اقدامات اجرایی دانشگاه تهران در مبارزه با کرونا ، 70 ساختمان خوابگاهی تخلیه و ضد عفونی شدند

به گزارش اوج باور، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، اقدامات اجرایی و پیشگیرانه حوزه معاونت دانشجویی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا را تشریح کرد.

اقدامات اجرایی دانشگاه تهران در مبارزه با کرونا ، 70 ساختمان خوابگاهی تخلیه و ضد عفونی شدند

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه تهران سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، دانشگاه با بیان اینکه در زمینه مبارزه با بیماری کرونا اقدامات اجرایی و پیشگیرانه در حوزه معاونت دانشجویی اجرا شده است به تشریح اقدامات اجرا شده از سوی مرکز مشاوره دانشگاه، اداره کل امور خوابگاه ها و اداره کل امور دانشجویی پرداخت.

وی توجه به بهداشت فردی، محیطی و روانی، ارائه راه چاره های آموزشی، خدمات پرسنلی و توسعه خدمات مشاوره غیرحضوری را از کار های اجرا شده در مرکز مشاوره دانشگاه برشمرد.

حبیبا، خریداری و توزیع ماسک و دستکش در بین کارکنان و مراجعان دارای علائم، خریداری و توزیع محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح اداری در کلیه طبقات، برگزاری جلسه آموزشی با همکاران خدماتی و اداری در مورد پیشگیری و مبارزه با کرونا، برگزاری جلسه آموزشی ویژه کلیه کارشناسان و مسئولان دفاتر مشاوره و ارتقا، نصب اطلاعیه های دریافتی از مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، تعریف فعالیت های محتوایی و برنامه ریزی به صورت دورکاری برای همکاران واجد شرایط، تهیه و فراوری سه عنوان بروشور آموزشی مدیریت استرس و اضطراب و توسعه خدمات مشاوره تلفنی دانشجویان را از جمله اقدامات مرکز مشاوره دانشگاه توصیف کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، ضمن اشاره به تخلیه کامل تمامی خوابگاه های دانشگاه توضیح داد: خرید مواد شوینده و ضدعفونی اضافی مورد احتیاج برای شستشو و ضدعفونی کردن محوطه ها و ساختمان ها، شستشو و ضدعفونی کردن تمام سطوح مربوط به بیش از 70 ساختمان اسکان خوابگاهی، ورزشی، قرائت خانه، کتابخانه ها و سایت در مجتمع های شهید چمران، فاطمیه، کوی پسران و خوابگاه های سطح شهر، اطلاع رسانی منظم از کانال تلگرامی اداره کل خوابگاه ها و نظافت، شستشو، سم پاشی و ضدعفونی کردن اتاق های دانشجویان بعضی از کار های اجرا شده از سوی اداره کل امور خوابگاه ها است.

وی تشکیل کمیته بحران دانشجویی با حضور اعضا، شرکت در جلسه کمیته بحران مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت در جلسات کمیته مبارزه با کرونای دانشگاه را نیز از اقدامات اداره کل امور دانشجویی دانست.

حبیبا، در ادامه به تبیین اقدامات پیشگیرانه و کنترلی بیماری کرونا از سوی مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه پرداخت و گفت: رصد مسافرت دانشگاهیان به کشور چین شامل شرایط 120 دانشجو، تهیه پوستر آموزش، برگزاری نشست های تخصصی با کارشناسان، مدیران، مسئولان درمانگاهی و پزشکان جهت تدوین دستورالعمل و رویه های کنترل کرونا ویروس در دانشگاه و یاری به تهیه دستورالعمل بهداشتی مرتبط با کرونا ویروس در سطح وزارت علوم با همکاری مشترک رؤسای مراکز بهداشت و درمان و کارشناسان بهداشت دانشگاه ها و نیز دفتر سلامت و مشاوره سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از مهمترین کار های اجرا شده در این زمینه قبل از گزارش بیماری در ایران است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران، در سرانجام توضیح داد: تهیه لیست اقلام ضروری برای کارکنان خدماتی دانشگاه، ارسال پیامک های آموزشی برای دانشگاهیان، ارائه مشاوره های پزشکی به مراجعان، مکاتبات و ارتباطات مستمر به منظور تسهیل دسترسی دانشگاه و دانشگاهیان به ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و شوینده، شرکت در نشست ها و جلسات کمیته کنترل کرونا ویروس در دانشگاه به منظور تدوین اقدامات، برنامه ها و دستورالعمل های لازم، حضور تیم های مرکز بهداشت در محل کار همکاران دانشگاهی به منظور سنجش تب و کنترل شرایط سلامت همکاران و راه اندازی مرکز تب سنجی در گیت ها و ورودی های دانشگاه با یاری نیرو های انتظامات را نیز دیگر اقدامات مرکز بهداشت و سلامت دانشگاه بعد از گزارش موارد ابتلاء به کرونا ویروس در کشور برشمرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 147

به "اقدامات اجرایی دانشگاه تهران در مبارزه با کرونا ، 70 ساختمان خوابگاهی تخلیه و ضد عفونی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات اجرایی دانشگاه تهران در مبارزه با کرونا ، 70 ساختمان خوابگاهی تخلیه و ضد عفونی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید