راهنمای خرید برترین کفش فوتبال؛ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

به گزارش اوج باور، پیدا کردن یک جفت کفش فوتبال مناسب می تواند حسابی زمان بر باشد، آن هم زمانی که دقیقاً نمی دانید در پی چه هستید! سایزهای مختلف، شماره مدل های متنوع و متریال مختلفی که در آن ها استفاده می گردد، می تواند به سرعت دردسرساز گردد. بنابراین انتخابی اشتباه هم می تواند تجربه ای نه چندان جالب را برای شما رقم بزند و هم شما را متحمل هزینه مجدد کند، که چندان هم کم نیست. در این مقاله از سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ شما را با برترین کفش فوتبال برای مبتدی ها، نیمه حرفه ای ها و حرفه ای ها آشنا می کنیم و تمام فاکتورهای اساسی ای را که باید در جست وجوی خود در نظر بگیرید، به شما معرفی می کنیم.

راهنمای خرید برترین کفش فوتبال؛ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

اهمیت در نظر گرفتن بودجه در بحث خرید برترین کفش فوتبال

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که این عبارت یک توصیه فوق العاده واضح است، اما یادآوری و بیان کردن آن در همین ابتدای مقاله می تواند نشان دهنده اهمیت موضوعی باشد که ممکن است به سادگی فراموش گردد و شما را با اتلاف وقت زیاد و ناامیدی روبرو کند. قبل از اینکه آغاز به خیال بافی در خصوص کفش فوتبال مورد علاقه خود کنید، باید تصمیم بگیرید که واقعاً چقدر تمایل به هزینه کردن برای یک جفت کفش فوتبال دارید و اینکه توصیه می کنیم آخرین چیزی که به آن فکر می کنید یک جفت کفش فوتبال آدیداس پرداتور adidas Predators با قیمت 250 پوند باشد، چراکه گزینه هایی با کیفیت بالا و البته قیمت هایی پایین تر هم در بازار وجود دارد. توجه به مقدار بودجه ای که دارید نه تنها منجر به اتلاف وقت زیادی از شما نمی گردد، بلکه نگاه کردن به کفش های فوتبال که واقعاً توانایی خریدشان را ندارید، در نهایت شما را از پیدا کردن کفش فوتبالی باکیفیت که مقرون به صرفه تر هم هست، ناامید کند.

انتخاب برترین کفش فوتبال بر اساس نوع زمین بازی

به طور کلی ضروری است بدانید که هر کفشی برای فوتبال در سطحی معین طراحی شده است و نمونه های مخصوص زمین چمن با گزینه های سالنی از نظر میخ و کفی بسیار متفاوت هستند. به یاد داشته باشید که با پوشیدن کفش نامناسب، به ناچار خود را در معرض آسیب جدی قرار می دهید و در نهایت نمی توانید بازی ای باکیفیت را ارائه دهید. به همین علت هم باید یک جفت کفشی بخرید که کاملاً با سطح و شرایطی که در آن بازی می کنید مناسب و متناسب باشد. به همین دلیل ضروری است بدانید که هر زمینی برای یک نوع کفش فوتبال مناسب است که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید.

برترین کفش های فوتبال برای زمین سخت (FG)

زمین های سخت زمین هایی از جنس چمن طبیعی و کوتاه هستند که بازی در آن ها در آب و هوای خشک یا کمی مرطوب ایدئال است. برترین کفش های فوتبال برای چنین زمین هایی گزینه هایی با میخ هایی کوتاه از جنس پلاستیک سخت است. بعلاوه بهتر است که مدل انتخابی میخ های ترکیبی و با شکل و مقدار های متفاوت داشته باشد و در حالت ایدئال تعداد میخ ها به 12 عدد برسد. ارتفاع کوتاه تر میخ ها در کفش های مخصوص زمین سخت، باعث می گردد که کف پای بازیکن با زمین ارتباط بیشتری داشته باشد و در نتیجه فشار کمتری به زانوها وارد گردد.

  • نوع زمین: چمن طبیعی خشک و محکم
  • شکل میخ کفش: عمدتا مخروطی و تیغه ای
  • قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: راحتی، دویدن با سرعت بالا و افزایش کشش

برترین کفش فوتبال برای زمین نرم (SG)

این نوع از زمین ها معمولا شامل سطوح چمن طبیعی مرطوب و گل آلود می گردد و معمولا از بازیکن انرژی بیشتری را طلب می نماید. کفش هایی که در این زمین ها استفاده می شوند مدل هایی با شش میخ مخروطی یا اصطلاحا کله قندی شکل هستند که به کف کفش محکم چسبیده اند. علت کم تر بودن تعداد میخ در این مدل نسبت به بقیه مدل ها این است که پای بازیکن به زمین گیر نکند و آسیب نبیند.

  • نوع زمین: چمن طبیعی نرم، مرطوب و گل آلود
  • شکل میخ کفش: میخ های قابل تعویض مخروطی از جنس آلومینیوم یا میخ های مخروطی و ثابت از نوع پلاستیکی
  • قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: افزایش کشش و سرعت

کفش مناسب چمن مصنوعی (AG)

در این نوع زمین ها از چمن مصنوعی استفاده شده است. زمین های چمن مصنوعی سخت تر از زمین های طبیعی هستند، به همین علت هم باید کفش هایی را انتخاب کرد که نسبت به مدل های ویژه زمین های چمن طبیعی تماس بیشتری با سطح زمین داشته باشند تا فرد حین حرکت در آن دچار عدم تعادل نگردد. کفش فوتبال چمن مصنوعی، میخ های کوچکی به شکل قرص در کفی خود دارند.

  • نوع زمین: انواع چمن مصنوعی
  • شکل میخ کفش: مخروطی و تیغه ای با تعداد میخ های بیشتر و کوتاه تر از کفش فوتبال مخصوص زمین طبیعی
  • قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: راحتی، افزایش کشش و کاهش فشار به پاها

برترین کفش برای فوتبال خیابانی (ST)

همانطور که می دانید سطح این نوع زمین ها دارای بافت هایی متنوع است که از آسفالت تا سنگ فرش و زمین خاکی را شامل می گردد. به همین علت هم کفش فوتبال انتخابی باید دارای کفی ای از جنس لاستیک خشک باشد.

  • نوع زمین: زمین های آسفالت، خاکی یا سنگ فرش شده
  • شکل کفی کفش: مخروطی با تراکم بسیار بالا و از جنس لاستیک خشک
  • قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: افزایش کشش، راحتی و نرمی

کفش فوتبال سالنی

اگر در پی کفش فوتبال سالنی هستید در زمان گفت وگو با فروشنده باید از بگویید که در پیی کفشی با کفی IN یا IC یا IT هستید، چرا که از آنجایی که چنین زمین های دارای روکشی صیقلی و یا صاف هستند، تنها چنین گزینه هایی می توانند احتیاج شما را به خوبی برطرف نمایند. کفی کفش های سالنی از جنس لاستیک منعطف و بادوامی است که باعث بهبود انعطاف، راحتی و افزایش کشش می گردد.

  • نوع زمین: داخل سالن
  • شکل کفی کفش: الگویی مسطح، برجسته و سخت
  • قابلیت هایی که کفش به شما می دهد: انعطاف، راحتی و افزایش کشش در زمانی که به پا است.

نکاتی برای خرید کفش فوتبال از نظر جنس

به طور کلی حرفه ای های این حوزه انتخاب و خرید کفش فوتبال چرمی را اولویت قرار می دهند، چراکه راحت تر و بادوام تر از سایر گزینه ها است. با این حال، بسیاری از افراد کفش هایی با رویه های مصنوعی و بافتنی از نوع مدرن تر را ترجیح می دهند.

کفش فوتبال با رویه مصنوعی؛ بادوام و درعین حال سبک

از رایج ترین نوع رویه در کفش های فوتبال، رویه ای از جنس مصنوعی است. اگرچه ممکن است این مواد جایگزین به مقدار چرم ظاهری زیبا نداشته باشند، اما مشکلاتی مانند خیس و سنگین شدن کفش در شرایط مرطوب را ندارند، بعلاوه سبک تر و نازک تر از انواع کفش های چرم هستند. این نوع از کالاهای ورزشی بیش از حد کشش نخواهند داشت و یک تناسب فوق العاده را مستقیماً در پا ایجاد می نمایند. کفش های فوتبال مصنوعی به مقدار نمونه های بافتنی گران نیستند، به این معنی که می توانید برترین کفش فوتبال دنیا را با قیمتی بسیار مناسب بخرید.

کفش فوتبال با رویه بافتنی

رویه های بافتنی امکان تنفس پا را فراهم می نمایند و بسیار بادوام هستند ولی از مدل هایی با رویه مصنوعی گران تر هستند. به همین دلیل به منظور اینکه از تاثیر عوامل بیرونی بر روی کفش فوتبال جلوگیری نمایند روی آن را با ماده سیلیکونی می پوشانند. در حالت کلی کفش های بافتنی سبک ترین و سریع ترین محصولات بازار هستند.

نوع پُست و موقعیت بازی در خرید برترین کفش فوتبال

اگر فردی متخصص و جزئی نگر باشید خوب می دانید که تنها کفی کفش فوتبال، نوع زمین و برند آن نیست که در انتخاب نقش مشخص نماینده ای دارد، بلکه نوع پست و موقعیت بازیکنان فوتبال هم در انتخاب موثر است. در واقع از آنجایی که هر حرکت و اقدامی در فوتبال احتیاج به مقدار خاصی کنترل و شدت کشش و فشار دارد، انتخاب کفشی مناسب به یاری آن بتوان برترین حرکات را در پستی خاص اجرا کرد مهم است.

این روزها شما می توانید پاهای خود را به یک جفت کفش فوتبال که به طور خاص برای موقعیت مورد علاقه شما طراحی شده است، مزین کنید. به عنوان نمونه در بازار برترین کفش های فوتبال، آدیداس ایکس و نایک مرکوریال گزینه هایی سبک وزن و ایدئال برای حرکات سرعتی هستند، در حالی که یک مدافع میانی ممکن است با یک جفت نایک تیمپو احساس آرامش بیشتری داشته باشد.

با این حال پیشنهاد می کنیم به جای اینکه فقط به یک جفت کفش مردانه خاص از برندی خاص فکر کنید زیرا این همان چیزی است که لیونل مسی می پوشد، باید به طور جدی به این فکر کنید که کدام کفش راحت تر است و به شما یاری می نماید تا به برترین شکل بتوانید بازی کنید، حتی اگر هر هفته فقط یک بازی معمولی پنج نفره انجام می دهید به سراغ کفش فوتبالی بروید که به معنی واقعی کلمه مکمل بازی شما باشد.

برترین کفش فوتبال برای مهاجم

همانطور که می دانید وظیفه مهاجم تیم همواره با حرکات، سریع دقیق و انفجاری همراه است به همین علت هم برترین کفش برای مهاجم گزینه ای سبک وزن است که بتواند ضربات شدید را تحمل کند. وجود بخشی به نام Strike Zone بر روی کفش فوتبال به منظور زدن شوت های محکم هم از دیگر ویژگی های کفش مناسب برای این موقعیت است.

برترین کفش فوتبال برای مدافع تیم

وجود کفی یا زیره مستحکم از آیتم های اصلی در کفش های مخصوص مدافعین است. به طور کلی مدافع به علت آنکه باید تغییر جهت زیادی را در دریبل مهاجمین داشته باشد احتیاج به کفشی مستحکم با چسبندگی عالی دارد.

خرید کفش مناسب برای دروازه بان

مهم ترین حرکت در موقعیت دروازه بان، حرکات عرضی است. بنابراین برترین کفش فوتبال برای این نوع از بازیکنان گزینه هایی با چسبندگی ای در حد بالا و میخ هایی به شکلی تیغه ای در کف آن است.

برترین کفش فوتبال برای هافبک ها

در انتخاب کفش مناسب برای هافبک ها افراد باید به طور مداوم در زمین در حال حرکت باشند، پس راحتی کفش از الویت های انتخاب برای این دسته از افراد است.

رایج ترین اشتباه ها در انتخاب و خرید کفش فوتبال

اول از هر چیزی در نظر داشته باشید که هر کفشی که ظاهر زیبایی دارد و با لباس ورزشی زنانه یا لباس ورزشی مردانه شما هم خوان است، مطمئنا برای شما مناسب نیست. در واقع ظاهر یک کفش نباید تمام توجه شما را جلب کند، چراکه بعضی از کفش های رنگ و لعاب دار ممکن است تقلبی باشند. به همین دلیل به شما یادآور می شویم که اگر یک کفش فوتبال از برندهای مطرح دنیا را دیدید که قیمتش زیادی مقرون به صرفه است، مطمئن باشید اصل نیست مگر اینکه جزو برترین کفش استوک باشد که در آن صورت هم قیمت های بسیار پایین برای آن قابل توجیه نیست.

از طرفی بازیکن مورد علاقه شما نباید بر روی انتخاب و خرید برترین کفش فوتبال برای شما سایه بیاندازد؛ چراکه ممکن است برای خرید همان کفش هزینه بسیار زیادی را متحمل شوید، اما کفش ورزشی آن طور که باید و شاید برای شما مناسب نباشد. در واقع ترجیحات هر شخص با دیگری فرق دارد و مقدار حرفه ای بودن، مقدار تمرین و حتی شکل پا هم می تواند در انتخاب کفشی مناسب نقش داشته باشد. بعلاوه، علتی ندارد که کفشی که برای رونالدو ایدئال است برای شما هم خوب باشد.

توجه بیش از حد به بحث انتخاب کفش و پوشاک با توجه به پست بازیکن در بازی فوتبال هم می تواند در صورت افراطی نگاه کردن به قضیه اشتباه باشد. در این میان بعضی بازیکنان حتی از پوشیدن کفش هایی که برندها آن ها را متناسب با نوع بازی بازیکن در نظر گرفته بودند، خودداری نموده اند. به عنوان مثال، نیمار را مجبور کردند که کفش هایپرونوم بپوشد، در حالی که آن را دوست نداشت. بنابراین دوباره به همان کفش مرکوریال که گزینه ای راحت تر بود، بازگشت رونالدو هم کفش سوپرفلای دینامیک ساق دار را دوست نداشت، بنابراین از برند خواست کفش ورزشی مردانه بدون ساق همان مدل را به او بدهد. بنابراین بسته به ترجیحات خود حتی اگر مدافع هستید هم می توانید از کفش های تند و سرعتی بهره ببرید.

معرفی پرفروش ترین کفش های فوتبال

در کنار تمام نکات مطرح شده در این راهنمای خرید برترین کفش فوتبال، نگاهی به پرفروش ترین های بازار ایران هم می تواند به انتخابی بهتر یاری کند.

کفش فوتبال مردانه نیو بالانس کد MSTPFSB2

کفش فوتبال مردانه نیو بالانس کد MSTPFSB2 گزینه ای محبوب از جنس پلی استر است که در برابر سایش از خود مقاومت بالایی را نشان می دهد. این نوع کفش خوش ساخت از برند معتبر New Balance برای فعالیت سرعتی بسیار سبک و کاربردی است و بدون احتیاج به ایجاد انعطاف پذیری، پشتیبانی لازم از پا را ایجاد می نماید. در ساختار این کالای ورزشی از پارچه ضد لغزش infiniGRIP استفاده شده است و برای زمین های سخت مناسب است.

کفش فوتبال مردانه مدل پریما

یکی از محصولات خوش قیمت با زیره ای از فوم فشرده و جنس بدنه فوم، کفش فوتبال مردانه مدل پریما است. این نوع کالا دارای ویژگی هایی همانند قابلیت گردش هوای بالا، قابلیت ارتجاع مناسب، با کفی قابل تعویض، دارای ساختاری انعطاف پذیر و ساختاری طبی است. لازم به تاکید است که این محصول به وسیله فراوری نماینده اصلی (برند) فراوری نشده است، اما جزو گزینه هایی پرفروش و باکیفیت به شمار می رود.

کفش فوتبال مردانه دیفانو مدل استوک ریز کد DIFENO2024-1

کفش فوتبال مردانه دیفانو مدل استوک ریز کد DIFENO2024-1 کالایی با سایزبندی بالا و بدنه ای از چرم مصنوعی و جیر است که راحتی را برای شما به ارمغان می آورد. این مدل کفش فوتبال کفی ای از جنس ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU) دارد و سبکی و قابلیت انعطاف بالا از مهم ترین ویژگی های آن است. مقاوم در برابر سایش، کفی طبی و ساختار ضدآب از دیگر معینه های دیفانو مدل استوک ریز کد DIFENO2024-1 است.

کفش فوتبال مردانه مدل Phantom

یکی از محصولات پرفروش کشور بوسنی و هرزگوین، کفش فوتبال مردانه مدل Phantom است. این نوع کفش فوتبال جزو گزینه های آج دار به شمار می رود و قابلیت ارتجاعی خوبی را به کاربر ارائه می نماید. بعلاوه جنس کفی ای این کفش مردانه اتیلن وینیل استات (EVA) و رویه آن از الیاف مصنوعی است به همین علت هم به عنوان گزینه ای ضدآب شناخته می گردد.

کفش فوتبال مردانه مدل ULTRA-اولترا1

کفش فوتبال مردانه مدل ULTRA-اولترا1 محصولی طبی با زیره ای از جنس ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU) است که رویه آن نخ و الیاف مصنوعی است. ویژگی های کلی زیره این مدل کفش ورزشی شامل انعطاف پذیری، قابلیت ارتجاعی، کاهش فشار وارده به کف و مقاوم در برابر سایش می گردد. در کنار آن با توجه به کیفیتی که دارد ازجمله گزینه های خوش قیمت هم به شمار می رود.

منبع: FOOTY.COM

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1614

به "راهنمای خرید برترین کفش فوتبال؛ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین کفش فوتبال؛ چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید