راه اندازی بورس بین المللی تا 2 ماه آینده

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران، مرتضی بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص راه اندازی بورس بین المللی در کشور اظهار کرد: زمینه جدیدی از معاملات در بورس تحت عنوان بورس بین المللی در کشور در جزیره کیش راه اندازی خواهد شد که با تمام مکانیزم های جهانی و بین المللی همکاری دارد.

راه اندازی بورس بین المللی تا 2 ماه آینده

وی افزود: سامانه جداگانه ای برای انجام معاملات در بازار بورس بین المللی راه اندازی خواهد شد که تمام تسویه حساب ها، زبان و قوانین آن مرتبط با اصول بین المللی است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان نمود: شرایط حقوقی که در این زمینه رعایت می شود با قوانین حقوقی بین المللی ارتباط دارد.

بانک ادامه داد: نحوه فعالیت و سرمایه گذاری در بورس بین الملل به شورای عالی بورس ارائه شده است و مجوز اولیه آن پس از مشخص شدن تمام سهامداران داخلی و خارجی منتشر می شود.

وی شرح داد: امیدواریم حداکثر تا دو ماه آینده زیرساخت های لازم راه اندازی شود تا در همان زمان انجام معاملات در این بازار کلید بخورد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز کرد: تمام افراد خارجی و ایرانی مقیم در خارج از کشور می توانند در این بازار با استفاده از ارز بین الملل سهام های مربوط به بخش های مناطق آزاد را خریداری کنند.

بانک بیان کرد: با استفاده از این بازار، سرمایه های جدیدی که به بورس کشور وارد می شود از طریق سرمایه گذاری های خارجی تقویت می شود.

اخبار مرتبط با پیش بینی بورس هر شب ساعت 21 را در صفحه پیش بینی بورس بخوانید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 501

به "راه اندازی بورس بین المللی تا 2 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بورس بین المللی تا 2 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید