درخواست وزرای خارجه ترکیه و انگلیس برای توقف عملیات در ادلب

به گزارش اوج باور، وزارت خارجه ترکیه و انگلیس با حضور در نشست خبری مشترک در آنکارا، درباره تحولات اخیر ادلب صحبت کردند.

درخواست وزرای خارجه ترکیه و انگلیس برای توقف عملیات در ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و دومینیک راب همتای انگلیسی او امروز (سه شنبه) در نشست خبری در آنکارا حضور یافته و درباره تحولات اخیر سوریه صحبت کردند.

به نوشته وبگاه شبکه اسکای نیوز، چاووش اوغلو با اشاره به عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه، گفت: این عملیات برای اجرای توافق سوچی است. رژیم سوریه باید به محدوده عقب تر از پست های دیدبانی ترکیه عقب نشینی کند.

وی با بیان اینکه ترکیه بیش از این نمی تواند موج پناهجویان را تحمل کند، گفت: ما نمی توانیم پناهجویان را مجبور به ماندن در ترکیه کنیم و کشورهای اروپایی باید آنها را در مرزهای خود بپذیرند.

وزیر خارجه انگلیس نیز با محکوم کردن عملیات ضد تروریستی ارتش سوریه در استان ادلب، گفت: تنها راه پایان دادن به بحران سوریه، راه چاره سیاسی بر مبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

در حالی که ترکیه چند روز پیش مرزهای خود به سمت اروپا را به روی پناهجویان گشود اما راب، عملیت ارتش سوریه ضد گروه های تروریستی در استان ادلب را مقصر حرکت موج پناهجویان ادعا کرد.

وی با تقدیر از نقش ادعایی ترکیه در حل بحران سوریه، اضافه نمود: ما به عنوان متحد ناتو، از اقدامات ترکیه برای برقراری آتش بس در ادلب حمایت می کنیم.

وزیر خارجه انگلیس همچنین حملات ارتش سوریه و نیروهای روسی به تروریست ها ادلب را جزو شدیدترین حملات طی بحران سوریه توصیف کرد.

ارتش ترکیه از روز یکشنبه، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز عملیات سپر بهار برای حمایت از گروه های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نیز روز گذشته خبر داد که درگیری های شدیدی در محورهای مختلف سراقب بین ارتش سوریه و نظامیان و تروریست های وابسته به ترکیه در جریان است. برخی منابع نیز از تسلط مجدد ارتش سوریه بر شهر راهبری سراقب در جنوب ادلب خبر دادند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 194

به "درخواست وزرای خارجه ترکیه و انگلیس برای توقف عملیات در ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزرای خارجه ترکیه و انگلیس برای توقف عملیات در ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید