برگزاری نخستین نشست رو در روی رهبران اروپایی در ماه های اخیر

به گزارش اوج باور، رهبران اتحادیه اروپا قصد دارند طی هفته های آینده نخستین نشست رو در روی خود طی ماه های اخیر را برای آنالیز بودجه مشترک اتحادیه اروپا برگزار نمایند.

برگزاری نخستین نشست رو در روی رهبران اروپایی در ماه های اخیر

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دیپلمات ها و مقام های رسمی اعلام کردند: اتحادیه اروپا با تعلیق قوانین محدودنماینده و قرنطینه ای میخواهد نخستین نشست رهبران اروپایی در ماه های اخیر را طی هفته های آینده برگزار کند، هدف اصلی از برگزاری این نشست آنالیز بودجه مشترک و مسائل مربوط به صندوق رونق مالی برای مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، رهبران اروپایی از ماه مارس تا به امروز که شیوع ویروس کرونا لطمه شدیدی به فعالیت های مالی و تجاری وارد نموده، مجبور بوده اند تا نشست های خود را به صورت ویدئوکنفرانس برگزار نمایند.

تعداد کمی از دیپلمات ها و مقام های رسمی اتحادیه اروپا بر این باور هستند که دستیابی به توافق بر سر بودجه مشترک اروپا به وسیله گفتگوهای ویدئویی امکان پذیر باشد، بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز قوانین و محدودیت های قرنطینه ای را کاهش داده اند.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در این باره گفت: توافق بر سر بودجه و صندوق رونق مالی بدون برگزاری نشست فیزیکی امکان پذیر نخواهد بود. من هنوز کسی را ندیده ام که معتقد باشد دستیابی به توافق بر سر بودجه و صندوق رونق مالی به وسیله ویدئوکنفرانس ممکن باشد.

کمیسیون اروپا قرار است چهارشنبه پیشنهاد بودجه 27 کشور اروپایی را مطرح کند، ارزش این بودجه حدود یک تریلیون یورو خواهد بود.

آلمان و فرانسه پیشنهاد تشکیل صندوق جدید 500 میلیارد یورویی را با هدف حمایت از رشد مالی اروپا مطرح نموده اند ولی این پیشنهاد با مخالفت سوئد، اتریش دانمارک و هلند روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 386

به "برگزاری نخستین نشست رو در روی رهبران اروپایی در ماه های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین نشست رو در روی رهبران اروپایی در ماه های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید