شام اَوَد رونمایی می َ گردد

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، شام اود جدیدترین دفتر شعر علیرضا قزوه و شامل 65 غزل با مضامین آیینی، عرفانی و اجتماعی است که اخیرا در 160 صفحه از سوی انتشارات شاعران پارسی زبان منتشر شده است.

شام اَوَد رونمایی می َ گردد

علیرضا قزوه درباره وجه تسمیه این کتاب در پشت جلد آورده است: در قدیم در هند صبح های بنارس و شام های اوده (اَوَد) زیباترین و خاطره انگیزترین صبح و شام ها بودند و من که بارها به بنارس و لکنو و کشمیر و حیدرآباد و کلکته رفت وآمد نموده بودم چه لحظات خوشی را در این دو شهر داشتم. اگر از هندی های قدیمی و آداب دان بپرسی که بعد از صبح بنارس چه نامی را می توان بر کتاب شعری نهاد بی گمان خواهند گفت: شام اود.

مراسم رونمایی از این مجموعه شعر به همت اداره کل کتابخانه های استان تهران و با حضور پدیدآورنده اثر و جمعی از شاعران ایرانی و خارجی از جمله یوسفعلی میرشکاک، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی، بلرام شکلا، مرادجان بوری بایف، مصطفی محدثی خراسانی، محمودرضا اکرامی فر، سیدمسعود علوی تبار، شاه منصور شاه میرزا و نغمه مستشار نظامی سه شنبه 31 مرداد از ساعت 10 تا 12 در کتابخانه مرکزی پارک شهر واقع در خیابان بهشت ورودی درب چهار پارک شهر برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 29 مرداد 1402 بروزرسانی: 29 مرداد 1402 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1616

به "شام اَوَد رونمایی می َ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شام اَوَد رونمایی می َ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید