بازی شبیه سازی شیوع بیماری عفونی واگیردار از اپ استور چین حذف شد

به گزارش اوج باور، بازی Plague Inc که در ماه ژانویه جزو بالاترین دانلودهای پولی اپلیکیشن های iOS در چین بود؛ از روی اپ استور چین حذف شد.

بازی شبیه سازی شیوع بیماری عفونی واگیردار از اپ استور چین حذف شد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این بازی شیوع یک ویروس کشنده همه گیر را شبیه سازی می کرد و ارتباط موضوعی آن با شیوع ویروس کرونا در چین باعث شده بود در ماه های اخیر مورد توجه ویژه کاربران چینی iOS قرار گیرد و بالاترین دانلودها را به خود اختصاص دهد.

اکنون، این بازی با دستور اداره فضای مجازی چین و به خاطر محتوای غیرقانونی از اپ استور چین حذف شده است. Plague Ndemic Creations شرکت توسعه دهنده این بازی از حذف ناگهانی بازی Plague Inc از 27 فوریه خبر داده است و اکید دارد این شرایط کاملا از دسترس و کنترل آن ها خارج است.

اداره فضای مجازی چین شرح نداده است چرا این بازی غیرقانونی تشخیص داده و از اپ استور حذف شده است. دقیقا معین نیست محتوای غیرقانونی تشخیص داده شده در این بازی چیست ولی تا حدود قابل تشخیص است.

آموزشی یا مخرب؟

در بازی Plague Inc، کاربران باید نقش یک بیماری عفونی را برعهده گرفته و سعی نمایند با سرعت زیادی تمام دنیا را آلوده و زندگی انسان ها را خاتمه دهند. گیم پلی این بازی شامل گزینه هایی مانند نحوه تکامل ویروس، درصد کشندگی، افزایش سرعت شیوع بیماری و گسترش آن به سراسر دنیا است.

طبیعی است که در شرایط کنونی و با شیوع ویروس کرونا و اپیدمی شدن آن، حساسیت ها نسبت به این بازی افزایش پیدا کند و مقامات چینی آن را خطرناک و دارای محتوای غیرقانونی تشخیص دهند. جالب است که این بازی نزدیک به 8 سال پیش عرضه دنیای شده است ولی در ماه های اخیر بیشترین فروش و دانلود را پیدا کرد.

توسعه دهنده های Plague Inc مدعی هستند در این بازی آموزش های مفید و کاربردی به کاربر درباره شیوع یک بیماری عفونی داده می گردد و این آموزش ها بارها توسط نهادها و مراجع قانونی و بین المللی مورد تایید قرار گرفتند. از جمله اینکه با سازمان بهداشت دنیای (WHO) ارتباط و همکاری خوبی دارند تا بهترین راهکار برای مبارزه و کنترل با ویروس COVID-19 را به کاربران آموزش دهند.

توسعه دهنده های Plague Inc تاکید کردند این فقط یک بازی است نه مدل علمی و با نحوه شیوع کرونا ویروس کاملا متفاوت است و هیچ ارتباطی میان این دو نیست.

شرکت Ndemic Creations به کاربران گفته است چند روزی منتظر باشند تا آن ها مکاتبات و گفت وگوهای خود با اداره فضای مجازی چین را برای بازگشت Plague Inc به اپ استور چین به خاتمه برسانند.

در ماه های اخیر فیلم ها، بازی ها و رمان هایی که موضوعی در حوزه بیماری های عفونی و شیوع ویروس در سراسر دنیا دارند و به گونه ای کرونا ویروس را یادآوری می نمایند؛ مورد توجه مردم قرار گرفته و با استقبال زیادی روبرو شدند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 181

به "بازی شبیه سازی شیوع بیماری عفونی واگیردار از اپ استور چین حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی شبیه سازی شیوع بیماری عفونی واگیردار از اپ استور چین حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید