رقابت لاکهیدمارتین و اسپیس ایکس وارد مرحله جدیدی می گردد

به گزارش اوج باور، لاکهید در زمینه های مختلفی مانند فراوری هواپیماهای جنگنده، موشک و همچنین ماهواره کار می نماید و برای مثال ماهواره های GPS III را می سازد.

رقابت لاکهیدمارتین و اسپیس ایکس وارد مرحله جدیدی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، غول دنیای هوافضا و تجهیزات نظامی و امنیتی، لاکهید مارتین از خرید کمپانی سازنده موتور راکت Aerojet Rocketdyne با قیمت 4.4 میلیارد دلار اطلاع داد.

این قرارداد بزرگترین خرید لاکهید مارتین از زمان آغاز مدیریت جیم تایکلت در ژوئن امسال میلادی محسوب می گردد. تایکلت می خواهد توانایی های این کمپانی را در زمینه پیشرانش افزایش دهد تا بتواند با کمپانی های دیگری مانند اسپیس ایکس و بلو اوریجین رقابت کند و برای پروژه های مختلف با دولت آمریکا قرارداد امضا کند.

تایکلت در بیانیه ای اعلام نموده:

تصاحب Aerojet Rocketdyne باعث حفظ و تقویت یک عنصر حیاتی برای صنعت دفاعی داخلی می گردد و هزینه های مشتریان و پرداخت کنندگان مالیات آمریکایی را کاهش می دهد.

مدیرعامل Aerojet Rocketdyne به نام آیلین دریک در بیانیه ای گفته:

به عنوان بخشی از لاکهید مارتین، Aerojet Rocketdyne برای دستیابی سریعتر به هدف مشترک یعنی دفاع از کشور و اکتشافات فضایی، فناوری های پیشرفته، تخصص و همچنین منابع خود را ارائه خواهد نمود.

لاکهید مارتین گفته برای هر سهم این کمپانی 56 دلار می پردازد که 33 درصد از ارزش آن در روز آدینه بیشتر است. با این حال قیمت آن پیش از پرداخت سود ویژه سهام به 51 دلار کاهش پیدا خواهد نمود.

کمپانی بتسدا در ایالت مریلند آمریکا هم اکنون در حال استفاده از سیستم پیشرانش Aerojet Rocketdyne در محصولات هوانوردی، موشک ها و سیستم های کنترل حریق خود است. لاکهید انتظار دارد این قرارداد پس از آنالیز توسط مقامات، در نیمه دوم سال 2021 تکمیل گردد. پس از اتمام این تصاحب، این کمپانی در بخش دفاعی موقعیت رجحان پیدا خواهد نمود.

تایکلت که در ماه ژوئن به عنوان مدیر جدید لاکهید انتخاب شده، در ماه نوامبر شرکت Integration Innovation را خریداری کرد. این کمپانی در زمینه توسعه سیستم ها و نرم افزار سلاح هایپرسونیک فعالیت می نماید. لاکهید در زمینه های مختلفی مانند فراوری هواپیماهای جنگنده، موشک و همچنین ماهواره کار می نماید و برای مثال ماهواره های GPS III را می سازد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 740

به "رقابت لاکهیدمارتین و اسپیس ایکس وارد مرحله جدیدی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت لاکهیدمارتین و اسپیس ایکس وارد مرحله جدیدی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید