امیر قطر تلفنی با پادشاه عربستان مصاحبه کرد

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به صورت تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی تبادل نظر کرد.

امیر قطر تلفنی با پادشاه عربستان مصاحبه کرد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، امیر قطر در جریان تماس تلفنی مذکور فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به سلمان بن عبدالعزیز تبریک گفت. این اولین تماس تلفنی میان امیر قطر و پادشاه عربستان سعودی پس از تحقق مصالحه میان دو طرف محسوب می گردد.

پیش از این نیز، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به صورت تلفنی با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تبادل نظر نموده بود. وی در جریان تماس تلفنی مذکور، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به رئیس جمهور مصر تبریک گفت.

سران عربستان سعودی و قطر در جریان برگزاری اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در حدود 3 ماه پیش توافق مصالحه با یکدیگر را به امضا رساندند. پس از امضای این توافق بود که مقامات دو طرف اعلام کردند که روابط در حوزه های مختلف به تدریج از سر گرفته می گردد.

عربستان سعودی درحالی تَن به مصالحه با قطر داد که بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی از این اقدام سران ریاض به عنوان آشتی اجباری با دوحه یاد کردند. با این حال، رسانه های وابسته به سعودی ها و در رأس آنها شبکه های العربیه و الحدث تمام کوشش خود را به کار بسته اند تا نزد افکار عمومی از مصالحه سران آل سعود با مقامات دوحه به عنوان یک پیروزی و دستاورد عظیم برای ریاض یاد نمایند.

القا پیروزی عظیم عربستان در پرونده مصالحه با قطر در حالی توسط رسانه ها مطرح می گردد که طی سال های گذشته هیچیک از شروط سران ریاض برای لغو محاصره و تحریم علیه قطر مطرح نموده بودند، محقق نشدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 898

به "امیر قطر تلفنی با پادشاه عربستان مصاحبه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر قطر تلفنی با پادشاه عربستان مصاحبه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید