هتل کاروانیکای کرمان افتتاح شد

به گزارش اوج باور، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولین استانی هتل کاروانیکا (کاروانسرای وکیل) کرمان افتتاح شد.

هتل کاروانیکای کرمان افتتاح شد

عزت الله ضرغامی غروب امروز هفتم آبان ماه در آئین افتتاحیه هتل کاروانیکا (کاروانسرای وکیل) با اشاره به تصمیم خوبی که در دهه در 70 در مورد واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی در کشور گرفته شد، اظهار کرد: کارنامه خوبی در این حوزه وجود دارد، اما متاسفانه شاهد هستیم بعضی از پروژه ها، پروژه های موفقی نبوده و واگذاری ها خوبی صورت نگرفته، اما هتل کاروانسرای وکیل با این کیفیفت خوب و استاندارد و تلفیق سنت و مدرنیته یکی از مصادیق ارزشمندی است که ما را در ادامه اجرای این قانون تشویق و ترغیب می نماید.

او می افزاید: انگیزه در مدیریت حرف اول می زند و این انگیزه نیز عشق و ایمان به کار می باشد و مجموعه کاروانسرای وکیل با انگیزه و عشق احیا شده است.

طبق اعلام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، با همت مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم، سقف اعتبار تبصره 18 این وزارتخانه که در سال 1399، 300 میلیارد تومان بود، در سال 1400 به 1200 میلیارد تومان رسید و خوشبختانه این سهم در امسال تا 10 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و با سهم بانک ها به 20 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در آئین افتتاحیه هتل کاروانیکا (کاروانسرای وکیل) با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: استان کرمان با وجود داشتن پنج فرودگاه و ظرفیت های بسیار خوب در حوزه گردشگری از جمله هفت اثر ثبت جهانی متاسفانه معرفی نشده و ناشناخته به جای مانده است.

به گفته او، هر چند کار های خوبی در حوزه گردشگری در استان کرمان اجرا شده است، اما گردشگری این خطه در زیر سقف معادن و کشاورزی گم شده است و امیدواریم این صنعت در استان کرمان از غربت بیرون بیاید.

بعلاوه محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: مشابه مجموعه کاروانسرای وکیل در استان کرمان زیاد وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می افزاید: با توجه به محدودیت های اقتصادی دولت، یکی از هدف گذاری ما این است که اشتغال با کمترین مقدار سرمایه گذاری ایجاد گردد که به همین دلیل نیز گردشگری با کمترین مقدار سرمایه گذاری می تواند بیشترین اشتغال را فراهم کند، اما متاسفانه کم کاری های در این حوزه اجرا شده است.

پورابراهیمی، خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری می گوید: هر استانی که امکان جذب بیشتر تسهیلات تبصره 18 را داشته باشد به آن استان اختصاص پیدا خواهد نمود و از مهرماه امسال تا آبان ماه سال آینده 20 هزار میلیارد تومان امکان جذب اعتبار تبصره 18 وجود دارد که امیدواریم استان کرمان در این حوزه فعال تر عمل کند.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در آئین رسمی افتتاح این هتل گفت گفت: سیاست و استراتژی این اداره کل در استفاده از ظرفیت های استان در راستای احیا و بازسازی بنا های تاریخی استان است.

او، با دعوت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مطرح کرد: کاروانسرای وکیل می تواند الگویی برای کاروانسرای جر گردد.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1401 بروزرسانی: 8 آبان 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1493

به "هتل کاروانیکای کرمان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل کاروانیکای کرمان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید