ساکنان مسکن مهر قادر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند

به گزارش اوج باور، خبرنگاران: نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:عدم تکمیل منازل مسکونی، عدم توجه به تعهدات داده شده به ساکنان توسط پیمانکاران، عدم نصب آسانور در برخی از بلوک های مسکونی و موضوع دریافت مالیات برارزش افزوده اصلی ترین مشکل ساکنان است.

ساکنان مسکن مهر قادر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از خمینی شهر، محسن صرامی در حاشیه بازدید خود از مجموعه مسکن مهر خمینی شهر اظهار کرد: مسئولان استان و شهرستان قبل از تبدیل شدن مالیات برارزش اضافه نموده مسکن مهر به یک موضوع بحرانی، باید پیگیری لازم را برای حل این مشکل داشته باشند.

وی توضیح داد: واضح و روشن است بخش عمده ای از ساکنان مسکن مهر و جامعه هدف در این مجموعه به دلیل محرومیت و عدم توانائی مالی قادر به پرداخت مالیات برارزش اضافه نموده منازل خود نیستند، درخواست من به مسئولان نظارتی و اجرائی استان در بخش مسکن مهر استان این است که برای آنالیز و حل این مشکل وارد عمل شوند و یک بار برای همواره به این موضوع رسیدگی نمایند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به مراجعات مکرر ساکنین مسکن مهر به دفتر نماینده در مجلس و اعتراضات به نحوه مدیریت در مجموعه به صورت سرزده از مجموعه و مسائل مطرح شده توسط ساکنین این مجموعه دیدن کردم، گفت: عمده مسائل مطرح شده توسط ساکنان مربوط به موضوعات بیمه و مالیات و مبالغ ارزش اضافه نموده منازل مسکن مهر، کمبود امکانات و خدمات و عدم نصب آسانسورهای این مجموعه است.

وی اضافه نمود: کوشش می کنم برای حل مشکل مبالغ بیمه و مالیات پیگیری های لازم را به وسیله دولت با اجرای مصوبات و دستورات وزارت خانه راه وشهرسازی و کار، تعاون ورفاه اجتماعی داشته باشم.

صرامی درباره گلایه ساکنان مسکن مهر و اعتراض به عملکرد تعدادی از مدیرعاملان و پیمانکاران این مجموعه گفت: دستگاه های نظارتی باید برای رسیدگی به گلایه ها و اعتراضات ساکنان از تعدادی از پیمانکاران مجموعه مسکن مهر خمینی شهر با قاطعیت و بدونه هیچ تساهل و تسامح وارد شوند، باید کلیه مدیر عاملان و پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل ننموده اند به دستگاه های قضائی و نظارتی معرفی شوند.

وی اعلام کرد: هر مسئولی که در این مجموعه عقد قرار نموده و در صورت جلسات امضاء شده این مجموعه به تعهدات خود عمل ننموده و یا کوتاهی و سهل انگاری داشته است، باید عملکرد وی مورد برسی و تحقیق دستگاه های نظارتی و قضائی قرار گیرند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه یکی شرکت های تعاونی مسکن مهر آب شرب یکی از ساکنان مجموعه را به علت بدهی و عدم پرداخت مبالغ ارزش اضافه نموده قطع نموده است، گفت: یکی از معضلاتی که من در مجموعه مسکن مهر خمینی شهر مشاهده کردم و با جدیت با آن برخورد و پیگیری می کنم قطع نمودن انشعابات مشترکین مسکن مهر می باشد.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی هیچ کسی حق قطع نمودن انشعابات و خدمات مورد احتیاج مردم را خارج سیستم قانونی و دولتی و به دلیل بدهکاری ندارد و باید با متخلفین برخورد قانونی گردد، گفت: تنها مرجع قطع نمودن انشعابات مردم و مشترکین دستگاه های دولتی و براساس قانون وطبق معوقات عقب افتاده خدمات بوده، هیچ پیمانکار و مدیرعامل مسکن مهری حق قطع نمودن انشعابات خدمات ساکنین و خارج از سیستم قانونی را بصورت سلیقه ای و یا عدم کفایت مدیریتی خود را ندارند.

صرامی بابیان اینکه بخشی از مطالبات ساکنان مجموعه مسکن مربوطه حوزه فعالیت شهرداری و شورای شهر است، گفت: در نخستین جلسه مشترک با اعضاء شورای شهر و شهرداری موضوع احداث پارک بازی بچه ها این مجموعه را مطرح و پیگیری کنم، احداث پارک بازی بچه ها این مجموعه احتیاج به مبلغ سنگینی ندارد، کوشش می کنم شرایط و فضای بازی بچه ها مجموعه مسکن مهر با یاری وحمایت شورای شهر وشهرداری فراهم کنم.

وی با اشاره به اینکه بخش های اماکن خدماتی، تجاری و فضای فرهنگی و مذهبی و آموزشی اعم از مدرسه و مسجد این مجموعه در حال احداث است، گفت: در نشستی که با سردار احمدی مقدم داشتم مجوز احداث پاسگاه شهرک منظریه دریافت کردم، در آینده نزدیک با همکاری مسئولان شهرستان کلانتری شهرک منظریه به صورت موقت راه اندازی می گردد تا شرایط ساخت کلانتری این شهرک فراهم گردد ، با راه اندازی کلانتری در شهرک منظریه موضوع تامین امنیت و حوزه مسائل انتظامی شهرک منظریه نیز رفع می گردد.

به گزارش خبرنگاران مجموعه مسکن مهر از جمله مجموعه مسکن مهر استان که در اواخر دولت دهم باحضور رئیس جمهور سابق علرقم تکمیل و اتمام پروژه افتتاح شد، عدم تکمیل و اجرای تعهدات باعث بروز مسائل متعددی برای ساکنان شد.

مجموعه مسکن مهر با 1288 واحد در 9 طبقه ساخته شده ، افزایش تعداد طبقات وعدم راه اندازی آسانسورها در برخی از بلوک های این مجموعه باعث مسائل متعددی برای تردد و حمل وسائل ساکنان این مجموعه شده است.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 278

به "ساکنان مسکن مهر قادر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساکنان مسکن مهر قادر به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید