فرایند فعلی اجرای سد تنگ سرخ تاسف بار است

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد وزیر نیرو گفت: یکی از الزامات جدی توسعه و حضور سرمایه گذار فراهم بودن زیرساخت های مهم آب و برق است.

فرایند فعلی اجرای سد تنگ سرخ تاسف بار است

علی اکبر محرابیان در نشست شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: قطعاً سرمایه گذار به فراهم بودن زیرساخت ها نگاه میکند و تصمیم می گیرد.

وی با اشاره به شرایط سد تنگ سرخ اظهارکرد: مایه تأسف است، اگر عملکرد سال جاری را بگذارید کنار، پروژه سد تنگ سرخ تقریبا تعطیل بوده، با فرایند کنونی اجرای آن حدود 100 سال طول میکشد و آن زمان هم طول و دوره عمر مفید آن تمام است و یک شوخی می گردد.

وزیر نیرو ادامه داد: عمری افتخار در صنعت برق داشتیم اما در تابستانی که گذشت همه آن زیر سئوال رفت .

وی به مدیران در مورد اجرای پروژه ها توصیه کرد: پروژه ها را سرعت دهید، کارگاه ها را فعال کنید . نگران اعتبارات نباشید تأمین می کنیم.

وزیر نیرو اعلام کرد: در همین مدت کوتاه اتفاقات را ببینید در 6 ماه اخیر به گفته وزیر اقتصاد در شهریورماه بدون استقراض حقوق کارکنان پرداخت شده است.

محرابیان به راهکارهای متفاوت تأمین مالی پروژه ها هم اشاره و توضیح داد: سرجمع اعتبارات وزارت نیرو خوب است.ردیف های بودجه تغییراتی داشتند الان نزدیک به 20 روش هست که می تواند اعتبار دریافت کنید و یا اعتبارات را جابجا کنید. وقتی پروژه ها فعال شد می توانید از منابع بهره ببرید.

وی ادامه داد: اگر پروژه سریعتر انجام گردد بسیاری از هزینه های مازاد هم حذف می گردد و امروز راهی جز فعالسازی جهادی پروژه ها نداریم.

وزیر نیرو گفت: اولویت بندی کنید پروژه هایی که اولویت بیشتری برای منطقه دارند فعال و اعتبارات را متمرکز و با زمان بندی منطقی به مردم تحویل دهید.

محرابیان با اشاره به فرایند کند پروژه سد تنگ سرخ، ادامه داد: معنی ندارد سالی 1 درصد پیشرفت، اینها را کنار بگذارید.

وی به ره آورد های سفرهای استانی هیئت دولت اشاره و ادامه داد: یکی از ویژگی سفرهای استانی همین اولویت بندی اعم پروژه ها برای مردم است. اما پروژه های میانه و کوچک را باید خودتان برنامه ریزی و عملیاتی کنید.

وزیر نیرو اسم کرد: اگر در پی توسعه استان و برطرف محرومیت هستید مهمترین درگاه آن خدمات همکاران ما در صنعت آب و برق است، تأمین آب و برق پایدار و اتصال شبکه فاضلاب در نقاط ضرورت دار باید به صورت جدی دنبال گردد.

محرابیان تاکید نمود: در کنار تأمین مناسب این خدمات ببینید چه حجمی از اشتغال با فعالسازی صنایع و کارخانجات و سرمایه گذاری های بخش خصوصی صورت می گیرد، همه اینها در نهایت توسعه و آبادانی و بهبود اشتغال استان و مهم تر از همه رضایت مندی مردم را رقم می زند.

وی به مسائل رفاهی کارکنان هم اشاره و توضیح داد: رسیدگی به همکاران باید مد نظر باشد، وزارت نیرو به همکاران بدهی دارد این یعنی چی؟ معنا ندارد، مدیر به کارگر زحمتکش بدهکار است آنهم در این شرایط مالی این ابداً پسندیده نیست، مطالبات گذشته هم به هر حال مطالبات شرکت است مربوط به هر دولتی هم بوده تعهدات است و باید به آن رسیدگی کرد.

وزیر نیرو در مورد قانون تبدیل شرایط ایثارگران هم توصیه ای داشتند، ایشان به مدیران صنعت آب و برق گفت: تبدیل شرایط هم قانون است و وظیفه ما انجام آن است.

محرابیان اعلام کرد: کهگیلویه و بویراحمد مردم خوبی دارد، استان سر زنده ای است، مردم بی تفاوت به وضع استان نیستند این نکته مثبت باعث حرکت مدیران و دولت می گردد باید با حرکت خوب رضایت مردم را جلب کنیم.

وی اضافه کرد: اگر دو سال برنامه ریزی کنیم ، در پی اعتبارات باشیم و زمان بندی کنیم و طبق پیوست های مالی مداوم پیگیری کنیم از سازمان های مرتبط، رضایت قابل توجهی برای مردم رقم می خورد.الان با رضایت مندی مردم در آب شرب و سرعت پروژه ها فاصله داریم باید این فاصله با کار و کوشش کم گردد.

وزیر نیرو ضمن بیان اینکه توجه به زیردستان وظیفه همه مدیران است، اضافه کرد: پیمانکاری که نتواند پرسنل خود را اداره کند در فهرست سیاه ماست، کسی که نتواند خود را اداره کند قطعاً نمیتواند پروژه ها را به خاتمه برساند، شما نباید اجازه ظلم در پروژه های مرتبط تان را بدهید، دائما با پیمانکاران نشست داشته باشید و آنالیز کنید هم قراردادها و اجرای کار را و هم رسیدگی پیمانکار به نیروی انسانی را مستمراً آنالیز کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد، محرابیان بیان نمود: امیدوارم در سایه همکاری تنگاتنگ با رعایت موازین مهندسی و زمان بندی و در چارچوب یک برنامه مدون بتوانیم در حوزه آب و برق در استان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشیم. از همه کسانی که از قدیم تا الان برای استان کوشش کردند هم قدردانی میکنم اما راضی به شرایط فعلی نیستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1159

به "فرایند فعلی اجرای سد تنگ سرخ تاسف بار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند فعلی اجرای سد تنگ سرخ تاسف بار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید