اپل مذاکره با هیوندای و کیا درباره خودروی الکتریکی را متوقف می کند

به گزارش اوج باور، همان گونه که در خبر ها خوانده اید در هفته های گذشته شایعه های متعددی منتشر شدند که نشان می دادند اپل درباره تولید خودروی خود با شرکت های خودروسازی هیوندای و زیر مجموعه آن یعنی شرکت خودروسازی کیا مذاکراتی را انجام داده است.

اپل مذاکره با هیوندای و کیا درباره خودروی الکتریکی را متوقف می کند

با وجود مطرح شدن این شایعه ها، نشریه بلومبرگ اعلام کرده است که به تازگی اپل مذاکرات خود درباره خود الکتریکی را با این شرکت ها متوقف کرده است.

علاوه بر هیوندای و کیا، اطلاعات دیگری هم منتشر شده اند که نشان می دهند اپل درباره برنامه های خود راجع به خودروی اپل مذاکراتی را هم با دیگر شرکت های تولید کننده ی خودرو داشته است. در نتیجه می توانیم بگوییم که با وجود مطرح شدن شایعه هایی درباره مذاکره اپل با شرکت های هیوندای و کیا، این شرکت می تواند در حال مذاکره و بستن قرار داد تجاری با دیگر شرکت ها تولید کننده خودرو هم باشد.

به تازگی Nikkei اعلام کرده است که اپل در گذشته مذاکراتی را هم با 6 شرکت خودروسازی ژاپنی درباره موضوعاتی مانند مشارکت در تولید و عرضه خودروی خود داشته است.

اوایل هفته گذشته، CNBC اعلام کرده که اپل نزدیک به نهایی کردن قرار داد تجاری خود با شرکت خودروسازی کیا است. در اوایل ماه ژانویه (دی) بود که شرکت خودروسازی هیوندای به صورت رسمی اعلام کرد که مذاکراتی را درباره خودروی اپل با این شرکت انجام داده است.

در آن زمان شرکت هیوندای اعلام کرد که: ما متوجه هستیم که اپل در حال مذاکره با تعداد بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان شامل هیوندای است. با توجه به اینکه این مذاکرات در مراحل اولیه خود قرار دارند باید بگوییم که هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است. چند ساعت بعد از منتشر شدن این گفته ها توسط هیوندای، این شرکت خودروسازی این صحبت ها را پس گرفت و اشاره به اپل را از صحبت هایش حذف کرد.

مطرح شدن این صحبت ها توسط هیوندای و منتشر شدن شایعه های با جزئیاتی از مذاکره اپل با این شرکت خودروسازی باعث ناراحتی اپل شده است. بلومبرگ به این موضوع اشاره می کند که معین نیست چه زمانی اپل و هیوندای مذاکرات خود را دوباره آغاز خواهند کرد. البته باید بگوییم که هم اکنون تعداد محدودی شرکت خودروسازی در جهان وجود دارند که می تواند برای اپل خودرو تولید کنند.

  • کو به شایعه خودروی الکتریکی اپل و هیوندای سوخت تازه ای تزریق کرد

اگر مذاکرات اپل با هیوندای از سر گرفته شود، احتمال این موضوع زیاد است که اپل و کیا با یکدیگر همکاری تجاری را آغاز کنند که منجر به تولید خودروی اپل در کارخانه های خودروسازی کیا که در ایالت جورجیا واقع شده است، می شود.

با توجه به این موضوع که بلومبرگ در گذشته اعلام کرده بود که هم اکنون 5 تا 7 سال با زمان رونمایی از خودروی اپل فاصله داریم، می توان گفت که اپل هم اکنون زمان زیادی را دارد تا برنامه های مربوط به ساخت و تولید خودروی خود را مرتب کند.

  • سرپرست تیم توسعه شاسی خودرو پورشه به اپل می پیوندد

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 816

به "اپل مذاکره با هیوندای و کیا درباره خودروی الکتریکی را متوقف می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل مذاکره با هیوندای و کیا درباره خودروی الکتریکی را متوقف می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید