خبرنگاران یونسکو: کرونا 290 میلیون دانش آموز را خانه نشین می نماید

به گزارش اوج باور، نیویورک- خبرنگاران- سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد روز پنج شنبه گفت ویروس کرونا 290 میلیون دانش آموز را در 13 کشور خانه نشین می نماید.

خبرنگاران یونسکو: کرونا 290 میلیون دانش آموز را خانه نشین می نماید

جهت دریافت خدمات مشاوره بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

آدری آزولی مدیرکل یونسکو با بیان این مطلب اضافه نمود: بچه ها بدترین ضربه را از اقدامات اضطراری خورده اند. در حالی که تعطیلی موقت مدارس به خاطر سلامتی و دیگر بحران ها مساله جدیدی نیست اما متاسفانه وسعت جهانی و سرعت فعلی تعطیلی مدارس، بی نظیر است و اگر طولانی گردد می تواند تهدیدی برای حق تحصیل باشد.

تا کنون بیش از 9 کشور تعطیلی مدارس را اجرایی نموده اند. بنا به پیش بینی یونسکو اگر این کشورها همه مدارس را تعطیل نمایند، بیش از 180 میلیون دانش آموز دیگر از رفتن به مدرسه منع خواهند شد.

مقامات یونسکو اظهار نموده اند بیشترین تاثیر این تعطیلی ها در چین با داشتن 233 میلیون، ژاپن با 16 میلیون و 500 هزار و ایران با بیش از 14 میلیون و 500 هزار دانش آموز بوده است.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد ادامه تعطیلی مدارس را باعث اختلال در یادگیری، کاهش بهره وری مالی، ایجاد مشکل برای والدین به منظور برقراری تعادل در نگهداری بچه ها و انجام کار و نابرابری پیچیده به ویژه برای خانواده هایی که مزیت مالی ندارند، می داند.

آزولی تاکید نمود با کشورها همکاری می نماید تا از استمرار یادگیری برای همه اطمینان حاصل گردد. این آژانس به اجرای برنامه های یادگیری از راه دور در مقیاس وسیع یاری می نماید و برای تشکیل جلسه اضطراری با وزیران آموزش و پرورش در هفته آینده برنامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 136

به "خبرنگاران یونسکو: کرونا 290 میلیون دانش آموز را خانه نشین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یونسکو: کرونا 290 میلیون دانش آموز را خانه نشین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید