گرانی شیرخام منجر به کاهش مصرف لبنیات می شود

به گزارش اوج باور، خبرنگاران : مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی گفت: اگر ستاد تنظیم بازار، پیشنهاد وزارت جهاد مبنی بر افزایش قیمت شیرخام را مصوب کند، سرانه مصرف کاهش محسوسی خواهد داشت.

گرانی شیرخام منجر به کاهش مصرف لبنیات می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ، علی احسان ظفری مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی درباره آخرین شرایط شیرخام اظهار کرد: قیمت شیرخام پیشنهادی دامداران به وزارت جهاد کشاورزی 6 هزار و 500 تومان است که اگر ستاد تنظیم بازار این قیمت را به تصویب رساند، سرانه مصرف لبنیات افت محسوسی خواهد داشت.

او اضافه کرد: افزایش قیمت شیرخام بیانگر حذف لبنیات از سفره خانوار و تبدیل آن به شیرخشک است.

ظفری با اشاره به اینکه تصویب افزایش قیمت شیرخام منجر به فراموشی لبنیات از سبد مصرفی خانوار خواهد شد، بیان نمود: با افزایش قیمت شیر خام، واحدهای لبنی سرمایه در گردش کافی برای خرید ندارند که این امر منجر به تعطیلی واحدها خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با افزایش حدود 45 درصدی لبنیات ناشی از گرانی شیرخام، سرانه مصرف لبنیات از 60 کیلو به 40 کیلو کاهش می یابد، در حالی که اگر قیمت شیرخام تغییری نکند، کارخانه های لبنی به سبب تاثیر گذاری 2 تا 3 درصدی قیمت حقوق و دستمزد، نرخ محصولات خود را تغییر نخواهند داد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی در سرانجام شرح داد: با توجه به تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات نهاده های دامی، دولت نباید اجازه دهد که قیمت شیرخام افزایش یابد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1007

به "گرانی شیرخام منجر به کاهش مصرف لبنیات می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانی شیرخام منجر به کاهش مصرف لبنیات می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید