فراوری گیت ضدعفونی پرسنل برای محافظت از کادر درمانی در مقابل ویروس کرونا

به گزارش اوج باور، توسط یکی از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس گیت ضدعفونی پرسنل برای محافظت از کادر درمانی در مقابل ویروس کرونا فراوری شد.

فراوری گیت ضدعفونی پرسنل برای محافظت از کادر درمانی در مقابل ویروس کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران، افشین ناصری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از ساخت دستگاهی برای ضدعفونی کردن لباس کادر درمانی، بالاخص افراد شاغل در بخش اداری و پرسنل در بخش های غیر آلوده که ملزم به رفت و آمد در بخش های بستری هستند، اطلاع داد. این دستگاه قابل استفاده برای ورودی و خروجی ساختمان های اداریِ شرکت ها و سازمان ها و ضدعفونی کردن البسه کارمندان و مراجعان آنهاست.

ناصری با اعلام این خبر گفت: این دستگاه، مواد ضد عفونی مخصوصی را به صورت مه و بدون ایجاد خیسی، بر روی البسه افراد پاشش می نماید. به عبارت دیگر افرادی که از این گیت عبور می نمایند، می توانند با یک توقف 5 ثانیه ای، پوشش خود را ضدعفونی نمایند.

وی، هدف از ساخت این دستگاه را حفاظت از سلامتی کادر درمانی، بالاخص افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط دارند و همچنین همراهان این بیماران خاطرنشان کرد و گفت: ما این دستگاه را برای ورودی و خروجی بخش های مخصوص به درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ها در نظر گرفته ایم. در واقع این دستگاه در ورودی و خروجی بخش های بستری بیماران مبتلا به کرونا، برای ضدعفونی کردن پوشش کادر درمان، همراهان بیمار و به طور کلی افرادی که به این بخش ها رفت و آمد دارند، نصب می گردد.

ناصری با ذکر این نکته که دستگاه دارای یک مخزن مواد ضدعفونی نماینده است، در خصوص تامین این مواد گفت: مواد ضدعفونی نماینده این دستگاه، به وسیله شرکتی که در فراوری مواد ضدعفونی نماینده تخصص دارد و سال هاست با ما همکاری می نماید، تامین می گردد. اگر شرکت دیگری بالاخص در پارک فناوری پردیس، پیشنهادی برای استفاده از ماده ضدعفونی نماینده در این وسیله داشته و برای فراوری آن مجوز دارد، می تواند مواد فراوری خود را به خریداران دستگاه ما، عرضه کند.

وی در خصوص مدت زمان ساخت این دستگاه شرح داد: طراحی و ساخت این وسیله حدود دو هفته طول کشید. اولین نمونه آن چند روز قبل از انتها سال 1398 در ورودی بخش تریاژ بیمارستان بانک ملی که مخصوص بیماران تنفسی است، بصورت آزمایشی نصب شد. چند نمونه دیگر هم در تعطیلات نوروز آماده شده که برای تست های آزمایشگاهیِ اداره تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است و به سرعت مراحل انتهای اخذ مجوز فراوری وزارت بهداشت در حال اجرا است.

ناصری در خصوص توان فراوری دستگاه مذکور در این شرکت دانش بنیان گفت: اگر خریداری قصد خرید این دستگاه را داشته باشد، تمامی امکانات برای ساخت آن در شرکت ما در پارک فناوری پردیس، موجود است و بلافاصله ساخت آن شروع خواهد شد. به طور تقریبی شرکت ما در طول یک هفته توان فراوری 10 دستگاه را دارد و می تواند در مدت زمان کمی به فراوری انبوه برسد.

وی با اشاره به فضای اضطراری پیش آمده به واسطه شیوع بیماری کرونا، گفت: در صورت وجود احتیاج بازار به تعداد انبوه از این وسیله، در مدت زمان کم، این امکان وجود دارد که از ظرفیت خالی شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس که با آنها در ارتباط هستیم و همچنین همکارانی که در شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز امکانات فراوری دارند نیز استفاده کنیم و با انتقال اطلاعات به سرعت این وسیله را با تعداد بیشتری به فراوری رسانیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 257

به "فراوری گیت ضدعفونی پرسنل برای محافظت از کادر درمانی در مقابل ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری گیت ضدعفونی پرسنل برای محافظت از کادر درمانی در مقابل ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید