سازمان هواپیمایی: صدور مجوز پرواز فوق العاده برای جبران پروازهای لغو شده

به گزارش اوج باور، سازمان هواپیمایی کشوری: برای دوره زمانی 24 تا 30 خرداد در مسیر تهران- مشهد 281 و برای مسیر تهران- اهواز 141 مجوز پرواز فوق العاده صادر شد.

سازمان هواپیمایی: صدور مجوز پرواز فوق العاده برای جبران پروازهای لغو شده

در پی لغو مجوز ایرلاین های متخلف در برخی از مسیرهای پروازی پرتقاضا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور 422 مجوز پرواز فوق العاده در مسیر تهران - مشهد و تهران - اهواز اطلاع داد.

به گزارش ایسنا، در پی گرانفروشی و تخطی از لغو پروازهای چارتری که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی اعلام شده بود، در روزهای گذشته برخی از ایرلاین ها و شرکت های خدمات مسافرتی لغو مجوز شده و برخی از مسافران گله داشتند از اینکه پروازهایشان در روزهای آینده لغو شده و تکلیفشان معین نیست؛ از طرفی زمانی که قرار است هزینه بلیت به آنها برگردانده گردد معلوم نیست و از طرف دیگر برنامه ریزی برای سفرهایشان دچار مشکل شده است.

در این راستا ایسنا از سازمان هواپیمایی کشوری، درباره شرایط مسافرانی که با پروازهای لغوشده روبرو شده بودند پیگیری نموده و محمد محمدی بخش -معاون وزیر راه و شهرسازی- در پاسخ به اینکه هزینه بلیت های مرجوع شده چه زمانی برگردانده می گردد، گفته بود: اگر از ایرلاین ها خریده باشند، بر اساس قانون حقوق مسافر، باید هزینه بلیت بلافاصله برگردانده گردد؛ اگر از سایت ها و مراجع غیرمعتبر باشد، باید از مراجع ذی ربط موضوع را پیگیری نمایند.

در این راستا جعفر یازرلو -سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- بیان کرد: پیرو لغو مجوز فعالیت برخی شرکت های هواپیمایی در هفته گذشته، سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جایگزینی روش های نو و تناسب عرضه و تقاضا و خصوصا جلوگیری از ایجاد مشکل برای بازگشت آن دسته از مسافرانی که از قبل بلیت برگشت تهیه نموده بودند نسبت به صدور مجوز پرواز فوق العاده در برخی مسیرها اقدام کرد.

وی اضافه نمود: برهمین اساس هماهنگی های لازم با سایر شرکت های هواپیمایی جهت انجام پروازهای فوق العاده به عمل آمد و مجوزهای لازم صادر شد. در این راستا برای دوره زمانی 24 تا 30 خرداد در مسیر تهران- مشهد 281 و برای مسیر تهران- اهواز 141 مجوز پرواز فوق العاده صادر شد.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، مسیرهای مذکور رصد و پایش می شوند و در صورت افزایش تقاضا، مجددا نسبت به صدور مجوز پروازهای فوق العاده نو اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1592

به "سازمان هواپیمایی: صدور مجوز پرواز فوق العاده برای جبران پروازهای لغو شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان هواپیمایی: صدور مجوز پرواز فوق العاده برای جبران پروازهای لغو شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید