طرز تهیه بروسکتا

به گزارش اوج باور، بروسکتا یک آنتی پاستو (پیش غذا) ایتالیایی بوده که مواد اصلی آن معمولا شامل نان برشته شده، سیر، روغن زیتون و نمک است. بعضی ممکن است از مواد اولیه دیگری از جمله گوجه فرنگی، سبزیجات، لوبیا، گوشت پخته شده یا پنیر هم برای تهیه این پیش غذای سبک و خوشمزه استفاده نمایند. طرز تهیه بروسکتا بسیار ساده و در عین حال سریع است و با توجه به مواد اولیه آن، ارزش غذایی بسیار بالایی نیز دارد.

طرز تهیه بروسکتا

در ایتالیا، بروسکتا همراه با گوجه فرنگی بسیار محبوب است. یکی از دستور های تهیه بروسکتا که در خارج از مرزهای ایتالیا پرطرفدار شده شامل شامل ریحان، روغن زیتون، گوجه فرنگی تازه، سیر و پیاز یا پنیر موزارلا است. معمولا بروسکتا به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می گردد. در ادامه طرز تهیه این پیش غذای سبک، خوشمزه و بسیار ساده را برایتان شرح می دهیم.

مواد لازم بروسکتا:
  • گوجه فرنگی: 6 عدد
  • پیاز سایز میانه: 1/5 عدد
  • نمک: 1/2 قاشق چای خوری
  • روغن زیتون: 5 تا 6 قاشق غذاخوری
  • ریحان: به اندازه لازم
  • سیر: 2 عدد
  • نان باگت: 1 عدد
طرز تهیه بروسکتا:
  1. گوجه فرنگی را به صورت نگینی برش دهید و در کاسه بزرگ بریزید.
  2. پیاز نگینی شده، سیر رنده شده و ریحان خرد شده را به گوجه فرنگی اضافه کنید. به مواد آماده شده نمک، فلفل و به اندازه 1/4 قاشق چای خوری شکر اضافه کنید.
  3. نان باگت را به ضخامت 2 سانتی متر اریب برش دهید. فر را بر روی درجه 200 سانتی گراد گذاشته و بگذارید داغ گردد.
  4. روغن زیتون را بر روی نان باگت بکشید، سپس نان ها را بین 6 تا 8 دقیقه در فر قرار دهید.
  5. میکس گوجه فرنگی را بر روی نان قرار دهید. برای سرو این پیش غذا می توانید از ریحان و بالزامیک بر روی مواد گوجه فرنگی بهره ببرید.

درباره بروسکتا

در رابطه با خاستگاه اصلی بروسکتا اطلاعات مشخصی در دست نیست. عده ای شهر توسکانی و بعضی دیگر لاتزیو را زادگاه این غذا می دانند. بسیار از دانشمندان بر این باورند که یکی از اولین نمونه های بروسکتا به وسیله یک کشاورز متعلق به دوران روم باستان تهیه شده است تا از این طریق طعم روغن زیتونی که زیتون های آن به وسیله خودش کشت شده بود را بچشد. به طور کلی، روغن زیتون یک ماده اولیه ضروری برای تهیه غذاها در روم باستان محسوب می شد.

بر ای تهیه این پیش غذا از روغن زیتون استفاده می گردد که طبق گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، روغن زیتون از چربی های سالم اشباع نشده تشکیل شده است، در نتیجه، می تواند احتمال بروز بیماری های قلبی و کلسترول بد (LDL) را به اندازه زیادی کاهش دهید. هر قاشق چای خوری این روغن حاوی 4.5 گرم چربی اشباع نشده است. چربی های اشباع نشده به جلوگیری از بیماریی نظیر آلزایمر و بهبود فشار خون یاری می نمایند. بعلاوه، در یک قاشق چای خوری روغن زیتون، اندازهی ویتامین K و E وجود دارد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1398

به "طرز تهیه بروسکتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بروسکتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید