درمان اسهال با معجون های خانگی

به گزارش اوج باور، خبرنگاران : اسهال مشکل شایع گوارشی است که به دلایل مختلف رخ می دهد.

درمان اسهال با معجون های خانگی

اسهال را می توان با بعضی از معجون های خانگی درمان کرد.

به گزارش خبرنگاران، افراد مبتلا به اسهال باید به جای سه وعده غذایی زیاد در طول روز، وعده های غذایی کوچک مصرف نمایند

اسهال یا مدفوع آبکی شل، ممکن است در اثر ابتلا به آنفولانزای معده، مسمومیت غذایی، پرتودرمانی، شیمی درمانی، مصرف داروها و عفونت ها ایجاد گردد. افراد مبتلا به اسهال باید به جای سه وعده غذایی زیاد در طول روز وعده های غذایی کوچکی مصرف نمایند.

در زمان اسهال مصرف چه غذایی و چه دمنوش مفید است؟

افراد مبتلا به اسهال باید به جای سه وعده غذایی زیاد در طول روز، وعده های غذایی کوچک مصرف نمایند. اسهال یا مدفوع آبکی شل، ممکن است در اثر ابتلا به آنفولانزای معده، مسمومیت غذایی، پرتودرمانی، شیمی درمانی، مصرف داروها و عفونت ها ایجاد گردد. نکات غذایی زیر ممکن است برای کنترل اسهال موثر باشد.

درمان خانگی اسهال

افرادی که دچار اسهال می شوند در زمانی که دفعات زیادی مدفوع شل دارند، باید از مواد غذایی مانند موز، برنج سفید ساده، سس سیب و نان تست سفید استفاده کننند.

درمان خانگی اسهال با نوشیدن مایعات

برای جایگزینی مایعات از دست رفته به علت اسهال، میزان زیادی آب یا نوشیدنی های کم شیرین بنوشید. میزان زیادی مایعات بدون رنگ و نوشیدنی های الکترولیتی مانند آب، آب میوه های بدون رنگ، آب نارگیل، محلول های آبرسان خوراکی و نوشیدنی های ورزشی بنوشید. این نوشیدنی ها به جبران مایعات و الکترولیت های از دست رفته بدن یاری می نمایند. ماست ساده، دوغ و کفیر را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهید. برای جایگزینی مواد معدنی از دست رفته در اثر اسهال، از غذاهای سرشار از پتاسیم و سدیم بهره ببرید.

درمان خانگی اسهال با غذاهای سرشار از پتاسیم

غذاهای سرشار از پتاسیم شامل زردآلو، آووکادو، موز، گوجه فرنگی کنسرو شده، پرتقال، گلابی، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین (مخصوصاً پخته شده) و آب گوجه فرنگی هستند. غذاهای حاوی سدیم بالا شامل آب قلم یا آبگوشت، سوپ کنسرو شده، تنقلات شور (چیپس، کراکر) برنج طعم دار شده و پاستا هستند.

درمان اسهال با سس سیب

سس سیب یک غذای یاریی عالی برای بازگرداندن شکم تان به حالت عادی است. هضم آن هم آسان است، اما همچنان مواد مغذی مهمی مانند پکتین (نوعی فیبر) و پتاسیم، یک ماده معدنی که به عنوان یک الکترولیت عمل می نماید و به حفظ تعادل سطح مایعات یاری می نماید، را برای بدن تان فراهم می نماید.

سبزیجات پخته ای مانند هویج یا اسفناج هضم این سس را آسان تر می نماید و مصرف آنها به همراه تخم مرغ یا سوپ های حاوی آبگوشت عالی است. تخم مرغ جایگزینی با هضم راحت تر و راه چاره آسان برای تامین احتیاجهای پروتئین شما بدون سیر شدن بیش از حد و سریع است.

درمان خانگی اسهال با جو دو سر

گنجاندن غلات کامل در برنامه غذایی تان هم می تواند بیماری های معده را تسکین دهد و مانع از بروز مسائل روده ای بیشتری گردد. فیبر محلول در جو دوسر آب دستگاه گوارش شما را می کشد و غذا را در بدن شما حرکت می دهد.

دمنوش برای دل پیچه

نوشیدن کمی چای کیسه ای حاوی زنجبیل را امتحان کنید یا به سادگی زنجبیل تازه را در میزانی آب داغ به همراه لیمو رنده کنید و آن را میل کنید. زنجبیل ضد اسپاسم است و برای تسکین معده ناآرام بسیار مفید است.

درمان خانگی اسهال با سوپ مرغ

سوپ مرغ هم در مواقعی که افراد بیمار هستند یک انتخاب عالی است. ترکیب آن گوشت مرغ بدون چربی است (گوشت های جایگزین ها می تواند شامل بوقلمون، ماهی سفید یا تخم مرغ آب پز نیز باشد) که به شما امکان می دهد میزانی پروتئین برای بدن بدست بیاورید و چربی زیادی هم ندارد که سیستم گوارش شما را مختل کند. پروتئین برای فرآیندهای ترمیم و بهبود در سراسر بدن مورد ضروری است، دقیقا همان چیزی که پس از مبارزه با عفونت به آن احتیاج دارید.

منبع: رکنا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1256

به "درمان اسهال با معجون های خانگی" امتیاز دهید

1 کاربر به "درمان اسهال با معجون های خانگی" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان اسهال با معجون های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید