شهرستان های مرزی درمیان و زیرکوه در اولویت پوشش طرح بیمهٔ اجتماعی روستاییان

به گزارش اوج باور، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در شهرستان های خراسان جنوبی به طور نسبی از میانگین کشوری پایین تر است.

شهرستان های مرزی درمیان و زیرکوه در اولویت پوشش طرح بیمهٔ اجتماعی روستاییان

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب در نشست بررسی مسائل اقتصادی و اشتغال درمیان اظهار کرد: نباید به نرخ پایین بیکاری دل بست، چرا که نرخ مشارکت اقتصادی چندان مطلوب نیست و این نگران کننده است، آمار نشان می دهد جمعیت بازار کار به طور نسبی از سطح ملی پایین تر است.

وی با بیان این که 72 درصد جمعیت این شهرستان روستانشین و 28 درصد شهرنشین هستند، افزود: از آنجایی که شهرها بافت روستایی دارند و به نوعی روستا-شهر محسوب می شوند باید صد درصد جمعیت درمیان را به نوعی روستانشین محسوب کرد.

میرزایی شرح داد: بر همین اساس، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی باید در دو حوزه تأمین اشتغال روستایی از محل منابع تسهیلات پایدار و بیمهٔ روستاییان طرح های جدی و جدیدی را اجرا کند.

وی ادامه داد: جای بسی خرسندی است که کشت زرشک، زعفران و پسته و پرورش دام در شهرستان درمیان با قوت ادامه دارد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به غلبه جمعیتی اهل تسنن بر شیعیان این شهرستان از جامعهٔ روحانیت اهل تسنن خواست مردم را برای دریافت این تسهیلات ترغیب کنند زیرا این منابع پس اندازی برای آیندهٔ مردم است.

میرزایی گفت: دولت آمادگی دارد دو تا سه سال اولیه شمولیت، صد درصد حق بیمه روستانشینان را بپردازد؛ پس از گذشت این زمان، دوسوم حق بیمه را نیز دولت پرداخت می کند.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تلاش ما این است که از طرح پوشش بیمه اجتماعی روستاییان که دولت امسال آن را اجرا کرده، حداکثر پوشش را در دو شهرستان مرزی زیرکوه و درمیان ایجاد کنیم.

به گفته وی، بعضی از بنگاه های فعال و نیمه فعال شهرستان می توانند از این نوع بیمه استفاده کنند که از جملهٔ آن ها می توان به پوشش بیمه قالیبافان اشاره کرد.

وی ادامه داد: دولت هرساله منابع پوشش بیمه قالیبافان را در بودجه لحاظ می کند و به همین دلیل علت گسترش منابع بیمه تأمین اجتماعی قالیبافان وجود ندارد، اما می توان طرح بیمه اجتماعی روستاییان را جایگزین آن کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 803

به "شهرستان های مرزی درمیان و زیرکوه در اولویت پوشش طرح بیمهٔ اجتماعی روستاییان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان های مرزی درمیان و زیرکوه در اولویت پوشش طرح بیمهٔ اجتماعی روستاییان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید