خبرنگاران فراوری ماسک سهم مشاغل خانگی مازندران در بحران کرونا

به گزارش اوج باور، ساری-خبرنگاران- در حالی بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران می گذرد، افزایش احتیاج به تجهیزات محافظتی، بعضی کارگاههای پشتیبان مشاغل خانگی را برای تامین این تجهیزات وارد میدان کرد.

خبرنگاران فراوری ماسک سهم مشاغل خانگی مازندران در بحران کرونا

به گزارش خبرنگارخبرنگاران،بعضی از واحدهای پشتیبان مشاغل خانگی شامل البسه، مواد ضد عفونی نماینده با تغییر درنوع فراوری فعالیت خود را به فراوری ماسک ، دستکش ؛ البسته ایزوله بیمارستانی (گان) و مواد ضد عفونی مورد احتیاج برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دادند و با این کار توانستند بخشی از احتیاج استانی به این تجهیزات را برای تامین سلامت مردم فراوری نمایند و سهم خود را در بحران مقابله با این ویروس بپردازند.

براساس گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کارگاههای پیشتیبان مشاغل خانگی استان در این مدت بیش از یک میلیون دستکش، حدود 60 هزار ماسک و 30 هزار لباس ایزوله بیمارستانی گان فراوری کردند و تا حدی توانستند احتیاجهای درمانگران در مراکز درمانی را پوشش دهند.

مشاغل خانگی در خدمت سلامت

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران می گوید : با شیوع ویروس کرونا به تناسب احتیاج استان به تجهیزات محافظتی اعم از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی نماینده ، تعدادی از شرکت های تعاونی، شرکت های پشتیان مشاغل خانگی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش فنی و حرفه ای فعالیت خود را برای فراوری تجهیزات محافظتی در استان و تامین مراکز درمانی استانی افزایش دادند.

کامران اصغرزاده گفت : در مجموع چهار واحدفعال در این حوزه توانستند حدود 42 هزار لباس ایزوله بیمارستانی (گان) و بیش از یک میلیون جفت دستکش مورد احتیاج را تامین نمایند و در اختیار واحدهای درمانی قرار دهند.

وی افزود : علاوه بر آن این واحدها بیش از 420 هزار ماسک و 8 هزار و 500 لیتر مواد ضد عفونی نماینده نیز فراوری کردند و فرایند فراوریی خود را با رویکرد افزایشی بدون معطلی ادامه می دهند.

دبیر شورای اشتغال استان مازندران اعلام کرد : ما از تمام ظرفیت های مشاغل خانگی و تعاونی در استان برای یاری به مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در راستای فراوری تجهیزات مورد احتیاج بهداشتی و پیشگیرانه به کار گرفتیم و همه ما به دنبال پرداختن سهم خود در مقابله با این ویروس هستیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهارداشت : به عنوان نمونه شرکت تعاونی فراوریی تجهیزات پزشکی سینا در سوادکوه روزانه بیش از 35 هزار عدد دستکش لاتکس ، شرکت تعاونی آبفر فراوری خود را به روزانه 2 هزار عدد ماسک ؛ هزار عدد لباس ایزوله بیمارستانی (گان) افزایش داده و در این مدت بیش از 60 هزار ماسک و 30 هزار گان فراوری و توزیع کرد.

به گفته وی 11 مرکز و 44 آکادمی تحت پوشش فنی و حرفه ای مازندران در این بخش فعال شدند.

اصغری از این واحدهای فراوریی خواست تا سرانجام بحران ویروس کرونا در مازندران به فعالیت خود برای ریشه کن شدن این ویروس ادامه دهند.

براساس آمار تا به امروز ابتلا یک هزار و 700 نفر در مازندران به ویروس کرونا قطعی شد و همین تعداد نیز بیماران مشکوک در بیمارستان های استان بستری شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 244

به "خبرنگاران فراوری ماسک سهم مشاغل خانگی مازندران در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری ماسک سهم مشاغل خانگی مازندران در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید