خبرنگاران بانوی نیکوکار البرزی : سهم من امدادگری مادرانه است

به گزارش اوج باور، کرج - خبرنگاران- بانوی مددکاراجتماعی که به مادر نیکوکار البرز شهره است، می گوید: دراین شرایط کرونایی سهم من امدادگری مادرانه به مردم و همکاری با سربازان خط مقدم جبهه سلامت است تا هرچه زودتر کشورمان از شر کرونا خلاصی یابد.

خبرنگاران بانوی نیکوکار البرزی : سهم من امدادگری مادرانه است

حاجیه خانم مهین مجدباقری (سروش) سال های طولانی است که با تاسیس انجمن خیریه حمایت از بیماران تهیدست حضرت قائم (عج) پابه پای بیماران بین تهران و کرج در بیمارستان ها رفت وآمد می کند تا سلامتی به آنان بازشود یا اینکه ماهانه بسته های آذوقه برای خانواده های نیازمند تهیه و بین آنان تقسیم می کند.

ده ها زوج جوان نیازمند هم در این سال ها از دستان این مادر مهربان جهیزیه گرفته اند و زندگی آنان سرو سامان یافته است.

روزهای سخت، آزمون و ابتلا

بانوی نیکوکار البرزی می گوید: روزهای سخت دوران آزمون و ابتلا برای همه انسان هاست، برخی خوشه های نیک درو می کنند، تعدادی در غفلت خود فرو رفته و عده ای هم در حال وهوای فرصت و ثروت اندوزی به بیراهه می تازند.این روزها دنیا و ایران درگیر ویروسی منحوس به نام کرونا است شمار زیادی در بیمارستان ها و خانه ها با عوارض کرونا دست پنجه نرم می کنند، فقط و فقط با همدلی و همراهی می توان کرونا را شکست داد.

مجدباقری می افزاید: زنان ومردان پاک نهاد زیادی در کشور وجود دارد که به جای نشستن پای تلویزیون و تماشای فیلم های نوروزی ، خانه های خود را به کارگاه بسته بندی مواد غذایی ، ماسک و سایر نیازها برای خانواده های محروم و سربازان عرصه سلامت تبدیل کرده اند. بسکمک به هر شکل می خواهند ایثارگری و نقش آفرینی کنند، مادری که عابربانک ها را ضد عفونی می کند، زنان و مردانی که کارگاه تولید ماسک و سایر نیازها به راه انداخته اند تا این دوره سخت از سر مردم بگذرد و هموطنان به آرامش برسند.

سین سلامتی مهمترین نقطه امید است که ذهن و فکر مردم در آستانه نوروز 99 را درگیر خود کرده و باید به هرشکلی این موهبت الهی را حفظ کرد، زمانی برکرونا پیروز خواهیم شد که همه سهممان را بپردازیم، عده ای با بخشش مال و ثروت ، عده ای با کار و تلاش در کارکاه های تولیدی ، شماری زیادی با ماندن در خانه ها و بسکمک در بیمارستان ها و همه این ها در یک نکته مشترک به نام رعایت بهداشت فردی و اجتماعی باید پرونده کرونا را مختومه کنند.

بانوی مددکار اجتماعی البرز در روزهای پیش از سال 99 بیش از 400 بسته مواد غذایی شامل برنج ، روغن ، قند ، چای ، مرغ ، گوشت قرمز و سایر مایحتاج بین خانواده های نیازمند استان البرز توزیع کرده است.

او نیز تعداد قابل توجهی ماسک تهیه و دراختیار پزشکان ، پرستاران و بهیاران سه بیمارستان در کرج قرار داده است.

خانه مادر نیکوکار البرزی اکنون کارگاه بسته بندی مواد غذایی اهدایی برای پرستاران است، این روزها خانم مجدباقری، همسرش حاج داریوش سروش ، فرزندان، عروس خانم ها و نوه هایش سخت مشغول بسته بندی هدایای خود برای سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

دیدن این صحنه ها، روزهای دفاع مقدس و پشتیبانی بانوان و خانواده های ایرانی از رزمندگان اسلام را در اذهان تداعی می کند.

زندگی نامه این مادر نیکوکار و همسرش نیز خواندنی است، مشترک خود را از کارگری دریک کارخانه شروع کردند، سپس با همت و تلاش مضاعف به کارخانه دار تبدیل شدند ، سوگند یاد کردند که زندگیشان را وقف نیازمندان ، بیماران و مردم کنند و تا امروز به این سوگند پاک وفادار بوده اند.

این بانوی نیکوکار می گفت که در این ایام شب ها با فرزندانم تا ساعت 2 بامداد مواد غذایی بسته بندی می کنیم تا بتوانیم دین خود را به مردم و فرشتگان نجات یعنی پرستاران ادا کنیم ، کرونا تمام مردم را تهدید می کند و اگر غفلت کنیم روزگار برما سخت خواهد شد ، پس باید همه پای کار باشیم و نگذاریم این بیماری در ایران عزیزمان ریشه بدواند و مردم مهربان و با فرهنگ کشورمان را از کسب وکار و زندگی بیندازد.کشورمان در این روزها به کار و تلاش و مهربانی بیشتر نیاز دارد ، زخم های فقر و بیماری باید هرچه زودتر ترمیم شود، این سرزمین شیرزنان و دلیر مردان است و به امید خدا کرونا را شکست می دهیم و باز نوروز را جشن خواهیم گرفت.

او دست به آسمان برد و گفت: خدایاخودت کمک کن که مردم سرزمینم دوباره بخندند.

خانم مجدباقری از برخی مسوولان و مدیران عامل برخی کارخانه های استان البرز از جمله مهندس امینی مدیر عامل شرکت زرماکارون ، حسین تقی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان البرز و احمد عابدی مالک قنادی ماه بانو کرج به خاطر همکاری در تامین بخشی از مایحتاج نیازمندان و ملزومات بهداشتی پرستاران قدردانی کرد.

نمونه این بانوی نیکوکار در استان البرز فراوان است که این روزها بدون سهم خواهی فقط برای مردم کمک به مردم پای کار آمده و نیازها را تامین می کنند.

بسکمک ازخانواده های البرزی در این روزها محل زندگی خود را به کارگاه تولید ماسک و لباس مخصوص پرستاران تبدیل کرده تا در شکست کرونا سهم خود را ادا کرده باشند.

تا به امروز 2 هزارو100 نفر در استان البرز با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری شده که 124 نفر آنان جان باخته و یک هزارو 500 نفر بهبود یافته اند ضمن آنکه حدود 500 نفر در بیمارستان ها اکنون بستری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 235

به "خبرنگاران بانوی نیکوکار البرزی : سهم من امدادگری مادرانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانوی نیکوکار البرزی : سهم من امدادگری مادرانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید