سفیر ایران: تهران همچنان منتظر گام های عملی اروپا در برجام، تحریم های آمریکا تروریسم پزشکی و مالی است

به گزارش اوج باور، سفیر ایران در اتریش تحریم های آمریکا علیه ایران در دوران کرونا را تروریسم مالی و پزشکی دانسته و از اروپا گام های عملی و عمل به تعهدات خود در برجام را خواهان شد.

سفیر ایران: تهران همچنان منتظر گام های عملی اروپا در برجام، تحریم های آمریکا تروریسم پزشکی و مالی است

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عباس باقرپور، سفیر ایران در اتریش در مصاحبه با یک رسانه محلی این کشور از کشورهای اروپایی برای کوشش های ارزشمند آن ها علیه سیاست های آمریکا در قبال ایران تشکر نموده و واشنگتن را به مصاحبه فراخواند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در این باره گفت: میز مذاکره چندجانبه همچنان وجود دارد و ایالات متحده آمریکا خواه با این دولت و خواه با دولت بعدی می تواند در آن شرکت کند.

باقری در ادامه سخنانش گفت: ما از کشورهای اروپایی برای مواضع خوب آن ها و همچنین کوشش های ارزشمندی که اخیرا در شورای امنیت سازمان ملل علیه اقداماتی که ایالات متحده بدون مبنای قانونی می خواهد پیش ببرد داشته اند قدردانی می کنیم.

باقرپور در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: توافق هسته ای یک بحران غیر ضروری را حل نموده است. با این حال اروپاییان همچنان تعهدات برآورده نشده ای دارند که بهتر است به آن عمل نمایند. تهران همچنان منتظر است اروپا گام های عملی را برداشته و به تعهدات خود برای سود مالی ایران از توافق اتمی عمل کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دونالد ترامپ و یا رقیب وی جو بایدن کدام یک برای ایران رئیس جمهور بهتری در آمریکا خواهند بود گفت: شما چه فکر می کنید؟ وی ضمن انتقاد به سیاستهای ایالات متحده آمریکا گفت: ایران در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی کند.

باقری در ادامه اضافه کرد: اینکه آمریکا در نقطه اوج بحران کرونا تحریم ها علیه ایران را تشدید نموده است تروریسم مالی و پزشکی و جنایتی علیه بشریت بود. ما هرگز این را فراموش نمی کنیم.

وی اضافه کرد: اما ما به لطف سیستم بهداشتی عالی و کوشش های خستگی ناپذیر مردم خود می توانیم بر این چالش هم غلبه کنیم. علاوه بر این ما می توانیم ظرفیت های خود را افزایش دهیم و حتی تجهیزات حمایتی پزشکی را به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر کنیم.

سفیر ایران در اتریش در بخش دیگری از سخنانش به مسئله درگیری های اخیر بین آذربایجان و ارمنستان پرداخته و از کوشش های ایران برای حل این مسئله سخن گفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 606

به "سفیر ایران: تهران همچنان منتظر گام های عملی اروپا در برجام، تحریم های آمریکا تروریسم پزشکی و مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران: تهران همچنان منتظر گام های عملی اروپا در برجام، تحریم های آمریکا تروریسم پزشکی و مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید