و طی کمتر از یک ماه گذشته است.

آمریکا درباره پرتاب های قبلی مدعی شد که این آزمایش ها تحریک آمیز بوده و ناقض قطعنامه های سازمان ملل است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی نیز با انتقاد شدید از آنچه منطق گانگستری آمریکا عنوان نمود، گفت که تقویت توان دفاعی این کشور حق مشروع یک کشور مستقل است و این موشک ها، هیچ کشور یا نیروی خاصی را هدف قرار نداده و هیچ آسیبی به امنیت کشورهای همسایه وارد ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1331

به "ژاپن به پرتاب موشک های کره شمالی اعتراض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن به پرتاب موشک های کره شمالی اعتراض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید