خبرنگاران صدور 19 هزار 274 گواهینامه فنی و حرفه ای در استان مرکزی

به گزارش اوج باور، اراک - خبرنگاران - رییس اداره سنجش و ارزیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: 27 هزار و 513 نفر سال گذشته در آزمون معین صلاحیت شرکت کردند که 19 هزار و 274 نفر نمره قبولی را کسب و گواهینامه برای آنان صادر شد.

خبرنگاران صدور 19 هزار 274 گواهینامه فنی و حرفه ای در استان مرکزی

حسین رسولی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: آزمون های فنی و حرفه ای در دو بخش کتبی و آنلاین برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه، آزمون های این اداره کل شامل آزمون های سیار روستایی، زندان ها، پادگان ها و صنعت ساختمان است، گفت: مابقی آزمون ها به صورت آنلاین و سرانجام دوره در مراکز دولتی و آکادمی ها برگزار می گردد.

رییس اداره سنجش و ارزیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: 10هزار و 706 نفر در بخش آزمون های هماهنگ کتبی سال گذشته شرکت کردند که هفت هزار و 152 نفر در این بخش پیروز به کسب نمره قبولی شدند.

رسولی در ادامه به آزمون کتبی صنعت ساختمان اشاره نمود و ادامه داد: در این بخش نیز 2 هزار و 45 نفر به آزمون معرفی شدند که یک هزار و 475 نفر پیروز به کسب نمره قبولی شدند.

رییس اداره سنجش و ارزیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی به انعقاد تفاهم نامه با صنایع دستی و قالی بافی نیز اشاره نمود و گفت: در این بخش نیز 22 نفر معرفی و 16 نفر پیروز به اخذ نمره قبولی شدند.

رسولی اضافه نمود: 13 هزار و 515 نفر در آزمون الکترونیکی حدنصاب لازم را کسب کردند که 9 هزار و 411 نفر قبول و در آزمون اصناف نیز یک هزار و 221 نفر پیروز به اخذ نمره قبولی و دریافت مجوز شدند.

وی گفت: یک هزار 500 فقره کارت مهارتی سال گذشته در حوزه صنعت ساختمان صادر و تحویل گروه های هدف شد.

مسوول اداره سنجش و ارزیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: 16 هزار و 561 نفر مهارت آموز سال گذشته توانسته اند در دو مرحله آزمون کتبی و عملی پیروز به کسب نمره قبولی شوند که با مراجعه به وب سایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نسبت به دریافت گواهینامه مهارتی خود اقدام کردند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 240 آکادمی آزاد و 21 مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.

استان مرکزی یکی از قطب های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات در قلب کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 338

به "خبرنگاران صدور 19 هزار 274 گواهینامه فنی و حرفه ای در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صدور 19 هزار 274 گواهینامه فنی و حرفه ای در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید