بزرگترین کتاب تاریخی دنیا دیجیتالی شد

به گزارش اوج باور، یوهانس کلِنکِه از شخصیت های مهم تجارت هلند در قرن هفدهم میلادی بوده که این کتاب را در مقیاس عظیم برای نقشه خوانی تجار برای توسعه کارشان نوشته است. اما در حال حاضر این کتاب تاریخی عظیم جهان که در سال 1660 میلادی نوشته شده، در یکی از مجموعه نقشه های کتابخانه بریتانیا نگهداری می گردد.

بزرگترین کتاب تاریخی دنیا دیجیتالی شد

در حالی که دسترسی به اطلس در گذشته محدود بوده است، اما اخیرا تحت یک پروژه دیجیتالی قرار گرفته و اکنون به هر فردی این امکان را می دهد صفحات عظیمترین کتاب جهان را به طور مجازی ورق بزند.

گفتنی است، از آنجا که این کتاب عظیم 6 فوت قد دارد و هنگام باز شدن ابعادی برابر با 7 فوت دارد و شامل 41 نقشه دیواری صفحه مسی است، به همین علت بازتولید دیجیتالی آن کار کوچکی نبود.

در واقع، حمل و نقل و عکاسی از آن به یک تیم متخصص نیاز داشت که با هم برای کنترل و حفظ ایمنی آن کار نمایند؛ بدیهی است که اطلس با وجود آنکه چرخ هایی دارد تا حرکت آن را آسان تر نمایند، اما باز هم می توان گفت که یک کتابِ سخت برای خواندن است.

خاطر نشان می شود، در دسترس قرار دادن رایگان نقشه ها به صورت آنلاین، محققان را قادر می سازد تا این معجزات نقشه نگاری هلند را مطالعه نمایند و دانش خود را در خصوص رنسانس عالی، شروع علوم علمی و انقلاب فرهنگی در قرن هفدهم افزایش دهند.

با وجود این که ماه ها عکاسی این پروژه به طول انجامید، اما خاتمه نسخه دیجیتالی آن به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفته تا علاقه مندان در هر کجای جهان بدون پرداخت کوچکترین هزینه ای، آن را ورق زده و مشاهده نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1080

به "بزرگترین کتاب تاریخی دنیا دیجیتالی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین کتاب تاریخی دنیا دیجیتالی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید