حسینی: برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نخواهد شد

به گزارش اوج باور، معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به مسائلی که در باره برنامه ششم توسعه ایجاد شد، گفت: برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نخواهد شد.

حسینی: برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نخواهد شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، جمعی از نمایندگان عضو فراکسیون توسعه متوازن مجلس شورای اسلامی، چند تن از اعضای هیئت رئیسه مجلس، جمعی از مدیران اجرایی، روسای سازمانها، اساتید دانشگاه، مدیران رسانه ملی و اهالی رسانه، کتاب در جهت توسعه در دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم گفت: تاکید رهبر فرزانه انقلاب همیشه براین است که دولت ها برنامه و خط مشی داشته باشند و دستگاه ها دچار روزمرگی نشوند، چون اگر قرار است در کشور تحول و جهشی صورت گیرد و پیشرفت خوبی داشته باشیم باید نقشه راه کاملا معلوم باشد تا براساس آن اقدام گردد؛ بر همین اساس معاونت پارلمانی فصل نوینی از تعاملات با مجلس را با هدف تسریع در رسیدگی به طرح ها و تصویب لوایح ضروری برای تحقق شعار سال و برطرف مسائل مردم طراحی نموده و با قوت پیگیری خواهد نمود.

حسینی ادامه داد: مسئولان باید علاوه بر کار و کوشش به مباحث فکری و اندیشه ای اهتمام ویژه داشته باشند. رهبر معظم انقلاب هم سال جاری را به عنوان فراوری؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کردند تا با دانش، فناوری و نوآوری احتیاج های کشور را تامین کنیم و وابستگی در حوزه های مختلف را کاهش دهیم و کالا هایی که الان به کشور وارد می گردد را در داخل فراوری کنیم و این تخصص تجربه و توانمندی در کشور وجود دارد، کافی است که از توان و خلاقیت این همه نیرو های نخبه به درستی استفاده گردد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به کتاب در جهت توسعه که به همت فراکسیون توسعه متوازن مجلس و رادیو فرهنگ تهیه و در این مراسم رونمایی شد، افزود: در این کتاب فشرده مصاحبه ها و مصاحبه های مفیدی که با نمایندگان و مسئولان اجرایی در مورد توسعه کشور در حوزه های مختلف اجرا شده درج شده است؛ مباحث غالبا جنبه کاربردی دارد و به چالش های فرارو و راه حل های برون رفت از مسائل اشاره شده است، طرح این گونه مسائل از این جهت مفید است که موجب همگرایی بین نخبگان می گردد.

حسینی توضیح داد: با توجه به اهمیت دانایی محوری و نگاه علمی، تداوم بخشیدن به طرح چنین مباحث و ارائه آثار آن می تواند در برنامه های دولت و در طرح ها و لوایح و بعلاوه در تدوین برنامه هفتم توسعه مورد استفاده قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: این حرکت باید استمرار داشته باشد و موضوعات متنوع دیگری هم مورد بحث قرار گیرد. برای نمونه در سند تحول دولت پیرامون 37 موضوع معین کنکاش اجرا شده و چالش ها و راه حل ها بیان شده است، البته نسخه اولیه سند در اختیار همگان هست و نخبگان و صاحب نظران می توانند نظرات تکمیلی یا اصلاحی خود را ارائه دهند تا مورد استفاده قرار گیرد.

حسینی ضمن تقدیر از اعضای فراکسیون توسعه متوازن مجلس و مسئولان رادیو فرهنگ، گفت: کتابی که رونمایی شد یک کتاب کاربردی است و به وسیله کسانی تدوین شده که با موضوعات و مسائل مردم سر و کار دارند و از این جهت اگر در هر حوزه سخن گفته اند نکات کاربردی و مفیدی مطرح نموده اند که می تواند در برنامه ها و اقدامات دستگاه های اجرایی مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نخواهد شد، شما یادتان هست که دولت قبل متنی را به عنوان برنامه به مجلس دهم ارسال کرد که مجلس نپذیرفت و گفت این برنامه نیست صرفا احکامی ذکر شده است، بعد هم دولت حاضر نشد برنامه را تکمیل و اصلاح کند ناگزیر با اذن رهبری خود مجلس مامور تدوین برنامه ششم شد.

حسینی گفت: امیدوارم سیاست های کلی برنامه زودتر نهایی و به دولت ابلاغ گردد تا دولت براساس آن برنامه ای جامع تنظیم و تقدیم مجلس کند. سال جاری هم که سال فراوری؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین است دولت از همان روز های ابتدایی سال و در ایام تعطیلات کار را آغاز کرد، چون این اعتقاد و باور در دولت وجود دارد که توصیه ها و دستورات رهبرفرزانه انقلاب بر اساس ضرورت ها و اقتضاءات است که مجلس و دولت ولایی باید بدون فوت وقت بدان اهتمام ورزند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1406

به "حسینی: برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی: برنامه هفتم توسعه به سرنوشت برنامه ششم مبتلا نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید