خبرنگاران شخصیت فرهنگی روس: در خانه ها بمانید

به گزارش اوج باور، مسکو - خبرنگاران - بوریس یسنکین رئیس موسسه انتشاراتی بیبلیوگلوبوس روسیه از بزرگترین موسسات انتشاراتی این کشور به ایرانیان توصیه کرد که اصول قرنطینه عمومی برای پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند و تا آنجا که می توانند از خانه خارج نشوند.

خبرنگاران شخصیت فرهنگی روس: در خانه ها بمانید

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

رئیس موسسه انتشاراتی بیبلیوگلوبوس، روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: حتما باید در هر شهری که بیماری کرونا در آن شیوع پیدا نموده، قرنطینه های عمومی ایجاد گردد و در مراکز بیمارستانی مکان هایی برای این منظور با رعایت تمام اصول قرنطینه عمومی ایجاد نمایند، این اقدام بسیار مهم است و می تواند در کاهش چشمگیر شمار تلفات بیماری کرونا موثر باشد.

شخصیت علمی و فرهنگی روس اعلام کرد: در روسیه از ابتدای شیوع کرونا در چین، تدابیری برای مقابله با آن و جلوگیری از نفوذ این بیماری اندیشیده شد.

یسنکین با اشاره به دایر شدن بیش از 360 مرکز قرنطینه در مناطق مختلف روسیه برای مقابله با بیماری کرونا گفت: بر اساس اطلاعات موجود، 130 مرکز قرنطینه در روسیه با هشت هزار و 313 تخت بیمارستانی فعال است و بقیه مراکز که دارای 21 هزار تخت هستند در شرایط رزرو و آمادگی کامل قرار گرفته اند.

وی اضافه نمود: در روسیه همیشه برای حمله بیولوژیکی، میکروبی و شیمیایی آمادگی وجود دارد و به همین دلیل تدابیر برای مقابله با کرونا به سرعت بکار گرفته شد اما به عنوان مثال چنین آمادگی در ایتالیا وجود نداشت و تلفات بسیار سنگین این کشور بر اثر شیوع کرونا به همین دلیل بوده است.

کارشناس ارشد امور فرهنگی و نشریاتی توضیح داد: آگاهی عمومی برای مقابله با کرونا و سایر بیماریهای واگیر نیز بسیار مهم است و در روسیه رسانه های عمومی برای این منظور کوشش گسترده ای دارند.

یسنکین همچنین به قاطعیت دولت در مقابله با کرونا اشاره و اضافه نمود: به عنوان مثال فردی اگر از قرنطینه شدن خودداری کند تا پنج سال حبس می گردد و چنین تدابیری، بر حفظ سلامتی عمومی بسیار مهم است.

وی این را نیز گفت که پزشکان روس از داروهایی برای مداوای بیماری سارس که شباهت هایی به کرونا دارد استفاده می نمایند و امکانات گسترده پزشکی و کادر درمانی متخصص در روسیه در این عرصه در مقابله با این بیماری کارساز بود هرچند که هنوز با حل کامل این مساله فاصله زیادی وجود دارد.

بر اساس آخرین اطلاعات ستاد عملیاتی هشداردهی سرایت و نظارت بیماری کرونا روسیه، در شبانه روز اخیر در روسیه 54 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و شمار بیماران به 253 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 160

به "خبرنگاران شخصیت فرهنگی روس: در خانه ها بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شخصیت فرهنگی روس: در خانه ها بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید