خبرنگاران دقت به جای سرعت؛ رویکرد واکسیناسیون کرونا در فرانسه

به گزارش اوج باور، تهران - خبرنگاران - دولت فرانسه همزمان با شروع واکسیناسیون کووید - 19 در انگلیس و روسیه، برنامه راهبردی واکسیناسیون خود را خاطرنشان کرد که بر اساس آن، دقت نظر به جای شتابزدگی حائز اهمیت است؛ امری که مورد تایید جوامع علمی واقع شده است.

خبرنگاران دقت به جای سرعت؛ رویکرد واکسیناسیون کرونا در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران از فرانس 24، دولت فرانسه روز چهارشنبه همزمان با شروع کمپین واکسیناسیون کووید- 19 در انگلیس و روسیه، از برنامه راهبردی واکسیناسیون خود پرده برداشت. رویکرد اساسی در راهبرد فرانسه که در ماه آینده نخستین مرحله واکسیناسیون آن شروع می گردد، به اذعان مقامات این کشور، دقت نظر به جای سرعت است.

فرانس 24 اضافه کرد:پروفسور آلن فیشر، متخصص ایمونولوژی بچه ها که از سوی دولت فرانسه به عنوان مدیر برنامه استراتژی واکسیناسیون در این کشور منصوب شده است؛ در گفت و گو با هفته نامه فرانسوی ژورنال دو دیمانش بیان نمود: از 4 ژانویه 2021 واکسن کرونا در سه مرحله تجویز و از آسیب پذیرترین گروه ها شروع می گردد.

این رسانه فرانسوی توضیح داد: مطابق با توصیه های مقامات بهداشتی و درمانی فرانسه، حدود یک میلیون واکسن در ماه ژانویه به ساکنان خانه سالمندان و کارکنان آن ها که در معرض خطر ابتلا به شدیدترین حالت کووید 19 هستند، تزریق می گردد. سپس در ماه فوریه، حدود 14 میلیون نفر از افراد مسن و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند، در اولویت تزریق واکسن کرونا هستند. مرحله سوم و نهایی این کمپین، در بهار 2021 شروع می گردد و همه عموم مردم را شامل می گردد.

فرانس 24 به نقل از پروفسور آنتوان فلاو، متخصص اپیدمیولوژی و مدیر انستیتوی بهداشت دنیای در دانشکده پزشکی دانشگاه ژنو گفت: اولویت دادن به افراد مسن برای واکسن کووید 19 که آسیب پذیرترین قشر در برابر ویروس کرونا هستند، یک استراتژی مناسب است. با این وجود، در جامعه علمی ایراداتی نیز نسبت به این استراتژی مطرح شده است؛ چرا که افراد مسن سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و بنابر این ممکن است تاثیر واکسن در آن ها کمتر باشد؛ ضمن آنکه این افراد به دلیل داشتن اغلب علائم بیماری های مختلف، ارزیابی کارآیی واکسن سخت است.

پولین لوندکس، محقق و بنیانگذار مرکز شفافیت سیاست های دارویی نیز از فقدان هماهنگی میان بخش های مختلف جامعه اطلاع داد.

وی توضیح داد: دولت صرفاً توصیه پزشکان و سازندگان را برای معین کردن مراکز واکسیناسیون ملاک عمل قرار داده است. همچنین لازم بود از مشورت نمایندگان جوامع مختلف مدنی نظیر انجمن ها، جامعه شناسان و ... استفاده گردد تا توزیع متناسب تری صورت گیرد. بدین ترتیب بیماران مزمن هنگام ویزیت های دوره ای خود می توانند واکسن را دریافت نمایند در حالی که افرادی که در نقاط حاشیه ای دورتری قرار دارند می توانند به انجمن ها جهت دریافت واکسن مراجعه نمایند.

بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی وب سایت ورد میترز؛ فرانسه با بیش از دو میلیون و 300 هزار مبتلایان به کووید 19 و بیش از 56 هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه پنجم کشورهای دنیا و رتبه دوم اروپا واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 648

به "خبرنگاران دقت به جای سرعت؛ رویکرد واکسیناسیون کرونا در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دقت به جای سرعت؛ رویکرد واکسیناسیون کرونا در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید