25 روش کاهش وزن که هرگز نباید امتحان کنید

به گزارش اوج باور، امروزه روش ها و رژیم های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد. روش هایی که خیلی از آن ها نه تنها مفید نیستنند، بلکه سلامتی ا تان را هم به طور جدی به خطر می اندازند. در واقع این روش ها، آن طور که درباره ی آن ها تبلیغ می گردد، به کاهش وزن یاری نمی نمایند و باعث می شوند سلامتی اتان دچار مشکل گردد. همواره به این نکته توجه کنید که شما یک شبه اضافه وزن پیدا نکرده اید. پس نباید توقع داشته باشید که یک شبه از شر چاقی و وزن اضافی تان خلاص شوید . باید به دنبال راهکارهای اصولی برای لاغری و آب کردن چربی باشید و از انجام کارهای غیرعقلانی برای کاهش وزن سریع خودداری کنید. این مقاله از خبرنگاران مگ را به افرادی اختصاص داده ایم که قصد کاهش وزن دارند. در مقاله امروز به شرح بدترین روش کاهش وزن پرداخته ایم . به هیچ وجه این روش ها را برای کم کردن وزن امتحان نکنید؛ وگرنه سلامتی تان آسیب می بیند . با ما همراه باشید.

25 روش کاهش وزن که هرگز نباید امتحان کنید
  • 25 راه چاره عالی برای کاهش وزن سریع تر

1. رژیم آب میوه گرفته اید

رژیم غذایی که فقط حاوی آب میوه است، بدنتان را پاکسازی نموده و شما را لاغر می نماید. مشکل اینجا است که آب میوه ها تقریبا هیچ پروتئینی ندارند. بنابراین اگر به این رژیم غذایی رو بیاورید، توده عضلانی خود (و نه چربی) را از دست می دهید.

زمانی که به خوردن غذاهای جامد برگردید، وزنی که به وسیله این رژیم از دست دارید را دوباره به دست می آورید. بنابراین به فکر انجام رژیم غذایی آب میوه نباشید، چون نتیجه دلخواهتان را نخواهید گرفت .

2. وعده های غذایی ا تان را جا میندازید

جا انداختن (حذف) صبحانه، ناهار یا شام بدترین روش کاهش وزن است. این کار ممکن است روش آسانی برای کاهش کالری مصرفی به نظر بیاید. اما احتمالا نتایج معکوسی خواهد داشت.

یک مطالعه حیوانی به این نتیجه رسید که موش هایی که فقط یک وعده غذایی در روز خوردند، پرخوری کردند و چربی شکمشان افزایش پیدا کرد. به جای حذف وعده های غذایی، مقدار کمتری غذا بخورید .

3. به رژیم غذایی بدون گلوتن رو آورده اید

با وجود آن چیزی که می شنویم، هیچ مدرک علمی نشان نمی دهد که رژیم غذایی بدون گلوتن به لاغر شدن یاری می نماید. اتفاقا ممکن است این رژیم غذایی باعث افزایش وزن گردد؛ به ویژه اگر مواد غذایی بسته بندی شده مثل نان و مافین را مصرف کنید.

تولیدنمایندگان به مواد غذایی فاقد گلوتن چربی، نمک و شکر اضافه می نمایند تا طعم و بافت آن ها بهتر شوند. بنابراین چنین مواد غذایی معمولا کالری بیشتری دارند. به جای اینکه رژیم غذایی بدون گلوتن را امتحان کنید، به دنبال خوردن کربوهیدرات های ساده مثل نان سفید باشید و همچنین کینوا، میوه، انواع لوبیا یا هر نوع کربوهیدراتی را مصرف کنید که برای شما بهتر است و به آب کردن چربی شکمتان یاری می نماید.

4. قبل از وعده غذایی سرکه می خورید

خوردن سرکه قبل از غذا، بدترین روش کاهش وزن محسوب می گردد. برخی از یافته ها نشان می دهند که سرکه به بهبود سطح قند خون و احساس سیری یاری می نماید. اما باید به این نکته مهم توجه کنید که خوردن نوشیدنی هایی مثل سرکه که خیلی اسیدی هستند، می تواند گلو و معده را تحریک کند. توصیه می کنیم از سرکه به عنوان سس سالم سالاد بهره ببرید و یک رژیم غذایی متعادل و مغذی داشته باشید.

5. تمام خوراکی هایی که می خورید، بدون چربی هستند

حذف تمام انواع چربی، از جمله چربی های سالم مثل روغن زیتون و آووکادو، باعث می گردد مریض شوید. مصرف نکردن کافی چربی با گرسنگی، خشکی پوست و خستگی ذهنی شدید در ارتباط است. آنالیز صورت گرفته بر روی 53 مطالعه نشان داد که رژیم غذایی که حاوی چربی کمی است، در کاهش وزن کاملا بی تأثیر است.

  • 13 مانع کاهش وزن و روش های مؤثر برای غلبه بر آن ها

6. آب یخ می نوشید

اگر برای کاهش وزن به لیوان آب خود یخ اضافه می کنید، باید بگوییم که این کار، شما را به وزن دلخواهتان نزدیک نمی نماید. احتمالا شنیده اید که نوشیدن آب یخ بدنتان را مجبور می نماید بیشتر کار کند و متعاقبا کالری بیشتری بسوزاند تا آب را به دمای داخلی بدن برساند. این موضوع 100 درصد درست است.

اما در این فرآیند فقط 8 کالری سوزانده می گردد! سوزاندن 8 کالری تأثیر چندانی در لاغری ندارد. برای کاهش کالری مصرفی، باید به دنبال روش های دیگری باشید که مؤثر هستند.

7. چای ملین می نوشید

نوشیدن چای ملین هم بدترین روش کاهش وزن به شمار می رود. چای ملین ممکن است باعث گردد احساس سیری کنید؛ اما به کاهش وزن یاری نمی نماید و می تواند برای شما مضر باشد . چای هایی که باعث افزایش حرکات روده می شوند، در کم کردن وزن مفید نیستند.

این نوع چای ها باعث می شوند آب بدنتان را از دست دهید و سطح الکترولیت بدنتان هم مختل می گردد. اگر دوست دارید برای کاهش وزن چای بنوشید، به دنبال نوشیدن چای سبز باشید .

8 . فقط یک ماده غذایی می خورید

خوردن تنها یک ماده غذایی مثل انجام رژیم غذایی گریپ فروت یا رژیم غذایی سوپ کلم بدترین روش کاهش وزن است. این روش ممکن است باعث کاهش وزن کوتاه مدت گردد، اما مطمئن باشید که در بلندمدت باعث افزایش وزن می گردد.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که خوردن تنها یک ماده غذایی باعث می گردد نتوانید تمام مواد مغذی لازم بدنتان را دریافت کنید و باعث می گردد احتمال ابتلا به کمبود مواد مغذی در شما افزایش پیدا کند.

9. به جای غذا، شِیک می خورید

خوردن شیک حاوی پروتئین باکیفیت برای صبحانه یا ناهار می تواند به شما در کنترل کالری مصرفی و کاهش وزن یاری کند؛ اما این در صورتی است که سایر وعده های غذایی اتان حاوی پروتئین کم چرب، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم باشد. اگر تنها چیزی که در طول روز مصرف می کنید، شیک است، مطمئن باشید به کاهش وزنتان یاریی نمی کنید.

10. در ورزش کردن زیاده روی می کنید

ورزش کردن به مدت طولانی، بدترین روش برای کاهش وزن است. ورزش بیشتر، یعنی سوزاندن کالری بیشتر. اما توجه داشته باشید که افزایش سطح فعالیت بدنی باعث می گردد گرسنه تر شوید و غذای بیشتری بخورید.

خوردن مواد غذایی بیشتر، حتی خوراکی های سالم، می تواند باعث گردد تمام کوششتان در باشگاه به هدر رود. بعد از تقریبا 1 یا حداکثر 2 ساعت، ورزش کردن را تمام کنید تا بتوانید گرسنگی اتان را کنترل کنید.

11. بیش از حد پروتئین مصرف می کنید

حذف تمام انواع کربوهیدرات از رژیم غذایی و خوردن گوشت (که حاوی پروتئین است.) ممکن است به کاهش وزن در کوتاه مدت یاری کند. اما این کار، بدترین روش کاهش وزن است. این رژیم غذایی در بلندمدت برای لاغری مفید نخواهد بود.

بعد از مدتی هوس خوردن خوراکی های کربوهیدرات دار مثل نان می کنید و به دلیل اینکه مدتی است چنین خوراکی هایی نخورده اید، در خوردن آن ها زیاده روی می کنید. طبیعی است که این موضوع به لاغر شدن شما یاریی نخواهد کرد. در مصرف کربوهیدرات و پروتئین حد تعادل را رعایت کنید.

  • 21 منبع خوشمزه پروتئین برای کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی

12. با شکم خالی ورزش می کنید

ممکن است شنیده باشید که ورزش کردن با شکم خالی به بدن شما یاری می نماید چربی بیشتری بسوزانید. اما مطالعات برعکس این موضوع را نشان می دهند. ورزش کردن زمانی که گرسنه هستید، بدترین روش کاهش وزن است .

اگر با شکم خالی ورزش کنید، عضلات بیشتری از دست می دهید. این مسأله خوب نیست، چون بافت عضلانی نسبت به بافت چربی، در زمان استراحت منجر به کالری سوزی می گردد.

13 . به هر چه می خورید، روغن نارگیل اضافه می کنید

برخی از مطالعات نشان می دهند که اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل می توانند کمی سوخت وساز بدن شما را افزایش دهند. اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این موضوع به کاهش وزن یاری می نماید. یک قاشق غذاخوری از روغن نارگیل، مثل سایر چربی ها، حاوی 120 کالری است؛ بنابراین زیاده روی کردن در مصرف آن آسان است.

اگر طعم روغن نارگیل را دوست دارید، آن را بخورید؛ اما در خوردن آن زیاده روی نکنید و روغن را در حد متعادل میل کنید. همچنین توقع نداشته باشید که روغن نارگیل در کاهش وزنتان تأثیری داشته باشد.

14. به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا 3 مصرف نمی کنید

احتمالا فکر می کنید که خوردن چربی برای کاهش وزن غیرمنطقی است. اما ضروری است بدانید که چربی های سالم شما را چاق نمی نمایند. در حقیقت مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مثل گردو، دانه چیا و ماهی سالمون، که برای قلب هم مفید هستند، نقش مهمی در کاهش وزن دارند. مصرف نکردن اسیدهای چرب امگا 3 به اندازه کافی، بدترین روش برای کاهش وزن است.

اسیدهای چرب امگا 3 شما را سیر نگه می دارند، سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش می دهند و سطح قند خون را پایین می آورند. علاوه بر این، یک مطالعه به این نتیجه رسید که افرادی که ورزش کردند و به وسیله خوردن ماهی چربی دریافت کردند، نسبت به افرادی که ورزش نکردند، چربی بیشتری از دست دادند و ترکیب بدنشان بهبود پیدا کرد.

15. خودتان را خیلی محدود می کنید

محدود کردن بیش از حد خود بدترین روش کاهش وزن است. به خودتان قول داده اید که بعد از ساعت 8 شب دیگر درب یخچال را باز نکنید یا هیچ خوراکی شیرینی نخورید؟ محدود کردن بیش از حد خود می تواند باعث گردد بعد از مدتی خسته شوید و در خوردن زیاده روی کنید.

به جای اینکه خودتان را الکی محدود کنید، حواستان به آنچه که می خورید، باشد. سعی کنید مواد غذایی سالم بیشتری را به رژیم غذایی اتان اضافه کنید. عادت های غذایی سالم را در خودتان تقویت کنید و از محدود کردن بیش از حد خود اجتناب کنید.

16. در روز کمتر از 1200 کالری می خورید

مصرف نکردن کافی کالری لازم بدن در روز، بدترین روش برای کاهش وزن است. کم کردن مصرف کالری ممکن است کلیدی برای کاهش وزن باشد، اما اگر در این کار زیاده روی کنید، نتیجه ای نخواهید گرفت. زمانی که کالری کافی مصرف نکنید، سوخت وسازتان کاهش پیدا می نماید و برای ورزش کردن انرژی نخواهید داشت.

این موضوع احتمال پرخوری کردن را در شما افزایش می دهد. اگر به دنبال کاهش وزن اصولی هستید، توصیه می کنیم کمتر از 1200 کالری مصرف نکنید. اهمیت این موضوع برای خانم ها بیشتر است.

17. مواد غذایی بدون قند می خورید

روی برچسب اسنک های (میان وعده های) فرآوری شده نوشته شده است بدون قند هستند، اما این بدین معنی نیست که می توانید آن ها را جایگزین میوه کنید. بسیاری از میان وعده های بدون قند سرشار از شیرین نماینده های مصنوعی هستند، که با مسائل زیادی برای سلامتی از جمله مسائل گوارشی و سرطان در ارتباط هستند. تا جایی که ممکن است به دنبال خوردن مواد غذایی غنی شده باشید.

18. کربوهیدرات مصرفی خود را بیش از حد کاهش می دهید

کربوهیدرات تصفیه شده که در دسرها، قند، پاستای سفید و نان سفید وجود دارد، می تواند سطح قند خونتان را افزایش دهد و باعث اضافه وزن گردد. این در حالی است که خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات های پیچیده مانند سیب زمینی شیرین و جو دوسر می تواند به شما در کم کردن وزن یاری کند. کاهش بیش از حد کربوهیدرات به جای اینکه به شما در کاهش وزن سریع یاری کند، سطح انرژی ا تان را کاهش می دهد و باعث می گردد گرسنه شوید.

19. ماست اشتباه می خورید

ماست یک میان وعده عالی برای کاهش وزن است، چون حاوی چربی های سالم و پروبیوتیک هایی است که گوارش را بهبود می دهند. اما اگر ماستی که می خورید را اشتباه انتخاب کنید، سرعت فرآیند کاهش وزنتان کم می گردد. بسیاری از برندها حاوی قند اضافه شده هستند، که می تواند میزان قند مصرفی اتان را افزایش دهد. ماستی را انتخاب کنید که کمتر از 10 گرم قند دارد. بهترین گزینه، ماست بدون طعم است.

20. پیشرفتتان را جشن نمی گیرید

کاهش وزن واقعی احتیاج به زمان دارد. معمولا اگر در هفته اول یا دوم نتیجه نگیریم، خسته می شویم و دست از کوشش برای کم کردن وزنمان می کشیم. بهترین کار این است که برای خودتان اهداف بلندمدت معین کنید. به اهداف کوتاه مدت به عنوان اقداماتی برای رسیدن به هدف بلندمدتتان نگاه کنید. زمانی که به اهداف کوتاه مدت تان می رسید، پیروزیتان را جشن بگیرید .

21. به طور هم زمان روی رژیم غذایی و ورزش تمرکز نمی کنید

همه ما خیلی خوب می دانیم که رژیم غذایی نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد. اگر غذاهای مناسب و چربی سوز بخورید، می توانید سریع تر به هدفتان برای کاهش وزن دست پیدا کنید. اما اگر فقط به رژیم غذایی تان توجه کنید، نتیجه چشمگیری نخواهید گرفت.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل به فرایند کاهش وزن یاری می نماید، با این حال نباید از اهمیت ورزش در کم کردن وزن غافل شوید. ورزش کردن با شدت متوسط تا شدید 3 تا 5 روز در هفته به مدت 30 تا 60 دقیقه به همراه مصرف مواد غذایی مناسب، همان چیزی است که شما را به اندام ایدئالتان می رساند.

22. به هرچه می خورید، آووکادو اضافه می کنید

آووکادو یک سوپرفود مفید است، اما یکی از عوارض جانبی خوردن بیش از حد آن، اضافه وزن است. توجه داشته باشید که این میوه سالم چربی زیادی دارد. میزان مصرف توصیه شده برای آووکادو، یک پنجم یک عدد است. اگر کل آووکادو را بخورید، 320 کالری دریافت می کنید، که این موضوع اصلا خوب نیست. پس نتیجه می گیریم که حتی در خوردن خوراکی های سالم و مفید هم نباید زیاده روی کنید.

23. فکر می کنید تمام کالری ها یکسان هستند

شمردن کالری مصرفی روش مؤثری برای کاهش وزن است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمام کالری ها مثل هم نیستند و با هم متفاوت هستند. می توانید به جای خوردن چیپس سیب زمینی، بیسکوییت و نوشابه که 1500 کالری دارند، همین میزان از کالری را از خوراکی های سالم و مفید مثل میوه، سبزیجات و پروتئین کم چرب دریافت کنید.

24. فقط تمرینات کاردیو را انجام می دهید

انجام تمرینات کاردیو به طور صرف، بدترین روش برای کاهش وزن است. پیاده روی روی تردمیل به شما در از دست دادن کالری یاری می نماید. انجام تمرینات با وزنه به افزایش سوخت وساز، حفظ رشد عضلانی در بلندمدت و لاغر ماندن یاری می نماید. اما اگر فقط تمرینات کاردیو را انجام دهید، نتیجه قابل توجهی نمی گیرید. سعی کنید تمرینات ورزشی مختلفی را انجام دهید.

25. بعد از ورزش پرخوری می کنید

بعد از ورزش کردن حسابی خسته و گرسنه هستید و احتمالا وسوسه شوید یک غذای پرچرب مثل سیب زمینی سرخ نموده یا همبرگر بخورید. اما این بدترین کاری است که می توانید بعد از ورزش کردن انجام دهید.

درست است که باید بعد از ورزش کردن بدنتان را با پروتئین کم چرب و کربوهیدرات های سالم تغذیه کنید تا به ترمیم و ساخت عضلاتتان یاری گردد، اما نباید بعد از ورزش کردن در خوردن زیاده روی کنید، وگرنه تمام کوششتان را به باد می دهید.

بسیاری از افراد فکر می نمایند اگر ساعات بیشتری را در باشگاه بگذرانند، می توانند خودشان را مهمان یک غذای چرب نمایند. معمولا افراد میزان کالری که در باشگاه سوزانده اند را دست بالا و کالری که به وسیله غذا دریافت می نمایند را دست کم می گیرند. در این مقاله 12 روش برای جلوگیری از پرخوری بعد از ورزش به روش های مؤثر برای جلوگیری از پرخوری بعد از ورزش اشاره نموده ایم. حتما آن را با دقت مطالعه کنید.

نکته آخر

نزدیک سال جدید که می شویم، عزممان را جزم می کنیم برای کاهش وزن . در این راستا باید حواستان باشد که سراغ بدترین روش کاهش وزن نروید. از روش های افراطی دوری کنید و به فکر کاهش وزن اصولی باشید.

منبع: eat this

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 874

به "25 روش کاهش وزن که هرگز نباید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 روش کاهش وزن که هرگز نباید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید