تحلیل سردار علایی از فایل صوتی ظریف

به گزارش اوج باور، سردار علایی می گوید: به دلیل نارسایی های موجود در قانون اساسی و در سایر قوانین کشور، انسجام لازم در اداره کشور وجود ندارد و دستگاه های موازی در همه حوزه ها مشغول فعالیت هستند که گاهی به منافع ملی ضربات شدیدی وارد می آورند.

تحلیل سردار علایی از فایل صوتی ظریف

به گزارش خبرآنلاین، انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در فضای انتخاباتی و در بحبوحه مذاکرات وین با تحلیل های متفاوتی روبرو شده است.

سردار حسین علایی، استاد دانشگاه و تحلیل گر سیاسی، در واکنش به انتشار فایل صوتی ظریف و حواشی پیش آمده به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: انتشار مصاحبه وزیر امور خارجه نشان داد که در ایران هیچ حرف و رفتار و عمل محرمانه ای وجود ندارد و هر سخنی که گفته گردد برای عموم منتشر خواهد شد. بنابراین اگر قرار است حرفی منتشر نگردد از ابتدا نباید بیان گردد.

وی گفت: از طرفی وقتی به محتوای سخنان آقای ظریف در این مصاحبه توجه گردد، بیانگر آنست که اشکالات موجود در ساختار اداره کشور خود را در همه جا از جمله در سیاست خارجی و دیپلماسی نیز نشان می دهد.

سردار علایی تاکید نمود: واقعیت این است که به دلیل نارسایی های موجود در قانون اساسی و در سایر قوانین کشور، انسجام لازم در اداره کشور وجود ندارد و دستگاه های موازی در همه حوزه ها مشغول فعالیت هستند که گاهی به منافع ملی ضربات شدیدی وارد می آورند.

وی تاکید نمود: شاید انتشار این نوار بتواند دست اندرکاران اداره کشور را به چاره اندیشی در برطرف این اشکالات وادار کند.

سردار علایی به فضای انتخاباتی نیز اشاره نمود و گفت: از سوی دیگر الان فضای انتخابات در افکار عمومی بسیار سرد است و بخشی از مردم حضور خود را در پای صندوق های رأی بی ثمر می دانند و معتقدند که تغییر دولت ها نمی تواند سیاست های نادرست کلان اداره کشور را تغییر دهد. اما انتشار این نوار نشان می دهد که افراد چقدر در حفظ منافع ملی موثرند و دولت ها حتی با اختیارات ناکافی نیز می توانند در سرنوشت مردم موثر باشند.

وی گفت: بنابراین ممکن است توجه به سخنان آقای ظریف باعث افزایش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری گردد و مردم کوشش نمایند تا حداقل بدترها انتخاب نشوند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 949

به "تحلیل سردار علایی از فایل صوتی ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل سردار علایی از فایل صوتی ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید