هر آنچه که دانشجویان شریف برای شرکت در آزمون های انتها ترم باید بدانند

به گزارش اوج باور، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف نکات مرتبط با برگزاری آزمون های خاتمه ترم این دانشگاه را گفت.

هر آنچه که دانشجویان شریف برای شرکت در آزمون های انتها ترم باید بدانند

از وبسایت ویکی پدیا تماشا نمایید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دانشگاه صنعتی شریف مانند دو نیمسال گذشته، در نیمسال جاری هم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان امتحانات دروس این دانشگاه را به صورت غیرحضوری برگزار می کند.

نکات عمومی

با توجه به ماهیت متنوع دروس، شیوه های برگزاری آزمون های غیرحضوری برای دروس هم متفاوت خواهد بود. به طور نمونه، برگزاری آزمون کتبی به صورت غیرحضوری، آزمون home-take، برگزاری آزمون از طریق سامانه درس افزار cw برگزاری آزمون شفاهی و یا ترکیبی از تعدادی از شیوه های ذکر شده میتواند از طریق اساتید استفاده شود.

در مورد شیوه برگزاری آزمون هر درس از طریق استاد مربوطه اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت. اساتید می توانند علاوه بر برگزاری آزمون نهایی درس در تاریخ مقرر، که مطابق تقویم اعلام شده از قبل برگزار خواهد شد، در صورت صلاح دید و به نام بخشی از ارزیابی، از همه دانشجویان یا هر یک از دانشجویان درس که لازم بدانند علاوه بر امتحان کتبی غیرحضوری، آزمون شفاهی هم برگزار کنند.

این آزمون شفاهی با هماهنگی از طرف استاد درس اجرا شده و در محیط کلاس های مجازی شریف و با میکروفون و وبکم باز و ضبط جلسه صورت خواهد پذیرفت. در چنین شرایطی، نمره نهایی درس در مورد دانشجوی مربوطه با توجه به نظر نهایی استاد درس در مورد نتیجه ارزیابی آزمون شفاهی و مقایسه با دیگر ارزیابی های اجرا شده در طول نیمسال تحصیلی تعیین خواهد شد.

لازم است دانشجویان قبل از شروع آزمون به نکات زیر توجه جدی داشته باشند:

پیش از برگزاری آزمون برای ایجاد تمرکز بهتر، مکان آرامی را برای پاسخگویی به سوالات در نظر بگیرید.

برگه های کاغذی سفید، لوازم التحریر و برگهی چرک نویس به میزان کافی همراه داشته باشید.

از دسترسی به اینترنت و امکان ورود به سامانه های مربوطه اطمینان حاصل کنید. با توجه به قطعی احتمالی برق و اینترنت، در صورت امکان راهکار های پشتیبان (استفاده از اینترنت موبایل، پاوربانک و ...) را در نظر داشته باشید.

در صورت بروز هرگونه مشکل حین برگزاری آزمون های غیرحضوری، چنانچه ارتباط با استاد یا دستیاران درس برای رفع مشکل میسر نشد، می توانید با شماره تلفن های 7-66165280 مرکز پاسخگویی آموزش های الکترونیکی دانشگاه تماس بگیرید.

مقررات شرکت در آزمون

برخی مقررات کلی که باید از طریق تمام دانشجویان در آزمون ها رعایت شود، به شرح زیر است:

عدم دریافت کمک از افراد دیگر در حین برگزاری آزمون.

حفظ محرمانگی راه حل خود و قرار ندادن آن در اختیار سایر دانشجویان.

عدم انتشار هرگونه مطلب، سوال، نظر و یا راهنمایی در مورد سوالات آزمون در گروه های پستی و شبکه ها اجتماعی.

عدم استفاده از جستجوی اینترنتی و ابزار های کمکی نظیر نرمافزار های محاسباتی به غیر از مواردی که به صورت صریح از طریق استاد، مجاز اعلام شده است.

شایان ذکر است که هرگونه تخطی احتمالی از بند های فوق و نقض سلامت برگزاری آزمون، موجب ارجاع موضوع به کمیته انضباطی دانشگاه شده و به نام یکی از مصادیق تقلب در حین آزمون در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته و مطابق مقررات برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

نکات مرتبط با شرکت در آزمون های کتبی به صورت غیرحضوری

در این روش که بسیار مشابه برگزاری امتحانات معمول دانشگاه به صورت حضوری است، سوالات در اختیار دانشجویان قرار گرفته و دانشجویان در مدت زمانی که برای آزمون تعیین شده به حل سوالات پرداخته و پاسخ آن ها را در برگه های سفید درج می کنند. در خاتمهی آزمون به دانشجویان فرصتی داده میشود تا از برگه های پاسخ خود تصویر تهیه نموده و در قالبیک فایل پیدیاف ارسال کنند.

به شرحات مرتبط با فرایند برگزاری آزمون غیرحضوری (شامل نحوه توزیع برگه سوالات، شیوه اطلاع رسانی یا انجام هماهنگی های احتمالی در حین برگزاری آزمون، روش پاسخگویی به اشکالات و نحوه تحویل تصویر برگه های پاسخ) که پیش از برگزاری آزمون از طریق استاد درس مطرح میشود، دقت کنند.

با توجه به آنکه پس از خاتمه زمان آزمون، بایستی از برگه های پاسخ خود عکس یا اسکن تهیه نموده و در قالب یک فایل پیدیاف ارسال کنند، توصیه می شود از برنامه های موبایل مخصوص اسکن مستندات نظیر CamScanner یا Tiny Scanner استفاده کنید (در صورت عدم امکان نصب برنامه های فوق میتوان از ابزار های آنلاین مانند com.jpg2pdf برای تبدیل عکس به فایل پیدیاف استفاده کرد). به منظور جلوگیری از اتلاف وقت در زمان آزمون ها، حتماٌ قبل از برگزاری امتحانات از نصب صحیح برنامه های فوق الذکر و تسلط برای کار با این برنامه ها اطمینان حاصل کنند.

برگه های کاغذی پاسخ را تا خاتمهی نیمسال در محلی مطمئن نزد خود نگهداری کنید.

نکات مرتبط با شرکت در آزمون های طراحی شده در بستر سامانه درس افزار cw

در آزمون هایی که در بستر سامانه درس افزار برگزار می شود، سوالات آزمون در زمان مشخصی در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. دانشجویان پاسخ های خود را در سامانه وارد نموده و یا بارگذاری می کنند.

نحوه برگزاری آزمون و پاسخگویی به سوالات در آزمون های مختلف طراحی شده در بستر سامانه درس افزار (بسته به تنظیمات اجرا شده از طریق استاد) فرق دارد؛ لذا به شرحات مرتبط با فرایند برگزاری آزمون غیرحضوری که پیش از برگزاری آزمون از طریق استاد درس مطرح میشود، دقت کنند.

زمان شروع آزمون از طریق مدرسین تعیین میشود و تا قبل از فرا رسیدن زمان شروع، دسترسی به آزمون امکانپذیر نخواهد بود. توجه کنید که باز شدن آزمون بر اساس ساعت سرور سامانه صورت میپذیرد که بعضاً ممکن است اندکی با ساعت شما تطابق نداشته باشد. توصیه می شود حتماً چند دقیقه قبل شروع هر آزمون در بستر سامانه درس افزار، به این سامانه وارد شده باشید.

دقت کنید که زمان شروع و خاتمه آزمون با مدت زمان مجاز شرکت در آزمون ممکن است، متفاوت باشد. به طور مثال آزمون از ساعت 10 تا 11 باشد، ولی فقط 45 دقیقه، مدت زمان مجاز شرکت در آزمون باشد. در اینصورت در این مثال، هر فرد پس از ورود به آزمون حداکثر 45 دقیقه تا پیش از ساعت 11 فرصت پاسخدهی دارد؛ لذا به اطلاعات نمایش داده شده در مورد آزمون دقت نمایید. شایان ذکر است بعد از شروع امتحان در بستر سامانه درس افزار، امکان تغییر در مدتزمان تعیین شده برای امتحان وجود ندارد.

در سوالات تشریحی، در صورت اعطای اجازه بارگذاری تصویر پاسخ، پیش از بارگذاری تصویر، از کیفیت مناسب و خوانا بودن تصویر پاسخ مطمئن شده و ترجیحا از ابزار هایی همچون CamScanner و TinyScanner برای ایجاد تصاویر با کیفیت مناسب استفاده نمایید (به منظور جلوگیری از اتلاف وقت در زمان آزمون، حتماٌ قبل از برگزاری آزمون از نصب صحیح برنامه های فوق الذکر و تسلط برای کار با این برنامه ها اطمینان حاصل کنید.

زمان باقیمانده از آزمون در صفحه دانشجو نمایش داده میشود و با گذشت زمان ممکن است از دقت آن کاسته شود؛ لذا برای اطلاع از مدت زمان دقیق باقیمانده، صفحه را تازهسازی refresh کنید.

بارگذاری تمام پاسخ ها را به لحظات آخر محول نکنید، چرا که ممکن است مراجعه ناگهانی در لحظات خاتمهی و یا مسائل اتصال اینترنت، افراد را با کندی در بارگذاری و در نتیجه عدم بارگذاری به موقع پاسخ روبرو کند.

پس از اتمام پاسخگویی و پیش از اتمام زمان آزمون، حتما دکمه ثبت همه پاسخ ها و اتمام آزمون کلیک شود، تا امکان مشاهده پاسخ ها و نمره دهی از طریق استاد درس در سامانه فراهم شود.

نکات مرتبط با شرکت در آزمون های شفاهی

از زمان دقیق اختصاص داده شده و بستر ارتباطی مدنظر برای شرکت در آزمون شفاهی اطلاع حاصل کنید.

از صحت کارکرد ابزار های مرتبط (بلندگو، میکروفن و دوربین) برای شرکت در آزمون شفاهی اطمینان حاصل کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1049

به "هر آنچه که دانشجویان شریف برای شرکت در آزمون های انتها ترم باید بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که دانشجویان شریف برای شرکت در آزمون های انتها ترم باید بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید