اعتراض جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان به انتخابات ریاست هیات کاراته استان

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/قم جمعی از پیشکسوتان کاراته استان قم با غیرقانونی خواندن انتخابات ریاست هیات کاراته، این انتخابات را انتصابات مهندسی شده خواندند و خواستاری برگزاری انتخابات مجدد شدند.

اعتراض جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان به انتخابات ریاست هیات کاراته استان

در ابتدای این نشست خبری که با حضور اساتید برجسته کاراته استان قم از جمله محسن بیطرفان، مهدی دهپرور، سید علی خلیلی و قهرمانان سابق دنیا مجید عبدالحسینی و مهدی عموزاده برگزار گردید، سیدعلی خلیلی با ذکر این مطلب که جامعه کاراته استان نسبت به انتخابات و مجمع کاراته قم منتقد و معترض است، گفت: این انتخابات مانند انتخابات هیات گذشته مهندسی شده بود و نفراتی که خودشان می خواستند، با حضور آن ها برگزارشده است.

وی با ذکر این مطلب که جای پیشکسوتان و افتخارآفرینان کاراته قم در آن مجمع خالی بوده است تا شخصی برای کاراته انتخاب گردد که دلسوز این رشته ورزشی باشد، اضافه کرد: بر این باوریم که چون مخالفت خود را با این روش انتخابات و همچنین رویکرد هیات کاراته استان اعلام نموده ایم ما را در این مجمع انتخاباتی دعوت نکردند. دعوت نکردن پیشکسوتانی همچون بنده که سال ها در این رشته فعالیت نموده و دعوت از کسانی که امتیاز کمتری برای حضور در مجمع را داشته اند نشان از مهندسی بودن این انتخابات می دانم.

وی تاکید نمود: ما معتقد هستیم که مجمع انتخاباتی کاراته قم غیرقانونی بوده و طبق نامه ارسال شده از وزارت ورزش باطل است و معتقدیم که این مجمع، انتخابات نبود بلکه انتصاب بوده است.

اهمیتی برای اعتراضات به حق پیشکسوتان کاراته ما قائل نیستند

محسن بیطرفان از پیشکسوتان کاراته قم نیز در این جلسه بابیان این که هیات کاراته قم سال ها مشکل داشته و این مشکل ها جمع و به بحران تبدیل شده است گفت: این مسائل را با مدیرکل ورزش و جوانان در میان گذاشته ایم ولی متأسفانه نسبت به این دغدغه ها بی توجهی شد.

وی با تأکید بر این که هیات جدید کاراته به جامعه کاراته قم تحمیل شده است گفت: ما در این زمینه نسبت به عملکرد فدراسیون کاراته و مدیرکل ورزش و جوانان انتقاد داریم.

بیطرفان با انتقاد از مدیریت اداره کل ورزش و جوانان قم گفت: آینده کاراته قم درخطر است و کسی نیز جوابگوی این موضوع نیست. و در جلساتی که با مدیران هم داشته ایم توجهی به ما نشده است.

کاراته قم را ذیل نام مهدی زاده تعریف نکنید

مهدی دهپرور از پیشکسوتان کاراته قم نیز در این جلسه تاکید نمود: این اعتراض ناشی از دغدغه نسبت به کاراته قم است و هیچ منفعت شخصی در این زمینه وجود ندارد.

این استان دارای ظرفیت های بسیار زیادی است که قهرمانان و ورزشکاران برجسته ای را به کشور تقدیم نموده است که باید نسبت به شرایط این هیات رسیدگی سریع گردد. قم دارای صدها قهرمان بالقوه است که با حمایت درست از آنها می توانیم به دوره طلایی کاراته برگردیم. امیر مهدی زاده نور چشم ما است ولی نباید قم را ذیل نام ایشان تعریف کنیم.

دهپرور بابیان این که خانه کاراته متعلق به تمام کاراته کاران استان است گفت: به جای پاسخگویی و شفافیت هیات کاراته نسبت به عملکرد اقتصادی این هیات با شکایت این هیات روبرو شده ایم.

وی با تاکید بر این که متأسفانه به ما به عنوان پیشکسوتان کاراته قم اجازه مطالبه گری از عملکرد هیات داده نشده است، گفت: برای اداره کل ورزش و جوانان قم، جای تاسف است که جمعی از پیشکسوتان هیات کاراته و کسانی که عمر خود را در این رشته ورزشی سپری نموده اند، با شکایت این هیات ورزشی به پاسگاه برده شوند.

دهپرور گفت: چگونه این هیات می خواهد با جامعه کاراته قم که از 90 درصد پیشکسوتان آن شکایت نموده است، کار کند؟

وزیر ورزش بر برگزاری مجدد مجمع انتخاباتی هیات کاراته قم تاکید نمود

مجید عبدالحسینی از ورزشکاران پرافتخار کاراته قم و تنها دارنده مدال طلای مسابقات ستارگان کاراته دنیا، گفت: 25 دی ماه سال گذشته مجمع انتخاباتی کاراته قم برگزار گردید که در این انتخابات هیچ یک از 2 کاندیدای این مجمع نتوانستند حائز اکثریت آرا شوند که با تصمیم مجمع قرار بود سرپرستی برای این هیات معین گردد تا انتخابات مجدد در یک ماه بعد انجام گردد.

وی ادامه داد: برخلاف قانون و تصمیم مجمع انتخاباتی کاراته، حکم آقای برخورداری به عنوان رییس هیات کاراته قم صادر شد و ایشان را به عنوان رییس هیات معرفی کردند و این بی عدالتی موجب اعتراض جامعه کاراته استان به مراجع قانونی شد.

عبدالحسینی گفت: بر اساس قانون، رای منتخب مجمع نباید از نصف بعلاوه یک افراد حاضر در جلسه کمتر باشد ولی در مجمع انتخاباتی این هیات ورزشی هیچ یک از کاندیداها نتوانستند اکثریت آرای اعضای مجمع را کسب نمایند و این در حالی است که طبق قانون انتخابات باید به زمان دیگری موکول می شد که این کار انجام نشد.

وی گفت: با پیگیری های اجرا شده، وزیر ورزش و جوانان بر برگزاری مجدد انتخابات تاکید نمود که منتظر ابلاغ دستور وزیر به قم برای ابطال این انتخابات هستیم تا برای رییس این هیات ورزشی تصمیم گیری جدید صورت گیرد.

عبدالحسینی با مهندسی دانستن اعضای حاضر در این مجمع گفت: با دست کاری های اجرا شده، لیست تشکیل دهنده مجمع در چندین مورد دست کاری و دچار تغییر شد به گونه ای که باشگاهی در این مجمع به عنوان نماینده باشگاه داران انتخاب شد که تاریخ پروانه فعالیت آن به اتمام رسیده بود و برای ورود این باشگاه به مجمع، فرایند تمدید پروانه این باشگاه که به طورمعمول 30 روز طول می کشید، در 2 روز انجام شد.

وی ادامه داد: تا آنجا که اطلاع داریم مدیرکل ورزش و جوانان قم در این زمینه در حال کوشش است تا قانون اجرا گردد ولی تا به امروز توان این کار را نداشته است.

این ورزشکار پرافتخار کاراته قم با اشاره به تخلف های هیات کاراته استان گفت: طی نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان خواهان آنالیز دخل وخرج هیات شدیم که نمی دانیم این نامه چگونه به دست هیات کاراته رسیده و هیات نیز به جای شفاف سازی ترجیح داد تا شکایت کند.

وی گفت: در آنالیز اولیه دادگاه حکم به منع تعقیب برای پیشکسوتان و پیگیری نمایندگان این موضوع را صادر نموده است و با توجه به اعتراض هیات کاراته، همچنان این پفراینده در حال آنالیز است.

عبدالحسینی اضافه کرد: پول هایی از هیات به حساب های شخصی بعضی افراد واریزشده است و لیست این واریزی ها وجود دارد که درخواست ما شفاف سازی در این زمینه بوده است.

وی ادامه داد: در مدیریت قبل اداره کل ورزش و جوانان، پول های سنگینی به حساب بعضی هیات ها و افراد واریزشده است درحالی که برای اعزام ورزشکاران به بعضی مسابقات کشوری پول وجود نداشت، در هیات کاراته بعضی ورزشکاران همسران خود را نیز برای دیدن مسابقات کاراته به خارج از کشور برده اند.

این پیشکسوت کاراته گفت: هیات کاراته در مدیریت قبلی اداره کل ورزش و جوانان قم، مورد اعتماد مدیر سابق بود و این ارتباط تنگاتنگ موجب شد تا هزینه های بسیاری در این زمینه صورت بگیرد که بخشی از این پرداخت ها بدون حساب وکتاب بوده، وقتی پرینت حساب بانکی را به مسئولان ارائه می دهیم، آن ها این پرینت ها را کاغذ پاره و غیر مستند می دانند.

وی اضافه کرد: خواست جامعه کاراته قم، اجرای قانون است و از رییس فعلی می خواهیم با یک استعفا جامعه کاراته را خشنود کند.

خدمات هیات کاراته نباید انحصاری باشد

مهدی عموزاده، از ورزشکاران پرافتخار کاراته قم و فاتح اولین مدال طلای دنیا تاریخ کاراته ایران، بابیان این که خیلی ها نگذاشتند که قم در فدراسیون کاراته صاحب کرسی گردد گفت: قم در رشته کاراته دارای اساتید و پیشکسوتان برجسته ای است ولی بعضی رفتارها موجب دل زدگی و خستگی استعدادها در استان شد.

وی بابیان این که هیات کاراته باید خدمتکار تمام جامعه کاراته باشد گفت: نباید خدمات هیات کاراته انحصاری باشد و به بعضی افراد معدود محدود گردد بلکه باید از تمام استعدادهای کاراته قم حمایت لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر فرایند حرکتی هیات کاراته قم، ادامه داد: نباید میان باشگاه های کاراته در قم اختلاف باشد و بر اساس سلیقه شخصی با آن ها برخورد کرد.

عموزاده ادامه داد: در روز مجمع انتخاباتی کاراته به دلیل به حدنصاب نرسیدن آرای کاندیداها، از فدراسیون استعلام گرفته شد و فدراسیون نیز بر انتخابات سرپرست برای هیات و همچنین برنامه ریزی برای برگزاری مجدد انتخابات در یک ماه آینده تاکید نمود که این موضوع به امضای اعضا نیز رسید ولی یک ساعت پس از خاتمه جلسه، تصمیم دیگری اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 409

به "اعتراض جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان به انتخابات ریاست هیات کاراته استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان به انتخابات ریاست هیات کاراته استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید