سهم گردشگری از اقتصاد استان سمنان افزایش یابد

به گزارش اوج باور، معاون امور عمرانی استانداری سمنان با اشاره به ظرفیت های متنوع گردشگری در استان سمنان گفت: باید متناسب با این ظرفیت ها سهم گردشگری از اقتصاد این استان افزایش یابد.

سهم گردشگری از اقتصاد استان سمنان افزایش یابد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ترکیبی کانادا تابستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از سمنان، مهدی زندیه وکیلی عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان گفت: استان سمنان چه ازنظر جاذبه های تاریخی و چه ازنظر جاذبه های طبیعی و مذهبی از ظرفیت بسیار زیادی برخوردار است و برای بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای توسعه مالی استفاده کرد.

وی با اشاره به تردد سالانه حدود 20 میلیون مسافر و زائر بهشت رضوی از محورهای این استان توضیح داد: بخش گردشگری باید برای استفاده از این ظرفیت کم نظیر برنامه ریزی داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری سمنان، ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی را لازمه استفاده از ظرفیت زوار و مسافران عبوری دانست و اعلام نمود: باید زمینه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به این حوزه را فراهم کنیم.

وی به ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی طی چند سال اخیر در استان سمنان اشاره نمود و گفت: باوجوداینکه در این چند سال مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی این استان به افزایش کمی و کیفی روبرو بودند اما این تعداد همچنان جوابگوی احتیاج استان نیست.

زندیه وکیلی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید حمایت زیادی از ایجاد این زیرساخت ها در استان سمنان داشته اعلام نمود: درآمدهای کشور از حوزه گردشگری در سه سال اخیر با افزایش قابل توجهی روبه رو بوده است.

معاون استاندار سمنان، کاهش تصادفات و سوانح رانندگی را از مزایای دیگر ایجاد مجتمع های خدماتی و رفاهی بین راهی برشمرد و اضافه نمود: یکنواختی محورهای کویری در استان های بیابانی و کویری همچون سمنان سبب تشدید خستگی در رانندگان و احتمال افزایش واژگونی ها در محورها شده است.

وی یادآوری کرد: وجود این مجتمع ها و توقفگاه های بین راهی با افزایش احتمالی توقف ها در طول راستا به طور غیرمستقیم به کاهش واژگونی ها و تلفات جاده ای در کشور یاری می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 88

به "سهم گردشگری از اقتصاد استان سمنان افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم گردشگری از اقتصاد استان سمنان افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید