یک واکسن دیگر کرونا قبل از خاتمه سال 2020 آماده می گردد

به گزارش اوج باور، واکسن بالقوه کوویدـ19 محصول همکاری مشترک شرکت های بایون تک و فایزر ممکن است تا سرانجام سال 2020 آماده گردد.

یک واکسن دیگر کرونا قبل از خاتمه سال 2020 آماده می گردد

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از آی ای نوشت: براساس گزارش اختصاصی روزنامه وال استریت ژورنال و به نقل از مدیر ارشد اجرایی شرکت بایون تک، واکسن بالقوه کوویدـ19 محصول همکاری مشترک این شرکت با شرکت فایزر ممکن است تا خاتمه سال 2020 آماده گردد و منتظر تایید کامل نهادهای نظارتی بماند.

این واکسن در حال حاضر هنوز در مراحل اولیه آزمایش انسانی است، اما انتظار می رود به زودی و در اواخر ماه جاری میلادی وارد یک آزمایش عظیم مشتمل بر 30 هزار داوطلب سالم گردد. آغاز این آزمایش در گرو صدور مجوز مقامات نظارتی است.

خبرگزاری رویترز می گوید در صورت صدور مجوز برای هر دو شرکت به منظور پیشرفت به سمت مرحله بازاریابی آن ها آماده اند تا قبل از خاتمه سال 2020 تعداد 100 میلیون دوز از این واکسن را فراوری نمایند و 1.2 میلیارد دوز اضافی نیز قبل از خاتمه سال 2021 آماده خواهد شد.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است که چند صد میلیون دوز از این واکسن حتی ممکن است قبل از دریافت مجوز ورود به بازار توسط این شرکت های داروسازی فراوری گردد.

در حالی که خیلی زود است بدانیم آیا این واکسن را در بازار خواهیم دید و این که آیا این واکسن به نتیجه می رسد یا نه لازم به ذکر است فراوری اولیه فایزر به سرعت جدول زمان بندی توزیع یک واکسن را کوتاه می نماید که می تواند گامی اساسی در مبارزه با بحران بیماری همه گیر کوویدـ19 باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 456

به "یک واکسن دیگر کرونا قبل از خاتمه سال 2020 آماده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک واکسن دیگر کرونا قبل از خاتمه سال 2020 آماده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید