طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر بادام

به گزارش اوج باور، پوره سیب زمینی با شیر بادام یک میان وعده ساده و راحت برای شما است که به رژیم غذایی سالم اهمیت می دهید. برای تهیه این پوره سیب زمینی از شیر گیاهی بادام استفاده شده است. به صورت کلی، اگر برای پخت سیب زمینی از شیر به جای آب استفاده گردد، بافت پوره تهیه شده نرم تر و لطیف تر می گردد. این بافت نرم با شیر گیاهی هم اتفاق می افتد، ضمن این که طعم بسیار کمی از بادام هم در مزه پوره حس می گردد.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر بادام

این میان وعده نه تنها برای افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند، بلکه برای بچه ها هم به علت مواد مغذی بالای آن گزینه مناسبی است. طرز تهیه پوره سیب زمینی اصول سخت و پیچیده ای ندارد اما بهتر است قواعد کلی طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر گیاهی را یک بار حتما مطالعه کنید.

در این مطلب، طرز تهیه پوره سیب زمینی وگان با شیر بادام را آموزش می دهیم تا شما را با طعم جدیدی از پوره آشنا کنیم.

مواد اولیه پوره سیب زمینی وگان با شیر بادام

  • سیب زمینی چهار عدد میانه
  • شیر بادام کاله دو لیوان
  • کره پاستوریزه دویچه مارکن کاله خرید آنلاین یک قاشق غذاخوری
  • فلفل به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • روغن آفتاب گردان (اختیاری) یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه پوره سیب زمینی وگان

مرحله اول

برای آغاز به سراغ پایه اصلی غذا، یعنی سیب زمینی ها بروید. چهار عدد سیب زمینی میانه را به خوبی با آب بشویید. تا روی سطح سیب زمینی ها در قابلمه آب بریزید و قابلمه را روی شعله میانه گاز قرار دهید. اجازه دهید به مدت 30 الی 45 دقیقه سیب زمینی ها پخته شوند.

مرحله دوم

پس از اطمینان از پخته شدن سیب زمینی ها، شعله را خاموش کنید. اجازه دهید سیب زمینی ها چند دقیقه بمانند تا خنک شوند و راحت پوست شان کنده گردد. سپس، با استفاده از یک چنگال سیب زمینی ها را له کنید.

مرحله سوم

یک شیرجوش میانه بردارید و روغن را داخل آن بریزید. پس از آن که روغن گرم شد شیر بادام را داخل شیرجوش بریزید. اجازه دهید تا گرم گردد.

مرحله چهارم

بعد از این که شیر بادام گرم شد، آرام آرام سیب زمینی ها را به شیری که روی گاز است، اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه با یاری یک قاشق چوبی یا چنگال، سیب زمینی را با شیر مخلوط نموده تا بافت پوره ای به خود بگیرد.

مرحله پنجم

در نهایت، شعله گاز را خاموش کنید و تا پوره گرم است، مارگارین کاله را به آن اضافه کنید تا میان سیب زمینی ها به خوبی آب گردد. سپس، نمک و فلفل را به مقدار دلخواه به پوره خود اضافه کنید. پوره سیب زمینی با شیر بادام شما آماده است. نوش جان!

نکات تهیه پوره سیب زمینی با شیر بادام

  • برای کم تر کردن اندازه چربی این پوره سیب زمینی، می توانید روغن را حذف کنید.
  • برای طعم دادن به پوره می توانید از دیگر ادویه ها مانند: زنجبیل، دارچین و غیره بهره ببرید.
  • برای تهیه پوره سیب زمینی وگان می توانید از شیر جو دوسر آماده هم بهره ببرید.
  • با نگاهی به طرز تهیه شیر بادام خانگی می توانید طعم بادام را در شیر بیشتر کنید یا هر مقدار که می خواهید شیر در خانه داشته باشید.
  • حواستان باشد سیب زمینی ها را بیش از حد هم نزنید یا له نکنید. وقتی سیب زمینی زیاد له گردد، نشاسته آن آزاد می گردد و حالت چسبنده و ناخوشایندی پیدا می نماید.
  • برای اطمینان از پخته شدن سیب زمینی ها کافی است یک چنگال در آن ها فرو کنید. اگر چنگال به راحتی وارد شد، به این معنی است که پخته شده اند.
  • اگر به غذاهای وگان علاقه دارید، حتما انواع سوپ ها، سالادهای همراه با سس های گیاهی و حتی دسرهای تهیه شده از شیر گیاهی را امتحان کنید. غذاهای وگان فارغ از آن که لاکتوز ندارند، سبک تر از غذاهای تهیه شده از شیر لبنی هستند.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1466

به "طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر بادام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پوره سیب زمینی با شیر بادام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید