جهنم دره واقعی در ایران!

به گزارش اوج باور، در میان جاذبه های گردشگری، برخی از منطقه ها وجود دارند که به علت خطرناک بودن، کسی جرات رسیدن به انتهای آن را ندارد. جهنم دره یکی از همین منطقه ها مخوف و خطرناک است.

جهنم دره واقعی در ایران!

تابه حال کسی از شما پرسیده است کدام جهنم دره ای بودی؟ این سوال آنقدرها هم که فکر می کنید، بی ادبانه نیست. جالب است بدانید که جهنم دره، مکانی واقعی و بسیار زیبا در نزدیکی های مشگین شهر است. با این مقاله از مجله گردشگری دلتا همراه شوید تا با جهنم دره مشگین شهر آشنا شویم.

زیبایی های جهنم دره مشگین شهر

جهنم دره یکی از زیباترین دره های ایران است که ترکیب کوه و دره و رودخانه و پوشش گیاهی غنی اش، منظره بی نظیری را آفریده است. این بهشت کوچک در نزدیکی روستای قریس واقع شده است. محلی های این منطقه به این دره بهشتی، جهنم درسی هم می گویند.

جهنم دره به خاطر قرار گرفتن در نوار آتشفشانی از چشمه های آب گرم بسیاری برخوردار است که هر کدام خاصیت درمانی فراوانی را به همراه می آورد. چشمه آب گرم ملک سویی یکی از این چشمه های زیباست.

علت نامگذاری جهنم دره

در زمان های دور این زیبای خفته به خاطر صعب العبور بودن، سراشیبی های تند و خاک سستی که دارد، مکانی مناسب برای مخفی شدن راهزن ها در کوهستان بوده است. علاوه برآن حیات وحش متنوع و همجواری اش با آتشفشان سبلان باعث شد مردمان محلی دل خوشی از این بهشت خفته نداشته باشند.

کوه نوردان و صخره نوردان بسیاری با همراه داشتن تجهیزات کامل، قله های این منطقه را فتح نموده اند. عده بسیاری هم به علت نداشتن تجهیزات مناسب، در این منطقه دچار صدمات جدی و حتی مرگ شدند. صعب العبور بودن مسیرهای این دره باعث شد تا جسد افراد کشته شده نیز در همانجا باقی بماند. اگر به ایرانگردی علاقه دارید این روستای ایرانی کوچه بن بست ندارد را بخوانید.

آب و هوای این دره افسانه ای

هرچقدر این دره را پایین تر می روید زیبایی های این عروس سبلان بیشتر نمایان می گردد و آبشار زیبای گورگو در بلندی های دره، شما را مدهوش این عظمت خدا می نماید.

آب و هوای این دره بر خلاف اسمش بسیار خنک و معتدل است. حتی در گرمای تابستان می توان گفت یکی از سردترین نقاط ایران به شمار میرود و این به خاطر موقعیت کوهستان و اختلاف زیادی است که با سطح دریا دارد.

جهنم دره در تمامی فصول، زیبایی خودش را دارد. در زمستان که آبشارهایش قندیل های زیبایی می بندد، این دره بهشتی را می توان مه آلود و اسرارآمیزتر از همواره دید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری زنان لب بشقابی، جاذبه گران قیمت اتیوپی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1537

به "جهنم دره واقعی در ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهنم دره واقعی در ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید